Xbox 720 helemaal niet verplicht online? 

Xbox 720 helemaal niet verplicht online? 2013-04-11T10:48:49
De laatste geruchten over de Xbox 720 worden allemaal omgegooid door deze nieuwe sappige misschien-wel-feitjes! Maar er zijn nog veel meer geruchten verschenen, dus de Wacht praat jullie helemaal bij. Verder nieuws over LucasArts, Dark Souls II en het kortste game-project ooit!

Xbox 720 niet verplicht online?

De geruchtenmolen rond de nieuwe Xbox staat geen week stil, we hebben al wilde verhalen over verplichte internetverbindingen gehoord! De geruchten die nu de kop op steken ontkrachten dit, waardoor opeens alles weer mogelijk lijkt te zijn. Volgens VGLeaks is het online-gebeuren ongelukkig uitgelekt. In principe zou het apparaat áltijd met het internet verbinden, maar jullie niet van jullie geliefde gametijd beroven op het moment dat je geen verbinding kunt maken. In principe verandert er dan dus niets, want de Xbox 360 van de Wacht is eigenlijk ook altijd online! En jullie consoles waarschijnlijk evengoed!

"Maar waar sloegen die geruchten dan op!?" Ja, hele legitieme vraag. Nu gaat het gerucht dat Microsoft inderdaad meerdere Xboxen gaat lanceren, waarvan één de vernieuwde Xbox 360 zal zijn. Dit moet ook een multimedia-apparaatje worden dat met AppleTV de strijd aan mag gaan. Hier moet een laag prijskaartje van 149 dollar aan hangen, maar dit ding zou dan dus wél verplicht online moeten zijn! Ook omdat deze Xbox 360 geen cd's slikt, waardoor je alle games digitaal zult moeten downloaden. De Wacht vindt dit een stuk logischer klinken, en is benieuwd naar de feiten!

Dachten jullie dat het klaar was met het Xbox 720 geweld!? Niet dus! Want volgens The Verge zou de nieuwe Kinect onze ogen ongelooflijk nauwkeurig kunnen volgen. Dit gaat zelfs zo ver, dat als jij besluit even weg te kijken van het scherm, de Kinect uit zichzelf je game pauseert! Erg handig als je moeder onverwacht roept en jij verrast opkijkt, maar ook dodelijk irritant als je in-game ergens op moet wachten en uit verveling even uit het raam besluit te kijken. 

Toch vindt de Wacht deze ontwikkeling interessant, want hoe zal de Kinect 2.0 deze functie uitbreiden? Kunnen we straks commando's geven met onze pupillen? Klinkt erg strak! Wat vinden jullie van dit setje geruchten? Geloven jullie dat er waarheid in zit? Bespreek het in de comments! 


EA had toch geen oogje op LucasArts

De laatste maanden van LucasArts zijn door Kotaku even opgesomd. Wat insiders hielpen de redactie daar behoorlijk en gaf ze het gerucht dat EA van plan zou zijn geweest om de boel van Disney over te nemen. Dat konden de werknemers zelf niet bevestigen, maar er werd wel in de wandelgangen over gesproken. Electronic Arts heeft er natuurlijk wel het imago voor en de Star Wars-franchise had heel goed een mooie koop kunnen zijn! De samenvatting staat verder bol van de informatie over Battlefront III en de Star Wars-projecten, dus het doornemen is zeker de moeite waard!

LucasArts

Inmiddels heeft Frank Gibeau van EA gereageerd op het artikel van Kotaku. Hij ontkent dat er sprake is geweest van een overname, grote aankopen passen momenteel niet binnen het bedrijfsplan. Het is immers crisis:

The entire game industry is in transition as we build more efficient organizations to deliver games on popular new platforms like mobile and consoles. EA is not currently considering any major acquisitions.

Star Wars 1313 zal dus niet via EA alsnog op de markt verschijnen, maar we mogen de hoop nog niet opgeven! Disney heeft zelf kenbaar gemaakt dat ze de licenties uit willen besteden en een grote groep gamers zal misschien wel heel blij zijn dat EA de klus niet aanpakt! Wat vinden jullie?

 

Hoe beesten vreten

Niemand minder dan ex-stagiair Taco Zwarthoed kwam via Feestboek met deze video op de proppen. En wat hebben we met de redactie gelachen! De Wacht bewaarde hem een dag of twee in de koelkast voor deze Nachtwacht, maar inmiddels lijkt de video al viral te zijn gegaan. Mocht je hem nog niet gezien hebben, geniet dan nu even! Heb je hem wel al gezien.. Ehhh, het is een bonusvideo, baklap! Kijk hem gezellig nog een keer. ;)

 

BioShock infinite is...

BioShock Infinite is...  

12 minuten gameplay van Dark Souls II

IGN mag zichzelf op de borst kloppen, zij mochten vandaag de eerste gameplaybeelden van Dark Souls II aan de wereld presenteren! De Japanse lead designer was op bezoek om de video toe te lichten, al had hij daar wel een vertaler van Namco Bandai voor nodig. Het resultaat is 12 minuten aan vers materiaal en het is al heel snel duidelijk dat dit de Dark Souls is waar je op hoopt. Betere graphics, iets soepelere besturing, nog steeds even strategisch en zo moeilijk dat je de nagels uit je vingers bijt! BUT WAIT! THERE’S MORE! Korte tijd na deze video verscheen er een tweede trailer op het internet, dus de Wacht knalt em er meteen achteraan!

 

Fans willen nieuwe Monkey Island maken

Monkey Island was voor de Wacht de moeder der Point & Clicks. De remake die een paar jaar terug uitkwam was nog behoorlijk vermakelijk ook, maar de 3D-versies die Telltale maakte waren kapot slecht. Dat vond ook Roman "MacGuffin" Esseln, die met een aantal andere fans aan een nieuwe Monkey Island begon te werken. Schijt aan de franchise-rechten, denk je dan:

We have to host this for free like a kind of fanart game. We are producing this because (let's face it) this 3D Monkey Island crap is very horrible.

Dat zijn grote-jongens-uitspraken die hij daar deed. Eurogamer merkte terecht op dat de ontwikkelaar waarschijnlijk dacht dat de rechten bij Telltale lagen, maar die liggen sinds de overname van LucasArts natuurlijk bij Disney! Weinig kans dat zij hun licentie gratis weggeven. Vandaar dat hij later snel nog een mailtje naar Eurogamer stuurde..

In dat mailtje begon Esseln zichzelf snel in te dekken, door aan te geven het project te zullen stoppen als het geklooi met rechten oplevert. Bovendien bood de ontwikkelaar zijn verontschuldigingen aan; het uitkafferen van Telltale was niet zo bedoeld, zijn woordkeuze was alleen een beetje jammer. De man is van mening dat de nieuwe stijl van Monkey Island bagger is, niet dat Telltale een prutgame heeft gemaakt. Laten jullie deze informatie even inzinken?

GONE!

Want hier is het al; kort na de berichtgeving van Eurogamer heeft MacGuffin het project gecanceled. Hiermee is het misschien een van de kortstdurende game-projecten ooit geweest. De reden is niet bekend gemaakt, maar ligt natuurlijk voor de hand. Disney is niet blij. Jammer, want de Wacht zou een nieuwe 2D Monkey Island met open armen ontvangen!

 

Kut roepen op zijn Brabants

Zoals iedereen weet represent Ward de Limbolanden, maar de Wacht is de Brabant Connection. En aangezien Ward laatst in een video-item iets riep over bier drinken en kut roepen.. Tja, dat hebben wij Brabanders dus wel even uitgevonden, hè Ward! Vandaar ook dat de Wacht deze video wel met jullie moet delen. De mannen van MasterMovies bewezen eerder al dat Nederlandse voice-overs retegrappig kunnen zijn. Deze gasten laten zien dat het ook in het Brabants kan! Ook tof als je niet in de mooiste provincie van Nederland woont!

 

'Gamers begrijpen day-one-dlc verkeerd'

Oei, jullie worden keihard aangevallen! Of nou ja, sommige van jullie dan. Want Bethesda’s marketing boy Pete Hines vermoedt dat de klagers over day-one-dlc het gewoon niet snappen. Het ontwikkelproces van games leent zich juist heel goed om op de eerste dag gelijk meer content te kunnen bieden. De laatste maand(en) van de ontwikkeling draait het alleen nog maar om fijnpoetsen, niet langer om het maken van nieuwe content! Om deze reden kan de helft van het team dus in plaats van uit hun neus vreten alvast aan DLC werken:

There's a pretty long gap where your artists and designers are fixing a bug if they get one, or they may be playing the game to find bugs, but they're not making a new anything for a long time, and you have creative people who are used to creating - so why would you make them wait some period of time, months in some cases, to start making new stuff so you can say it was after DLC?

We moeten volgens Hines dus niet zo zeiken en juist blij zijn dat ontwikkelaars al zo snel na release nog extra content kunnen bieden. Want zeg nu zelf, hoe vaak pak jij de gemiddelde game nog op als hij al zes maanden in je kast stof staat te happen? Nu weet Hines dat het bij The Elder Scrolls niet zo geweest is, maar dat had alles te maken met de omvang van Dawnguard en Dragonborne. Die DLC had daadwerkelijk CONTENT en had daarom wél langer de tijd nodig.

Kijk eens aan, Die Pete Hines leest de PU dus ook! Zijn jullie daarmee overtuigd? Of vinden jullie het nog steeds bullshit om binnen een dag of twee alweer de portemonnee te kunnen trekken voor DLC? Spui het in de comments!

 

Nachtmuziek

We eindigen weer met een muziekje om de nacht mee in te duiken. Heel mooi klinkt het niet, maar het is wel supertof gedaan. Bovendien; Mario-muziekje en dus altijd +1! Weltrusten!

REACTIES (61) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord