Xbox 1 vs 100 komt terug? 

Xbox 1 vs 100 komt terug? 2019-12-18T09:09:00
Phil Spencer heeft flink wat hints gedropt over de terugkeer van de Xbox game show 1 vs 100 en in deze Nachtwacht vind je alle info! Daarnaast nieuws over Dino Crisis, het aantal polygonen in game characters, GT Sport, Gears Tactics, Dying Light 2 en de evolutie van de PlayStation controller.

Dino Crisis remake?

Een hele goede morgen, en wat zie je er weer fantastisch uit vandaag! De Wacht heeft een klein geruchtje gevonden over een game die de wat oudere gamers onder ons wel kunnen waarderen. Het zou namelijk kunnen dat we binnenkort de aankondiging krijgen van een remake, of zelfs compleet nieuwe Dino Crisis game! Zo joh, dat is even een blast from the past!

Dino

Dit gerucht komt voort uit een nieuwe trademark dat Capcom heeft vastgelegd in Japan. En tja, waarom zou je een nieuw Dino Crisis trademark aanvragen, als je er niets mee gaat doen?

Het zou natuurlijk ook kunnen dat Capcom met deze trademark simpelweg zijn IP beschermt, maar dat zou erg saai zijn, dus de Wacht houdt het op een remake van het inmiddels 20 jaar oude origineel.


Het aantal polygonen in PlayStation game characters

Op het PlayStation Blog zijn een paar toffe screenshots geplaatst, die goed aantonen hoe veel vetter de graphics zijn geworden in de afgelopen 25 jaar. Het gaat in het speciaal om game characters, met daarbij het aantal gebruikte polygonen in het gezicht. Check alle characters op de pics hieronder, te beginnen met Kazuya Mishima, uit de Tekken games.

Kazuya Mishima (Tekken) bestond op de PS1 uit 100 polygonen en op de PS4 uit 6000 polygonen.

Tekken

Kratos (God of War) bestond op de PS2 uit 1200 polygonen, op de PS3 uit 5700 polygonen en op de PS4 uit 32.000 polygonen.

Kratos

Rathalos (Monster Hunter) bestond op de PS2 uit 1390 polygonen en op de PS4 uit 11.274 polygonen.

Rat

Palico (Monster Hunter) bestond op de PS2 uit 144 polygonen en op de PS4 uit 11.274 polygonen.

Palico

Sir Daniel Fortesque (MediEvil) bestond op de PS1 uit 60 polygonen en op de PS4 uit 1734 polygonen.

MediEvil


GT Sport december update

Newsflash! Er staat een nieuwe gratis update klaar voor GT Sport met wat vette nieuwe content. Zo wordt einde-fucking-lijk het Laguna Seca circuit toegevoegd, komen er 7 nieuwe auto’s bij en een stapel nieuwe events in de Beginner, Amateur, Professional en Endurance League. Korte trailer hieronder.


Gears tactics heeft geen micro-transacties

Newsflash 2! Het duurt nog ruim 4 maanden voordat Gears Tactics uitkomt, maar Rod Fergusson, de main chief bij ontwikkelaar The Coalition, liet alvast het volgende weten over micro-transacties:

Gears

“Gears Tactics is single-player and has no micro-transactions. Not even cosmetic ones. Everything is earned in game.”

Hij is fijn, Rod.


Xbox 1 vs 100 komt terug?

In een select aantal landen was er in 2009/2010 op de Xbox 360 een 1 vs 100 game te spelen, waarbij gamers prijzen konden winnen, zoals Xbox Live Arcade games. Het was behoorlijk populair, maar ingewikkeld om wereldwijd uit te brengen, aangezien de 1 vs 100 IP niet van Microsoft zelf is. Het is dan ook een van oorsprong Nederlandse game show, gemaakt door Endemol, en wordt nu nog steeds op TV uitgezonden, gepresenteerd door Caroline Tensen.

Hoe dan ook, blijkbaar is Xbox head honcho Phil Spencer nog steeds erg gecharmeerd van het idee achter een 1 vs 100-achtige game show voor op de Xbox. In een interview had hij een hoop er over te melden:

1vs100

“We should do it again. The problem with 1 vs 100 specifically is it’s an IP that’s owned by a game show company. But I’ll say Matt Booty and I have had a lot of discussions about the idea, whether it’s that IP specifically or just the idea of what it was, is something that we’d love to go do. So we’re out there kind of looking at ideas and talking to teams. The idea that you’re going to have live events where you know, 100 plus one people, come together and there’s prizes and it’s community driven and stuff. So Matt and I have been riffing on these ideas for quite a while. I suspect you’ll see something from us in that space because I think it just should happen.”

Dat klinkt zo goed als de bevestiging dat er weer een Xbox game show aankomt en als het wat aangepast kan worden, zodat het niet teveel op de TV show lijkt, kan Microsoft het zonder problemen overal op de wereld uitbrengen. Het idee is sowieso nog steeds erg cool!


‘Next-gen werelden moeten niet groter worden’

Dying Light 2 staat gepland voor release in het voorjaar van 2020 en gaat dan ook gewoon nog uitkomen voor de huidige consoles en PC. Tymon Smektala, de creative director van de game, heeft echter al wel heel wat te lullen over de next-gen consoles en dan vooral over de werelden van toekomstige games. Zo is hij van mening dat game werelden niet groter moeten worden, maar gedetailleerder. Dit is volgens hem veel beter voor de immersie in games.

Dying

“I don’t think people really need bigger worlds, they need worlds that are of better quality and that they feel more immersed in what surrounds them. It’s not that difficult for the current generation to create huge worlds by streaming as you play. So you go somewhere and it loads a little chunk around you and another chunk and so on. So you can create extremely big worlds that don’t really impact the performance. What impacts performance is the number of NPC’s you see around you, the variety of them and how they behave, and the number of animations. The improvements in the next generation will allow us to go further in that direction. This is basically our mission as a studio, we want to create first-person open-world games with high-fidelity graphics and with high-fidelity immersion, where you feel like you are really there.”

Yup, deze man spreekt waarheid! Mooi dat hij de next-gen consoles ook echt ziet als een mogelijkheid om de visie van de studio beter mogelijk te maken. Breng de next-gen consoles, nog maar een klein jaartje wachten!


De evolutie van de PlayStation controller

De controller van de next-gen Xbox is inmiddels geshowd en op wat kleine aanpassingen na, gaat er niet veel veranderen. Hoe de controller van de PlayStation 5 er uit gaat zien is nog niet bekend, maar laten we voor die tijd vooral nog even terugkijken naar alle Dual Shock controllers uit het verleden, inclusief alle vreemde prototype PlayStation controllers, die nooit officieel zijn uitgebracht. Enjoy!

REACTIES (13) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord