Titanfall 2 krijgt singleplayer en een mogelijke tv-serie 

Titanfall 2 krijgt singleplayer en een mogelijke tv-serie 2016-02-08T09:43:58
Ubisoft laat zien dat grafische opties best handig kunnen zijn op de PS4 en Xbox One, en meldt daarnaast het een en ander over de endgame van The Division. Daarnaast in deze Wacht; Titanfall 2 krijgt singleplayer en een tv-serie, grappling hooks in ARK, Apple is geen voorstander van The Binding of Isaac en meer. Goedesmorges!

Arnie

               

Apple weigert The Binding of Isaac te verkopen 

Het leek er een paar dagen geleden nog op dat er een iPad-versie van The Binding of Isaac aan zat te komen, maar Apple maakt een einde aan een mogelijke port van de roguelike. Althans, de game is geweigerd door het bedrijf omdat er geweld tegen kinderen wordt gebruikt; Isaac wordt niet al te goed behandeld door zijn moeder, het is dan ook zijn doel om haar voor eens en altijd te vernietigen. De ontwikkelaar van The Binding of Isaac toont zijn onvrede via Twitter:

Eerder weigerde Nintendo ook al een port van The Binding of Isaac vanwege de eigenaardige religieuze content die de game bevat – je kunt het een flinke twist van het Bijbelverhaal noemen -, maar de Japanse gamegigant ging uiteindelijk toch overstag en zag daardoor een 3DS-versie uitkomen. Het kan zomaar zijn dat Apple ook besluit om The Binding of Isaac toch uit te geven – iets wat de Wacht zeker toejuicht omdat het een briljante game is; wordt hopelijk vervolgd!

               

Titanfall 2 krijgt singleplayer en mogelijk een tv-serie

Dat Titanfall 2 in de maak is, dat weten we nu al bijna een jaar, maar dat het vervolg op de multiplayer-shooter van Respawn en EA ook echt een singleplayer gaat krijgen was nog niet officieel bevestigd. Je raadt het al, nu dus wel! In gesprek met Forbes meldt schrijver Jesse Stern dat het singleplayer-avontuur daadwerkelijk in de maak is, en dat het zal afspelen in een wereld waarin wetenschap magie ontmoet. Maar wel een wereld die nog steeds “grounded, dirty, human and real” is. Duidelijke taal.

Wat misschien nog wel opmerkelijker is, is het feit dat er wordt nagedacht over een spin-off tv-serie van Titanfall. Stern meldt al te werken aan de serie, en dat er samengewerkt gaat worden met Lionsgate TV. Maar het moet benadrukt worden dat de plannen nog op tafel liggen, en dat er met name nog goed naar het kostenplaatje van de productie gekeken moet worden:

Titanfall

It would be very expensive. We are trying to find a way to tell a story in the worlds we want to be in and produce in the TV model.

Stern meldt daarnaast dat de ontwikkeling van Titanfall 2 nog lang niet klaar is – de game wordt immers een multiplatform-titel, wat extra werk met zich meebrengt. Hij verwacht dat Respawn aan het einde van dit jaar of aan het begin van volgend jaar klaar zal zijn met de shooter.

             

Bruce Lee keert terug naar UFC

Ook al is de Wacht niet iemand die veel UFC-games speelt, wordt hij er toch blij van wanneer het bekend wordt dat iconen als Bruce Lee hun opwachting zullen maken in de fighter. Inderdaad, niemand minder dan dé man achter Jeet Kune Do - je weet wel, de vechtstijl -, en natuurlijk geniale films als Enter the Dragon, zal ook te spelen zijn in EA Sports UFC 2 (via Polygon). In het vorige deel van de serie werd Bruce Lee geïntroduceerd; spelers konden hem unlocken door de carrière-modus uit te spelen. Ook in UFC 2 zal je deze modus uit moeten spelen om toegang tot hem te krijgen, en als je daarnaast nog harder je best doet kun je ook de oor-etende Mike Tyson aan je arsenaal toevoegen. 

Bruce Lee UFC2

                 

Grappling Hook en Terror Bird in actie in ARK: Survival Evolved-video

Wat miste ARK: Survival Evolved nog dat Just Cause 3 wel had? Grappling hooks! Natuurlijk, en logischerwijs zijn ze daarom ook toegevoegd aan de dino-MMO. Want grappling hooks en dino’s, wie wil dat nou niet? “Maar Wacht, dat werkt toch voor geen meter?” hoor ik je denken, maar dat is nergens voor nodig. Zo’n grappling hook is namelijk een spelveranderend element, zoals te lezen is in deze Steam community post:

The Grappling Hook is a game-changing tool enabling Survivors the ability to scale cliffs, hitch a ride by attaching to a flying creature, wrangle other players/prisoners, or even small creatures to drag along! Learning how to regularly use this tool will alter the nature of your attacks and dramatically expand the range of your travels with greater ease and fun!

Dus, grappling hooks. Ze zijn meteen te checken voor iedereen die ARK op PC speelt; de patch waar ze in verwerkt zitten, is al live. Ook wordt met deze patch de gigantische Terror Bird geïntroduceerd, waardoor je de haken meteen nodig zult hebben. Succes.

               

The Division draait op consoles beter na het uitzetten van bepaalde grafische opties

Iedereen die toegang had tot de Closed Beta van The Division en op een PlayStation 4 of Xbox One speelt, was het misschien al opgevallen dat Ubisofts game één van de weinige is die grafische opties aanbiedt op consoles. Het blijkt uit een praatje van de ontwikkelaar op een The Division-event in New York dat bepaalde lichteffecten uitgezet kunnen worden om de framerate te verbeteren (via Team Epiphany):

It’s great that we are giving [players] the option to disable certain light effects to improve frame rate in the consoles. I don’t know of any other game that does that off the top of my head. So if players want to choose frame rate over visuals, they can if they want.

PC-gebruikers hoeven nu niet bang te worden dat zij achtergesteld worden wat betreft de grafische opties van The Division, want Ubisoft meldt dat de PC gewoon gezien wordt als onafhankelijk platform, en dat er dus niet sprake is van een simpele port:

One good thing about The Division, is we’ve always considered the PC as a separate platform. I’ve worked on projects before where the PC versions were ports from the console, which carries limitations over, but we’ve always been of the mind that we’d have a dedicated PC build. We do kind of have to keep in check with the consoles, it would be kind of unfair to push it so far away from them, but it’s been good having a dedicated PC version with this game. I’m really happy we’re pushing the PC build as much as we are, there’s a lot more customized options than the console.

The Division

         

Er is nog genoeg te doen na het behalen van het maximum level in The Division

We gaan vrolijk door met nieuws over Ubisofts nieuwe MMO-shooter, want in gesprek met Mashable meldt Creative Director Magnus Jansen het een en ander over de endgame van The Division. Er zal na het behalen van de level cap gelukkig meer te doen zijn in New York dan alleen rondrennen als een klootzak en iedereens loot te stelen in de Dark Zone. Sterker nog, wanneer het maximum level van 30 bereikt wordt, zullen spelers zich begeven in een compleet andere Dark Zone dan voorheen:

Once you hit level 30, the max level, we create a new instance of it, so players will be entering into this all new repopulated Dark Zone basically. There’s also PvE endgame and goals and challenges. Things for you and your group to aspire to. Difficult things that you really want to set your sights on and accomplish.

We’re slowly going to be rolling [endgame] out for free in the beginning. We will sell more stuff for you to do in the game in the form of [DLC], but there won’t be a pay-to-win or a pay-to-get-better-gear or pay-to-get-more-Dark-Zone-credit.

The Division zal dus geen gekke microtransacties bevatten, maar wel kunnen er dingen als cosmetische items aangeschaft worden. De Wacht is in ieder geval positief gestemd over de belofte dat er geen pay-to-win-praktijken gaande zullen zijn in New York. Vanaf 8 maart kunnen we zelf aan de slag met de game, die uitkomt voor PC, Xbox One en PS4.

The Division

            

Zo maak je een brute mechanische versie van een goedkoop Mario-speeltje

Een speelgoed-geweldenaar met de naam Donald “kodykoala” Kennedy heeft het onmogelijke gedaan door een grungy metalen versie van een plastic Mario-speeltje te maken. Als metalen monster ziet die Mario er toch een stuk enger uit, maar het is niet zijn grootte die dit kunstwerk zo bruut maakt. Kijk hier maar eens wat het precies inhoudt om een oog voor detail en een gebrek aan een vriendin te hebben. Chapeau! 

Mech Mario

              

Nieuwe horror-survivalgame Dead By Daylight geeft het genre een kleine twist

De Wacht juicht games met unieke concepten altijd toe, maar of Dead By Daylight een pareltje gaat worden die het multiplayer-horror-genre opnieuw op de kaart zet, moet nog blijken. De game is zojuist aangekondigd door de uitgever van Payday 2, Starbreeze Studios. De studio gaat samenwerken met ontwikkelaar Behaviour Interactive (van Naughty Bear en Wet), en Dead By Daylight zal een “asymmetrische competitieve horrorgame” worden.

Procedurally-generated levels zorgen dat de groep spelers die opgejaagd wordt door een moordenaar elke keer weer het gebied opnieuw moet verkennen. De moordenaar is daarnaast niet elke game hetzelfde; sommige killers zullen je standaard slasher-man worden, maar anderen kunnen bijvoorbeeld meer naar het paranormale neigen. Zo lijkt geen enkel potje Dead By Daylight hetzelfde te gaan worden, en dat klinkt hoopvol; de meeste horrorgames worden na een tijdje immers zo voorspelbaar als maar kan. Wanneer we de game mogen verwachten, en voor welke platformen? Geen idee. 

                 

Mega Man Winamp

Gebruik je nog Winamp? Daar is niets mis mee, hoor – sterker nog, de muziekspeler heeft een extra reden gekregen om hem te gebruiken. Een Redditor met de naam Beed28 heeft namelijk een Mega Man-visualisatie gecreëerd, die natuurlijk lekker meebeweegt op muziek. Leuk!

Megaman Winamp

                  

Wat nou, GTA V-video's zijn niet creatief?

              

En feestend die week beginnen, he! Fijne dag nog.

Dance

REACTIES (38) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord