The Last of Us Part 2: Ellie is protagonist; game draait om haat 

The Last of Us Part 2: Ellie is protagonist; game draait om haat 2016-12-05T00:30:42
Deze N8W8 staat geheel in het teken van de PlayStation Experience 2016. Tijdens de PSX kwamen namelijk alle toekomstige PS4-toppers aan bod. Denk aan The Last of Us Part 2, Horizon: Zero Dawn en Gran Turismo Sport. De Wachtster heeft echter ook wat ruimte overgehouden voor minder voor de hand liggende games.

Cats <3

   

The Last of Us Part 2: Ellie is protagonist; game draait om haat

Wat een trailer van The Last of Us Part 2, hè? De Wachtster is in ieder geval bijzonder benieuwd naar het nieuwe avontuur van Ellie en Joel. Ze trapt deze N8W8 daarom graag af met het nieuwste nieuws omtrent deze komende Naughty Dog-game, dat ze voor de liefhebber omlijst met wat muzikale ondersteuning.

Achteraf kijk je een koe in zijn hol, zo hadden we uit de trailer wellicht wel kunnen opmaken dat Ellie het speelbare hoofdpersonage wordt in The Last of Us Part 2, maar toch wist deze onthulling bovengetekende best een beetje te verrassen. Creative director Neil Druckman (die voor deze game de rol van Bruce Straley overneemt) liet zich tijdens de PlayStation Experience 2016 ontvallen dat Ellie hiermee de rol van Joel overneemt. Deze bebaarde held was de speelbare protagonist in de eerste game in de serie.

The Last of Us Part 2 speelt zich een paar jaar na de gebeurtenissen uit de eerste game af, zodat Ellie inmiddels 19 jaar oud is. Haar voornaamste drijfveer is haat, waarmee het uiteraard meteen een van de grootste thema’s in de game wordt. Dit in grote tegenstelling tot de eerste game, die voornamelijk in het teken stond van liefde. Aanvullend liet Druckmann nog weten dat het spelen als Ellie wel degelijk anders aan zal voelen dan het deed met Joel.

The Last of Us Part 2

Heb je er trouwens al bij stilgestaan dat ontwikkelaar Naughty Dog achter de titel van deze tweede The Last of Us-game niet gewoon een 2 heeft geplakt? We spreken namelijk over het minder voor de hand liggende The Last of Us Part 2. Ook daar had Druckmann tijdens de PlayStation Experience 2016 gelukkig iets over te zeggen: de titel is gekozen omdat deze game een echte aanvulling vormt op het originele The Last of Us. De twee games samen vertellen zodoende een veel groter verhaal. Dit verklaart ook de keuze om toch nog een game over Joel en Ellie te maken: deze serie moet hun verhaal vertellen, niet dat van anderen.

Druckmann stelt dat dit verhaal echter best lastig te vinden was, vooral omdat het de twee personages waardig moest zijn:

"Like many of you, we have a deep love for the world of The Last of Us and its characters, and while a sequel may have seemed like a foregone conclusion, that wasn’t the case. We knew that it needed to be a story worth telling and, perhaps more importantly, a story worthy of Joel and Ellie. After spending years on different ideas (and almost giving up), we finally uncovered a story that felt special—a story that evolved into an epic journey."

Maak je daarom als trouwe fan van de eerste game geen zorgen: Druckmann weet zeker dat ze de eerste game eer aan doen met deze Part 2.

Gelukkig weten wij dankzij onderstaande beelden in ieder geval al dat het op het gebied van performance capture wel goed zit.

Ten slotte belooft Druckmann vanaf het PSX-panel nog veel meer details te onthullen in de komende maanden. Maar goed, tijd zat, aangezien The Last of Us Part 2 blijkbaar nog ‘a long way off’ is...

   

Crash Bandicoot N. Sane Trilogy is ‘remaster plus’

Op de PlayStation Experience 2016 werd de nieuwe trailer van Crash Bandicoot N. Sane Trilogy onthuld.

Deze remaster bevat Crash Bandicoot, Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back en Crash Bandicoot: Warped. De PlayStation Blog heeft inmiddels laten weten dat het hier niet zomaar opgepoetste versies betreft: het gaat om een ‘remaster plus’. Je moet bij deze term denken aan opnieuw opgebouwde levels, karakters, cinematics.

Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

Dan Tanguay, Game Director bij Vicarious Visions hanteert de volgende interpretatie:

“The first step in our remaster plus was to truly understand what made the Naughty Dog games special and why fans still love them to this day. The best way to understand a game is to play it, and boy, did we play the Crash games. We played them to the point that we broke controllers from mashing the jump button too much. We studied original concept art and commercials for inspiration.”

De trilogie bevat dus geheel opnieuw opgebouwde gameplay, inclusief een versch likje art, animatie en audio, en een aantal geheel nieuwe features.

De Crash Bandicoot N. Sane Trilogy is in 2017 te checken op PS4.

   

Trailerovervloed

Het zal de meeste lezers op zijn gevallen dat de Wachtster vaak maandagochtend verantwoordelijk is voor de N8W8. Ze kan dan lekker chill alle laatste restjes nieuws van de week verzamelen. Er is echter één nadeel: soms zijn die laatste restjes niet meer zo versch… Hoe anders is deze nacht, waarin er nog stapels nieuws liggen te wachten!

Je kan het bijna niet gemist hebben: de PlayStation Experience (PSX) 2016 in Anaheim, Californië was aan. Op dit evenement laat Sony zien wat er de komende tijd aan zit te komen voor PlayStation-bezitters. Dat men zich moest haasten om alles in de Showcase (lees: persconferentie) te proppen, zegt genoeg… Onmogelijke opgave dus voor de Wachtster om dit allemaal vertelt te krijgen in dit schrijfsel…

Gelukkig is er de trailerovervloed, waarin ze ongemerkt toch stiekem drie... of oké, vier... trailers kwijt kan. Kijk mee naar Nex Machina, Vane, Pyre en Absolver.

   

Guerrilla Games deelt Horizon: Zero Dawn info en artwork

Florian trakteerde jullie in zijn Weekendwacht al op wat beelden van Horizon: Zero Dawn. Dat smaakte naar meer, toch? Ga er dan maar effe lekker voor zitten, want de Wachtster presenteert jullie maar al te graag het laatste nieuws over de game vanaf de PlayStation Experience 2016.

Tijdens het panel op de PSX spraken Guerrilla-opperhoofd Herman Hulst en schrijver John Gonzalez honderduit over hun game. Hieronder een selectie uit de meest opvallende uitspraken en de mooiste artwork:

  • Guerrila Games begon na het horen van pitches voor 40-50 games in 2011 met het project. Er bleven twee ideeën over: een was voorzichtig en de juiste keuze, de andere was Horizon.
  • Guerrilla Games bezat niet alle juiste ‘puzzelstukjes’ om een open-world RPG te maken. Het moest nieuw talent inhuren en hun game-engine uitbreiden. Het idee voor Zero Dawn bezat echter simpelweg te veel aantrekkingskracht om te laten liggen.

Horizon: Zero Dawn

  • De game speelt 1000 jaar in de toekomst, maar niet in een apocalyptische setting. In het verhaal is de mensheid niet langer de dominante soort; mechanische beesten heersen over de planeet.
  • Protagonist Aloy maakte deel uit van het oorspronkelijke concept en is van fundamenteel belang voor het spel. Ze is de perfecte ‘vessel’ om de wereld mee te verkennen. Ze is jong, behendig en heeft de juiste relatie met de machines. 

Horizon: Zero Dawn

  • Alles in de game moet eruitzien alsof het werkelijk gebouwd kan worden. Dat is de reden waarom veel ontwerpers bij Guerrilla Games een achtergrond hebben in industrieel ontwerp. De game is science-fiction, geen fantasy. 
  • Horizon: Zero Dawn kent wel mystieke en mythische elementen. Een deel van het verhaal gaat over het achtergrondverhaal van Aloy, maar ook komt de oorsprong van de mechanische dieren aan bod. Guerrilla Games is opzettelijk mysterieus geweest bij de bespreking van het verhaal van Horizon: Zero Dawn, mede omdat een groot deel van het spel bestaat uit mysteries die spelers zelf moeten ontdekken.

Horizon: Zero Dawn

  • Omdat Aloy opgroeide als buitenstaander deelt ze het bijgeloof van de stammen niet en is ze op zoek naar echte antwoorden. Maar ze is geen volledige scepticus: ze begrijpt dat de verhalen best een kern van waarheid kunnen hebben, en er misschien lering uit valt te trekken. Ze heeft een diep innerlijke conflict: een deel van haar wil door de stam geaccepteerd worden, maar ze is ook boos vanwege haar verstoting.
  • Bij het bedenken van de stammen moest Guerrilla Games niet alleen hun materiële cultuur en architectuur bedenken, maar ook hun ceremoniële cultuur: wat ze geloven en de verhalen die ze vertellen. Hiermee valt ook hun begrip voor de dingen die plaatsvinden in de wereld samen. Dit geldt bijvoorbeeld voor recente rampen, zoals die van twintig jaar voor de belevenissen in Horizon: Zero Dawn. De stamleden hebben nog steeds moeite om dit te begrijpen en hun mythologieën erop toe te passen.

Horizon: Zero Dawn

Horizon: Zero Dawn is vanaf 1 maart 2017 te checken op PS4.

   

Gran Turismo Sport PSX 2016 trailer

Uiteraard werd er tijdens de PSX 2016 aandacht besteed aan Gran Turismo Sport. Check hieronder de nieuwste trailer.

Gran Turismo is ergens in 2017 te checken op PS4.

   

Twee Yakuza-games naar het Westen

Woohoo, we mogen in het Westen (dan toch eindelijk gelukkig weer eens) twee Yakuza-games verwachten. De eerste game is Yakuza Kiwami, de remake van de allereerste game in de franchise. Deze wordt in de zomer van 2017 verwacht.

Ook hier gaat trouwens niet zomaar een simpele HD-remake van de PS2-game: Yakuza Kiwami wordt geheel opnieuw gefikst speciaal voor de PS4. Logisch als je bedenkt dat Kiwami zoveel als ‘extreem’ betekent in het Nederlands. Check hieronder alle features van de game:

  • A Family Patriarch’s Ransom of New Content – Not just a simple graphical upgrade, Kiwami adds nearly 30 minutes of cutscenes … added distractions (Pocket Circuit car racing, MesuKing: Battle Bug Beauties, new hostesses, and more), side quests and combat updates.
  • A Place for Newcomers and Veterans – Yakuza Kiwami is the ultimate bridge in the series. … Veterans will experience a familiar Kamurocho and plot, but with new levels of story depth and graphical polish.
  • But it was me! Majima! – Completely new is the “Majima Everywhere” system, where the series’ deranged, one-eyed maniac will constantly surprise and challenge Kiryu to combat when he least expects it. 
  • Extreme Revitalization – Kiwami is rebuilt from the ground up with all new HD assets, exclusive Japanese voice audio re-recorded by the series cast, and more; optimized for the PlayStation 4 and running in 1080p/60fps.

De tweede game in de serie die de grote oversteek maakt, is Yakuza 6: The Song of Life, die in begin 2018 verwacht wordt. Helaas daar nog geen volledige, eigen trailer van… Maar aangezien de game op 8 december al te checken is in Japan, verwacht de Wachtster eigenlijk vrij snel alsnog meer bewegende beelden.

   

Memes en dingen

Vandaag staat memes en dingen in het teken van rustig je week beginnen, zo leer je meer over Red Dead Redemption en check je een willekeurig filmpje van het allerchillste YouTube-kanaal ooit, namelijk dat van (Skyrim-oma) Shirley Curry. 

   

Lekker koesen!

REACTIES (36) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord