S.T.A.L.K.E.R. 2 aangekondigd voor release in 2021 

S.T.A.L.K.E.R. 2 aangekondigd voor release in 2021 2018-05-16T02:59:52
Pak je geigerteller en kogelriem er maar bij, want in 2021 gaan we terug naar Tsjernobyl en omstreken! Naast de S.T.A.L.K.E.R. 2-aankondiging, in deze Wacht: Cliff Bleszinski toont gefaalde game-ideeën, info over Squeenix’ en People Can Fly’s aankomende project en meer. Goedemorgen!

S.T.A.L.K.E.R. 2 dropt in 2021 aldus ontwikkelaar GSC Game World

Het duurt elf jaar maar dan heb je (hopelijk) ook wat om over naar huis te schrijven: S.T.A.L.K.E.R. 2 komt eraan! De Wacht was de hoop al verloren voor een nieuw deel in deze bizarre post-Tsjernobylramp-wereld, maar vannacht is dan toch het hoge woord eruit. Een bijzonder spannende aankondiging is het niet, via Facebook komt Sergiy Grygorovych van ontwikkelaar GSC Game World met een link naar de officiële website van de game. Daar is helaas weinig te zien, alleen de titel ‘S.T.A.L.K.E.R. 2’ gevolgd door ‘2.0.2.1.’, wat dus betekent dat het vervolg op de shooter-RPG van Oekraïense makelarij over drie jaar moet verschijnen. Of de franchise voor het eerst naar consoles komt is nog maar de vraag.

S.T.A.L.K.E.R. 2 wordt trouwens al weer de vierde game in de serie. De Wacht weet nog goed hoe de eerste mutant in S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl hem voor het eerst (en laatst) een game liet stoppen uit doodsangst, maar dat is al weer elf jaar geleden. Sindsdien kwam in 2008 de prequel S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky uit, gevolgd door sequel S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat in 2010. Elf jaar later staat dus S.T.A.L.K.E.R. 2 op de planning, nadat een gelijknamige sequel in 2010 nog gecanceld werd (en de ontwikkelaar leek te eindigen). In 2014 kwam GSC Game World weer terug met de game Cossacks 3, nu is het tijd voor S.T.A.L.K.E.R. 2. Maar of die ‘2’ een blijvertje is en er niet alsnog een hippe ondertitel wordt verzonnen… Doet er niet toe. Meer S.T.A.L.K.E.R., meer B.E.T.E.R.

S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
                             

Xbox One-cover No Man’s Sky mogelijk gelekt, eindelijk ‘co-op’?

Hello Games is nog altijd bezig met het verbeteren van de game die zijn torenhoge verwachtingen niet waar kon maken. En uit te breiden, bijvoorbeeld met een versie voor de Xbox One die gepaard gaat met een flinke update voor iedereen. Wat die update met zich mee brengt is nog een raadsel, maar als we de mogelijk gelekte box-art van No Man’s Sky mogen geloven gaat het om co-op. Van multiplayer was geen sprake na de release; zo groot als het universum is, de kans is nog altijd 0% dat je iemand anders tegenkomt. Dat zou dus wel eens kunnen veranderen, mogelijk met party’s van 4 man zoals afgebeeld staat. Of dit is allemaal ijdele hoop. Althans, ziet iemand hier nog op te wachten?

Xbox of Hello Games zal onwaarschijnlijk binnenkort uitsluitsel geven. In ieder geval staat de grote update, getiteld NEXT, voor deze zomer gepland. “De grootste update tot nu toe”.

                

Cliff Bleszinski deelt concept art voor drie game-projecten

Nee, na de aankondiging dat Cliff Bleszinski’s Boss Key Productions de deuren sluit onthult de beste man niet ineens allerlei nieuwe games. Maar met de gamedesigner nam het wel op zich om drie interessante game-concepten te delen. Daar gooit hij meteen wat concept art bij – want ja, waarom ook niet? Te beginnen met codenaam ‘DragonFlies’, die volgens de serie Tweets een bijzondere mix met ninja’s, draken, zombies, vliegende eilanden en co-op PvE-gevechten moest worden.

De tweede game is een stuk minder imponerend, maar wat verwacht je van een goofy VR-projectje. Het idee was een spirituele opvolger van de game Toobin’, maar dan met dieren en in VR. Even wat vrolijkheid tussendoor!

Tot slot nog een game die origineel gepland stond voor VR. Codenaam ‘Rover’, maar waarschijnlijk zou hij ‘DogWalkers’ geheten hebben, dit 5 vs 5 vs 5 vs 5 vs 5 slagveld voor dier-achtige machines. Zoids, ja.

Hoewel het de Wacht als muziek in de oren klinkt om met een ninja op een draak te rijden (al mist hij piraten en een battle royale-modus!!!1!), die concept art er ook gruwelijk goed uit ziet, en zelfs de VR-titels wel geinig lijken, lijkt het er niet op dat deze games ooit het daglicht krijgen te zien. Cliff richt zich in de nabije toekomst namelijk op zijn familie en er is niemand om met de ideeën aan de haal te gaan, Boss Key is niet meer. Maar zeg nooit nooit, zeker niet na alle positieve reacties op NinjaDraak.
                     

Nintendo Switch krijgt in Japan een Taiko: Drum Master-controller

In Japan kunnen ze weer helemaal losgaan op een nieuw stuk plastic, en wij blijven hier drum- en stokloos achter. De launch van de game Drum Master gaat daar namelijk gepaard met een Taiko drum kit, speciaal voor de Switch. De Wacht heeft nog nooit de behoefte gehad om zo’n drumspel te spelen – voornamelijk door dit soort beesten – maar nu hij de controller niet kan krijgen zonder het al 58 euro kostende stuk plastic (exclusief drinkwaterflessen) te importeren, begint het te kriebelen. Zucht, dan maar verder met Far Cry 5 vannacht…

                  

Rainbow Six Siege voegt eerste Italiaanse operator toe in Operation Para Bellum

Op 20 mei onthult Ubisoft wat Operation Para Bellum, de aankomende uitbreiding van Rainbow Six Siege, nou exact inhoudt, en in de tussentijd dropt de ontwikkelaar zo nu en dan een kleine hint of onthulling. Zo ook vannacht, met een heuse teaser voor Alibi, de eerste Italiaanse Operator. Verder staat er nog een andere Operator, een Italiaanse map en een ‘Pick & Ban’-systeem voor Operators van de tegenpartij op de planning. En nog meer dus, maar daar moet je nog vier nachtjes voor slapen.


                          

PC-spelers Divinity: Original Sin II krijgen gratis upgrade naar Definitive Edition in augustus

Mocht je nog zielig naar de ‘matige’ graphics van jouw PC-versie van Divinity: Original Sin 2 zitten staren, dan heeft de Wacht goed nieuws voor je. Je krijgt de Definitive Edition gewoon gratis als je de PC-versie in huis hebt, aldus ontwikkelaar Larian Studios (via Facebook), en dat is natuurlijk altijd leuk. Dit meldt de ontwikkelaar in reactie op een fan die net als de rest van de gamende wereld de definitieve versie van de RPG, met een lijst aan veranderingen van “meer dan 45 pagina’s”, in handen wil hebben. Niet nu al, natuurlijk, de console-versie van Divinity: Original Sin II, ook wel de Definitive Edition genoemd, staat gepland voor augustus van dit jaar. Op Xbox One kun je vanaf vandaag via Xbox Game Preview een vroege versie van de game checken.

Divinity: Original Sin 2
                        

Doctor Strange-cosplay zoals het hoort

Nou ja, dan nog met het superheldenpakkie er bij aan.

                    

Square Enix en People Can Fly werken samen aan ‘AAA Shooter’

Een triple A-shooter, dat is wat we minimaal mogen verwachten van de vorig jaar aangekondigde samenwerking tussen Squeenix en People Can Fly. Het is geen grote verrassing dat PCF, de ontwikkelaar van Painkiller, Bulletstorm en enkele Gears of War- en Fortnite-ports weer met een shooter bezig is, maar bevestiging is altijd welkom. Het nieuws volgt uit één zin van een persbericht, waar ook koeltjes wordt gemeld dat de Poolse ontwikkelaar ook even twee nieuwe studio’s opent; eentje in Polen, de ander in de UK. Er wordt naar verluidt 150 man op de nieuwe game gezet, wat benadrukt dat we te maken hebben met een triple A-game (via pcgamer). Of het zijn vruchten af gaat werpen zien we later. Hopelijk op E3, maar waarschijnlijk is dat nog te vroeg.

Bulletstorm
                        

En onthoud: aarsgewei. Fijne dag verder!

Far Cry 5 natuur

REACTIES (29) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord