Square Enix legt focus op multiplayer games 

Square Enix legt focus op multiplayer games 2017-09-23T15:19:13
Ontwikkelaar Square Enix heeft laten weten de focus vanaf nu te leggen op multiplayer games en de Wacht heeft alle details. Verder nieuws over The Evil Within 2, Xbox One X, Shadow of the Colossus, Gran Turismo Sport, Forza Motorsport 7 en Monster Hunter: World.

The Evil Within op de Switch?

Hallo daar! Fijn dat je weer met je snufferd voor de Nachtwacht zit. Om vandaag even lekker te beginnen, komt de Wacht met een gerucht over The Evil Within. Deel 2 komt binnenkort uit voor de PlayStation 4, Xbox One en PC, maar van een Switch versie is geen enkel spoor. Dat wil echter niet zeggen dat The Evil Within games niet ooit naar de nieuwe console van Nintendo zouden kunnen komen.

Shinji Mikami, de director en producer van The Evil Within games, laat namelijk weten dat een Switch versie best interessant klinkt. Hij zegt:

"I think a Switch version would be interesting. I'd like to try it if I had the chance.”

Evil

Dat klinkt best positief, toch? Er is alleen 1 probleempje… Mikami-san heeft zelf nog helemaal geen Switch!

"First I'd like to buy a Switch myself. I had to borrow Zelda with the Switch from another staff member to play it."

Het zal dus echt nog wel even duren, voordat er misschien Switch versies van The Evil Within games komen, maar het is dus zeker een mogelijkheid. Of je daar ook echt blij van moet worden laat de Wacht lekker aan jullie zelf over.


Technisch Xbox One X geneuzel

De Xbox One X komt over een weekje of 6 uit en belooft de krachtigste console ooit te worden. Met een dikke GPU en maar liefst 12GB aan RAM is de Xbox One X in staat om prachtige 4K/HDR beelden op je peperdure TV te toveren. Het enige dat niet echt een dikke upgrade heeft gekregen ten opzichte van de Xbox One S, is de CPU. Toch maakt dat volgens Wargaming niet zo heel veel uit en is de hardware juist prachtig op elkaar afgestemd.

Chris McCue, de technical director van World of Tanks, werkt op dit moment hard aan de Xbox One X versie van de game, die in native 4K zal draaien. Hij laat weten dat de stap van 1080p naar 4K bijna volledig wordt opgepakt door de GPU en weinig invloed heeft op de CPU. Hierdoor konden ze zelfs de extra power van de CPU gebruiken voor andere technische snufjes, zoals het upgraden van de draw distance. Hij zegt:

Scorpio

“We’ve actually found the CPU and GPU improvements to complement each other quite well. Increasing the resolution from 1080p to 4K uses much of the additional power of the GPU but has basically no effect on the CPU. With those extra pixels available to display fine detail though, we’ve chosen to extend our LOD ranges so that more objects render in the distance. That kind of change has CPU cost that is a good fit for the improved hardware there.”

Klinkt goed en de Wacht is benieuwd hoeveel games er daadwerkelijk in native 4K zullen draaien op de nieuwe patsbak van Microsoft. De Wacht heeft er in ieder geval zin in, al is het alleen maar om Forza Motorsport 7 in glorieus 4K/HDR/60fps te spelen!


Shadow of the Colossus: PS3 vs PS4

Tijd voor wat entertainment voor je ogen. Shadow of the Colossus was een meesterwerkje op de PlayStation 2 en vele gamers hebben opnieuw van de game genoten door de HD remake voor de PlayStation 3. Nu wordt de game opnieuw opgepoetst voor de PlayStation 4 en we kunnen toch wel zeggen dat het hier gaat om een echte remake, in plaats van een simpel HD jasje. Check de footage hieronder, waarin de PS3 en PS4 remakes naast elkaar worden gelegd.


And Then There Were een foutje

Newsflash! Afgelopen week lag er iemand te slapen bij Microsoft. Er kwam een e-book uit van And Then There Were None, geschreven door Agatha Christie, dat ook een game is geweest voor de Wii. Voor het gemak gebruikte Microsoft de boxart voor de Wii game op de Xbox One Store. Typisch gevalletje van foutje, bedankt!

Foutje


GT Sport in VR

Even wat speciale aandacht voor de racegame fans onder ons! Het zijn namelijk prachtige tijden met de release van Project Cars 2 en aankomende releases van Forza Motorsport 7 en Gran Turismo Sport. We hebben de afgelopen tijd veel footage gezien van alle racegames, maar GT Sport is ook speelbaar in virtual reality en daar hadden we nog maar weinig beelden van. Gelukkig is de game speelbaar in VR op de TGS en is de gameplay off-screen opgenomen van de TV. Dit maakt de kwaliteit van de beelden verre van perfect, maar meer dan goed genoeg om je een idee te geven van GT Sport in VR.


Forza 7 krijgt gigantische career mode

Door nu met Forza Motorsport 7! In een interview gaf John Wendl, de content director van Forza 7, wat meer info over de Driver’s Cup in de game, oftewel de career mode. Hij laat weten dat de Driver’s Cup bestaat uit 6 verschillende series en je heel wat uren kwijt bent om alles te overmeesteren.

Forza

“It’s massive. We have a ton of content, more than 700 cars. They all have Forza Vista levels of interaction and detail. More than 30 tracks, but with the dynamic weather system really no two races are the same. The Forza Driver’s Cup has six different series, and we expect it to take players between 60 and 80 hours to complete.”

60 tot 80 uur? Holy shit joh, dat zijn een hoop races! Forza Motorsport 7 komt over 2 weken uit voor de Xbox One en krijgt volledige ondersteuning voor de Xbox One X op 7 november.


Square Enix legt focus op multiplayer

Square Enix heeft officieel zijn jaarlijkse financiële verslag online gezet en het gaat lekker met het bedrijf. Dit heeft vooral te maken met Final Fantasy XV en Nier: Automata, maar ondanks dat dit mega populaire offline games zijn, liet Square Enix weten zich in de toekomst meer op multiplayer games te gaan richten.

Square Enix wil graag meer games uitbrengen waar gamers langer van kunnen genieten dat de gemiddelde offline game. Ze willen gamers voor een langere tijd entertainen, in plaats van games te maken die gamers maar 1 keer doorspelen en daarna zijn vergeten. Een stukje uit het verslag:

FFXV

“Gone are the days in which singleplayer games were of primary status and multiplayer games secondary. Lately, multiplayer games have taken the lead, and it is standard for games to be designed for long-term play. We will also endeavour to develop games designed not to be played once after launch but that customers can enjoy more and play longer. In so doing, we will increase customer satisfaction and enhance the lifetime value of the games themselves."

De Wacht wordt hier persoonlijk niet echt gelukkig van, maar snapt de uitspraak zeker. Grote multiplayer games zijn big business tegenwoordig en uiteindelijk gaat het toch altijd all about the money.


Monster Hunter: World gameplay

De Wacht heeft heel eerlijk gezegd nog geen scheetje van opwinding gelaten tijdens het checken van de Monster Hunter: World trailers en gameplay footage van de afgelopen weken. De game ziet er maar matig uit, maar na het checken van de uitgebreide gameplay presentatie op de TGS wordt de Wacht voorzichtig iets enthousiaster. In bijna 3 kwartier krijgen we tijdens de presentatie de intro van de game te zien, de character creator en wat eerste hunting gameplay en het begint allemaal een beetje vorm te krijgen. De Wacht twijfelt nog steeds zwaar of Monster Hunter: World een topper wordt in januari, maar oordeel vooral ook zelf. Enjoy!

REACTIES (27) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord