Skeletten verpulveren in de Hellraid-DLC van Dying Light 

Skeletten verpulveren in de Hellraid-DLC van Dying Light 2020-06-28T13:16:36
Van hordes zombies naar helse skeletlegers door middel van een magische arcadekast; alleen in Dying Light. Verder, in deze zondagwacht: ShakeDown: Hawaii krijgt een port op Wii en Wii U, de Green Zone van State of Decay biedt rust in de apocalyptische chaos, een nieuwe Metal Slug-game en meer. Goedemorgen!

Skeletten verpulveren in de Hellraid-DLC van Dying Light

Net als de zombies in de game lijkt Dying Light maar niet dood te kunnen gaan; vijf jaar na de release van de game wordt er gewoon nog even extra DLC uitgebracht. De Hellraid-DLC haakt in op een andere game van ontwikkelaar Techland, die nog uit moet komen, genaamd… jawel: Hellraid. Al is het nog maar de vraag of Hellraid nu niet officieel dood is verklaard; dit co-op/singleplayer first-person hakfestijn (een soort spirituele opvolger van Hexen en Witchhaven) is immers al sinds 2015 in ontwikkeling en het lijkt er niet op dat Techland hem binnenkort ineens uit gaat brengen, al helemaal niet nu de game is opgenomen in Dying Light. De twee titels hebben inhoudelijk natuurlijk weinig met elkaar te maken, maar de twee werelden worden overbrugd door middel van een arcadekast in de befaamde Tower:

You might wonder how we tied the DLC's significantly different setting to Dying Light's post-apocalyptic reality. The answer to that question is a strange device found in the Tower's basement after an odd power outage. It looks like an arcade machine but in fact it's a portal between worlds. Use it and you'll emerge in a grim fortress overrun by Hell's minions.

Dying Light: Hellraid

Een grauw fort, overspoeld met allerlei kwaadaardig skelet-gespuis, waar de speler met een scala aan melee-wapens doorheen mag rennen – klinkt best tof. Dit wordt gecombineerd met een soort roguelite-gameplay, waarbij je in elke playthrough door de dungeon coins verdient die je uit kunt geven voor nieuwe wapens.

These are more than just pieces of equipment - they're trophies. Each run through the dungeon will reward you with coins that you can spend to proudly wield Hellraid weapons in Harran. Every time you revisit the fortress, you'll have a choice to increase the prize by picking up bounties. Whether you choose to test your skills alone or in co-op (up to four people), you'll face a considerable challenge.

Dying Light: Hellraid

Helse wapens, dus, die je zelfs in Harran kunt gebruiken om de zombies een kopje kleiner te maken. In de Hellraid-DLC kun je bounty’s activeren om extra coins te verdienen, maar hoe dat vorm zal nemen wordt duidelijk wanneer de DLC echt uitkomt, op 23 juli, voor PC, PS4 en Xbox One. De Hellraid-DLC zal zo’n 10 euro kosten. Het lijkt een prima warmhoudertje voor Dying Light 2 te worden, in ieder geval!


              

Shakedown: Hawaii krijgt een port op Wii en Wii U

We beginnen deze zondagwacht met iets dat je niet vaak leest of hoort: de aankondiging van een Wii of Wii U-port. De open-wereld actiegame Shakedown: Hawaii kwam in mei van 2019 uit, maar zal binnenkort dus ook speelbaar zijn op de inmiddels veertien jaar oude Wii en acht jaar oude Wii U – allebei op disc. Deze beide versies zullen alle huidige content én die van toekomstige updates bevatten zo laat designer Brian Provinciano in een blogpost weten. Daarnaast kun je de games met deze ports op de ‘ultieme’ manier spelen; in 4:3 op oude CRT-tv’s, en zouden er geen laadtijden moeten zijn als je hem eenmaal aan het spelen bent. De Wii-versie ondersteunt 50hz en 60hz, heeft PAL én NTSC-output en ondersteunt de Wii Remote, Wii Classic Controller, de Pro-versie en ook de GameCube-controller.

Op de Wii U wordt SD en HD ondersteund en kun je de game in 4:3 en 16:9 spelen, met de Wii U GamePad, Wii U Pro Controller, Wii Remote, Wii Classic Controller of de Classic Pro Controller, maar ook met de GamePad – met touch-ondersteuning. De Wii-versie van de game komt als eerste uit, op 9 juli, en er is een beperkte oplage van 3.000 stuks. Wees er dus snel bij als dit iets voor jou is. De Wii U- én Steam-versies volgen in augustus.

ShakeDown: Hawaii
              

De soundtrack van Command & Conquer Remastered Collection nu uit

Als je Graddus’ review van Command & Conquer Remastered hebt gelezen, dan weet je dat dat best een puike remaster is geworden, en dat de soundtrack daar best aan bijgedragen heeft. De inmiddels iconische collectie aan muziek mocht natuurlijk niet ontbreken, en voor iedereen die buiten de game om óók naar de klanken van componist Frank Klepacki’s z’n tunes wil luisteren, is er nu een oplossing! De soundtrack kun je nu namelijk vinden op onder andere Spotify, iTunes, Amazon Music en YouTube. Voor de originele Command & Conquer, aka Tiberian Dawn, zijn er maar liefst 46 nummers en van Red Alert zijn er 51. Krank Klepacki en z’n band namen ook nog eens tweeëntwintig nieuwe versies op, die je allemaal kunt beluisteren in deze aparte playlist.


               

Minecraft Dungeons’ Jungle Awakens-DLC verschijnt 1 juli, soundtrack nu uit

Een toegankelijke Dungeon Crawler voor jong en oud, die lang niet zo simpel is als hij oogt; Minecraft: Dungeons is een verrassend leuke game geworden (check Jacco’s review maar), en Mojang Studios is er nog lang niet klaar mee. Sterker nog, de eerste DLC heeft een releasedatum gekregen; Jungle Awakens is beschikbaar vanaf 1 juli. Deze DLC is los aan te schaffen, maar ook onderdeel van de Season Pass en natuurlijk voor bezitters van de Hero Edition. En om nog een beetje in de stemming van het vorige nieuwtje te blijven; ook van Minecraft Dungeons is nu de soundtrack officiëel uitgebracht! De OST kun je beluisteren op Spotify en Apple Music, en als je alvast in de stemming wilt komen voor Jungle Awakens kun je ook alvast naar die soundtrack luisteren (Spotify / Apple Music).

Minecraft Dungeons Jungle Awakens panda's
                   

Trailertijd


                

De Green Zone van State of Decay 2 biedt een ‘relaxte en toegankelijke apocalyps’

Het kan best stressvol zijn, zo’n post-apocalyptische dystopie waarin je opgejaagd wordt door zombies en andere overlevenden. Zo ook in State of Decay 2, al lijkt ontwikkelaar Undead Labs daar nu verandering in te brengen met een heuse, makkelijke moeilijkheidsgraad genaamd de Green Zone, waarin spelers even helemaal tot rust kunnen komen zonder om de vijf seconden achterom te hoeven kijken. “Think of the Green Zone as a more relaxed, accessible apocalypse, designed for all those gamers who'd like to explore what's possible in State of Decay 2 without enduring quite so much stress”, aldus de Steam-pagina.

In de Green Zone richten vijanden veel minder schade aan, gaat je stamina langer mee, zijn freak-zombies een stuk zeldzamer, is het goedkoper om items en faciliteiten te bouwen, zitten er meer resources in rugtassen en krijg je meer wapens en skillbooks door rond te neuzen en shit te looten. Je kunt vanaf nu Green Zone als moeilijkheidsgraad kiezen bij het uitkiezen van een nieuwe Community, maar kunt ook een bestaande Community overhevelen naar een Green Zone-map. Met de nieuwste update zit er ook een nieuwe Plunder Pack in de game, met daarin enkele Sea of Thieves-achtige items (omdat uhh, zowel Undead Labs als Rare onder Microsoft vallen ofzoiets):


                   

Er komt een gloednieuwe Metal Slug-game naar mobiel, check de eerste trailer

Er komt een gloednieuwe Metal Slug-game… naar mobile. De 2D-arcade-actie-franchise heeft al ruim een decennium, op een hoop ports van de vorige games na dan, geen nieuwe titel gekregen (sinds Metal Slug 7 in 2008 om precies te zijn), maar daar komt nu dus verandering in. Er zijn ook nog altijd plannen voor een gloednieuwe Metal Slug-consolegame die ergens in 2020 uit zou moeten komen (en wél door SNK wordt ontwikkeld), en Metal Slug Code: J (werktitel) lijkt dezelfde gameplay-insteek te hebben (al dan niet met typische mobile-elementen als cards). Code J wordt ontwikkeld door Call of Duty: Mobile-maker Timi Studios, die ook aan het net aangekondigde Pokémon Unite werken, onder toeziend oog van de Chinese megacorporatie Tencent.

In onderstaande trailer krijgen we een beeld van wat er te wachten staat in Metal Slug Code: J. Dat is de iconische run-and-gun sidescrolling-actie waar de franchise om bekend staat, met een aardig strakke vormgeving en natuurlijk een hoop kogels en explosies om het beeld mee te vullen. Eén ding is duidelijk: dit wordt géén port of remake van een oude titel, te zien aan onder andere een gloednieuw ijswapen en interacties met de omgeving. In de trailer zijn virtuele stick en knoppen te zien, net als een ‘rechter’-stick op het wapenicoon voor twin-stick-shooting. Wanneer het mobiele schietgeweld losbarst is nog onbekend – maarja, wat verwacht je als de officiële naam nog niet eens is prijsgegeven?


               

Teabag-tragedie

Zie hier het andere perspectief. Ennuh, fijne zondag verder, lateeeehr!

I will never tbag a knocked player again.. from r/CODWarzone

REACTIES (11) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord