'Resolutieverschillen boeien geen reet' 

'Resolutieverschillen boeien geen reet' 2014-05-15T09:49:41
Het gaat de laatste tijd opvallend vaak over resolutieverschillen en frames per seconde. Ha, zijn alle gamers ineens graphicshoeren geworden? De ontwikkelaar achter The Witcher 3 heeft het antwoord... Dit, en nog veel meer in de Nachtwacht!

Geen extra's voor early Xbone-adopters...

De Wacht was er vorig jaar vroeg bij met zijn Xbox One. En hoewel het ding een prominente plek onder z'n TV inneemt, is hij na Dead Rising 3, Thief, Ryse en Forza 5 wel weer toe aan een triple-A'tje of twee. Gelukkig wordt hij met Wolfenstein en Watch Dogs op zijn wenken bediend.

Wat de Wacht wél tegenvalt, is Kinect 2.0. Dat Microsoft binnenkort dus doodleuk een goedkopere Xbone zónder het besturingelement op de markt brengt, is op zijn zachtst gezegd een klap in het gezicht van de early adopters. Helemaal omdat Microsoft geenszins van plan is op enige wijze een soort van compensatie aan te bieden. Het officiële statement luidt als volgt:

As with many first generation products, the offerings can be expected to change and evolve over time. Xbox One is better with Kinect, making games, TV and entertainment come alive with premium experiences."

Oké, fair enough. Maar zeg dan niet eerst dat er NOOIT een Xbox One zonder Kinect 2.0 zal verschijnen. Iets met misleiden van trouwe fans, enzo...

xbox one zonder kinect 2.0

 

Gratis Killzone Canyon-map in beeld

Op geheel on-Hollandse wijze, is Guerrilla lekker bezig met het rondstrooien van gratis shit voor Killzone: Shadow Fall. Een voorproefje van de multiplayer hier, een extra mapje daar: waren maar meer developers zo gul. 

Nieuwste toevoeging aan het free-festijn is het Canyon-level, waarin middels zogenaamde zero-gravity pads zelfs een nieuw gameplay-element wordt toegevoegd. Trailer na de klik!

 

Eerste screen Battlefield 4: Dragon's Teeth

Na China Rising, Second Assault, en Naval Strike wordt Battlefield 4 binnenkort opnieuw gespekt met een DLC-pack, genaamd Dragon's Teeth. Net als de voorgaande expansies zitten er ook deze keer weer vier verse maps in, alsook een trits nieuwe wapens. Daarnaast krijgt de gameplay een impuls, middels de toevoeging van een heus riot-shield.

De eerste screen van Dragon's Teeth is inmiddels vrijgegeven. Volgens de Wacht had het net zo goed een foto van de laatste Ajax - Feyenoord kunnen zijn, maar hé: die wedstrijden eindigen meestal eveneens in een slagveld. 

Battlefield 4: Dragon's Teeth

 

Zó speel je Skyrim

Want fast-travel is voor pussy's...

skyrim voor bazen

skyrim voor bazen

skyrim voor bazen

skyrim voor bazen

skyrim voor bazen

skyrim voor bazen

 

Enemy Front - stealth gameplay trailer

Elke keer dat de Wacht Enemy Front langs ziet komen, krijgt hij meer zin in deze Tweede Wereldoorlog-shooter. De game blijkt zelfs stealth te kennen, zodat je de Duitse schweinhunden ook stilletjes kan killen. Nu maar hopen dat ze niet gaan schreeuwen als varkens, natuurlijk. Check de trailer! 

 

Philips wil Wii U verbieden

Onze eigen trots Philips heeft het aan de stok met Nintendo! Volgens berichten plant de Nederlandse elektronicagigant een aanklacht tegen de Wii en Wii U, aangezien de consoles en hun controllers inbreuk maken op Philips-patenten. Allereerst voor 'een apparaat dat lichaamsbewegingen volgt en omzet naar een virtuele omgeving'. De tweede inbreuk zou gaan om 'een draagbaar device waarmee gewezen kan worden, in verbinding staat met een camera en waarmee een ander apparaat bestuurd wordt op basis van bewegingen'.

Philips meent dat Nintendo al sinds 2011 op de hoogte was van de patenten. Toch ondernamen de Japanners geen actie en gingen ze gewoon door met het schenden ervan. En da's natuurlijk niet oké. Mochten de Nederlanders de zaak overigens winnen, dan zou het best eens kunnen dat de Wii en Wii U verboden worden in Amerika. Een overdreven strenge straf? Wellicht, al staat Nintendo zelf ook niet bepaald bekend om hun coulantie tegenover plagiaat.

Wordt ongetwijfeld vervolgd...

philips wii u

 

'Resolutieverschillen slechts PR-prietpraat'

Watch Dogs PS4 resolutie en framerate verlaagdWatch Dogs PS4 resolutie en framerate bevestigd. Het zijn de ronkende koppen van de laatste twee Nachtwachten. Hmmm, zien jullie ook een patroon?

Jep, lullen over resoluties en framerates is hipster dan hip. Toch zijn er ook mensen die snappen waar het hier werkelijk om gaat: een PR-hype waar menig gamer/fanboy maar al te graag in meegaat. Marcin Iwinski is zo iemand. De mede-oprichter van The Witcher-dev CD Projekt Red laat weten dat het allemaal eigenlijk geen ene reet uitmaakt:

"If I sit one meter or two meters from the screen, then I might be able to see the difference. It's more of a PR differentiation, which is very important for Sony right now--and they are using it, obviously--than something that is really meaningful to gamers."

Amen, al is het natuurlijk wel zo dat we onze games allemaal op de best mogelijke manier willen beleven. Maar die paar rijen pixels? Te verwaarlozen extra frames? Het zal wel aan de komkommertijd liggen, ofzo...

the witcher 3

 

Thanks, Wouter...

Normaal gesproken eindigt de Wacht met een funny filmpje. Maar omdat Wouter er per se op stond, is het nu een grappig plaatje geworden.

 

 

 

Of grappig... Is de Wacht de enige die hem niet snapt? :-D

grappig? 

REACTIES (101) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord