Nintendo vraagt patent aan voor gekantelde Joy-Cons 

Nintendo vraagt patent aan voor gekantelde Joy-Cons 2019-09-08T15:55:31
Verrek, een Weekendwacht! En wat voor een: een patent voor gekantelde Joy-Cons, de release van Cube World, kwijlen op Gears of War 5, lucratieve mobiele Pokémon-games, kruisverwarring en ander gamenieuws. Goedesmiddags.

Nintendo vraagt patent aan voor gekantelde Joy-Cons

Alle gekheid op een gekanteld stokje! Nintendo heeft weer eens een patent voor iets aangevraagd. En zoals wel vaker bij patenten wil dat niet zeggen dat er daadwerkelijk iets mee gaat gebeuren, maar het ontwerp van een gekantelde Joy-Con is toch op zijn minst interessant. Als je de afbeeldingen hieronder bekijkt zie je dat het bovenste gedeelte van de Joy-Cons naar achteren is gekanteld, ook in de handheld-modus. Of dat er voor zorgt dat de kleine controllers beter in de hand liggen is nog maar de vraag, maar het zal door de manier waarop de duimen nu vallen wel ergonomisch verantwoord kunnen zijn. Eerst maar afwachten of Nintendo überhaupt iets gaat doen met dit patent, de concurrentie kan er nu in ieder geval niet makkelijk mee aan de haal.

Gekantelde Joy-Con patent Nintendo

Gekantelde Joy-Con patent Nintendo

Gekantelde Joy-Con patent Nintendo

Gekantelde Joy-Con patent Nintendo
            

Cube World dropt binnen een maand op Steam, ontwikkelaar legt uit waarom het zo lang duurt

Een week geleden kon je in de Weekendwacht lezen dat Cube World nog leeft, en deze week doen we er gewoon even een schepje bovenop. Want wat blijkt, Cube World komt al binnen een maand uit! Volgens ontwikkelaar Wolfram von Funck dropt de game waarschijnlijk eind september of begin oktober, zes jaar na de release van de Alpha-versie. Via zijn blog gaat Von Funck in op waarom het zo lang duurde; veel fans dachten immers zelfs dat de game nooit het daglicht zou krijgen te zien. In het bericht vertelt hij over de druk die kwam kijken bij het ontwikkelen van deze game, in het bijzonder een DDoS-aanval die volgde direct nadat de ‘shop’ van Cube World online ging. De ontwikkelaar noemt dit nu een traumatische ervaring; sinds de DDoS-aanval lijdt hij aan angst en depressie. Over de game zelf is hij nu gelukkig wel positief:

There were several points in the past years where I considered releasing an update, but every time I was afraid it wasn't good enough. I'm also a bit pefectionist and it made me rework everything from scratch several times. The version I'm planning to release is basically Cube World 2.0. There are still many things I'd like to add in the future, but I think the version is already fun.

             

Launch Gears of War 5 verloopt verre van vlekkeloos

Hoewel hij pas dinsdag uitkomt kunnen Xbox Game Pass Ultimate-abonnees al sinds donderdagavond aan de slag met Gears of War 5. Sindsdien zijn een hoop spelers het internet opgegaan om te klagen over allerlei issues, vooral connectieproblemen. De kans is namelijk aanwezig dat je tijdens online potjes disconnect, waarna een ‘nieuwe Blue Screen of Death’ je begroet.

Dit disconnecten is vooral erg vervelend in de Horde-modus, waarin spelers samen moeten werken om golven aan vijanden te verslaan. Sommigen claimen dat ze nog geen enkele Horde-game hebben kunnen afmaken, want het is helaas niet mogelijk om even snel weer te connecten. Ook zijn er problemen met de single player, waarbij corrupte save files voor sommigen roet in het eten gooien. Hopelijk wordt het een en ander opgelost voor Gears of War 5 aankomende dinsdag uitkomt voor het grote publiek.  Gears 5 is te spelen op PC en Xbox One. 

This is the new Blue Screen of Death! from r/GearsOfWar

            

Digital Foundry onder de indruk van PC-versie Gears of War 5

Ondanks de tumultueuze launch van Gears of War 5 zijn er ook een hoop dingen die de game wél goed doet. Als paradepaartje van de Xbox One X heeft Gears 5 natuurlijk een hoop verwachtingen waar te maken wat betreft de graphics, en dat lijkt wel snor te zitten. Niet alleen valt er dus genoeg te watertanden, wie de game op PC speelt zal een uitstekende port onder de vingers krijgen. De graphics-connaisseurs bij Digital Foundry nemen de PC-port in eens even onder de loep in onderstaande video, waarin de port ‘bijna perfect’ wordt genoemd.

Bij het zien van alle opties – er is zelfs een preview-afbeelding bij elke optie waardoor je kunt zien wát er precies verandert – en de imposante ingebouwde benchmark, zou de Wacht bijna gaan sparen voor een dikke PC met 4k-monitor eraan. Helaas lukt dat niet meer voor de release van Gears of War 5, dat is dinsdag namelijk al – voor Xbox One en PC. Wil je DF’s algemene video over de graphics van Gears of War 5 zien, kijk dan hierrr.


                            

Pokémon Masters sleept eerste week meer dan 23 miljoen euro binnen

Pokémon Masters, de game die niet in Nederland uitkomt omdat hij de Kansspelwet overtreedt, sleept in zijn eerste een toch een hoop geld binnen. Ruim 23 miljoen euro om iets preciezer te zijn, grofweg 26 miljoen dollar. Die opbrengst is gebaseerd op data van Sensor Tower. Als dit accuraat is dan kunnen we wel spreken van een goede eerste week voor de game van The Pokémon Company en DeNA. Toch moet Pokémon Masters een andere mobiele game voor zich laten qua opbrengsten in de eerste week, Pokémon Go sleepte immers 56 mil binnen. En dat was slechts in vijf afzetgebieden, terwijl Masters al in meer dan 60 afzetmarkten te verkrijgen is. 

Pokémon masters                       

Afgelopen augustus was meest lucratieve maand voor Pokémon Go in drie jaar tijd 

Het nieuws van een goed lopende eerste week voor Pokémon Masters wordt toch even overschaduwd door het succes van de Godfather van mobiele Pokémon-games: Pokémon Go. De game heeft in augustus namelijk z’n meest lucratieve maand beleefd in drie jaar tijd. In die maand bracht Pokémon Go namelijk 110 miljoen dollar op, dat is ruim 98,8 miljoen euro, waardoor het de meest lucratieve maand sinds september van 2016 is.

De reden voor het succes is hoogstwaarschijnlijk de release van een nieuwe shiny pokémon: de zwarte variant van Rayquaza was in augustus te vangen via raids. De kans was verdomd klein, wat er hoogstwaarschijnlijk voor zorgde dat spelers massaal in de buidel tastten om extra raid passes te kopen zodat ze toegang kregen tot meer raids. De Wacht moet toegeven dat hij een van de mensen is die in augustus meer is gaan raiden – meer dan 60 raids en twee shiny’s – maar daar kun je deze maand meer over lezen wanneer Een Zak Vol Monsters verdergaat.

Shiny Rayquaza Pokémon go
                         

Nieuwe features in de Velvet Room van Persona 5 The Royal

Het is altijd vervelend als er alleen een Japanse trailer van een game uitkomt, maar gelukkig zijn er een hoop tweetalige fans die daar iets aan kunnen doen. Zo ook bij onderstaande video van Persona 5 The Royal, een bewerkte versie van een gameplayvideo die de Wacht hier ook onder heeft gezet. De reden dat de vertaalde video zo interessant is dat hij ingaat op nieuwe functies in de Velvet Room – je weet wel, die ruimte tussen je bewustzijn en onderbewustzijn die we maar al te goed kennen uit Persona. Zo zien we onder andere een Fusion Alaram (waardoor je sterkere persona’s kan maken) en trial battles, waar je beloningen kun verdienen door zo veel mogelijk damage te doen. Persona 5 The Royal komt op 31 oktober uit voor PS4. 


                  

Rainbow Six Siege bereikt mijlpaal van 50 miljoen ‘spelers’

De tactische shooter Rainbow Six Siege had niet bepaald een goede start, maar tegenvallende reviews en spelersaantallen zorgden er niet voor dat Ubisoft de game zomaar liet vallen. Sterker nog, Siege gaat inmiddels als een trein en heeft recentelijk een mijlpaal bereikt. 50 miljoen spelers, al klinkt dat waarschijnlijk indrukwekkender dan het daadwerkelijk is. Dit betekent immers niet dat er bijvoorbeeld 50 miljoen actieve spelers zijn of dat er wekelijks 50 miljoen spelers online komen, het betekent waarschijnlijk dat er 50 miljoen accounts bestaan. Hoeveel daarvan nog regelmatig de game spelen is natuurlijk onbekend, desalniettemin is het een mooie mijlpaal.

              

PlayStation claimt dat we de X-knop verkeerd uitspreken

Het Twitter-account van PlayStation UK heeft wat stof doen opwaaien met een opmerkelijk ‘feitje’. Waar ieder normaal mens (in het Engels) de X-knop uitspreekt als ‘ex’, zegt PlayStation nu dat dat ‘cross’ moet zijn. In het Nederlands is het natuurlijk een andere kwestie – waarschijnlijk zeg je ‘iks’-knop en iets als ‘kruisje’ – maar aan ons superieure taaltje hebben die Engelsen nu even niets. Kans is ook groot dat PlayStation UK alleen wat aandacht wil en daarom maar onzin uitkraamt als ´Cross button´... Missie geslaagd, motherfuckers. 

              

Verenigd Koninkrijk krijgt Only On PlayStation-collectie met unieke artwork

Sony heeft een Only on PlayStation Collection aangekondigd en, tja, dat ziet er toch wel sexy uit. Tien games zijn voorzien van een nieuwe verpakking, inclusief uniek en oogstrelend design. Het gaat om Spider-Man, The Last of Us, Shadow of the Colossus, God of War, Uncharted 4, Ratchet & Clank, Horizon Zero Dawn, WipEout Omega Collection, The Last Guardian en Bloodborne. Groot nadeel: volgens PlayStation is de collectie alleen in de UK verkrijgbaar...

Only On PlayStation Collection UK

REACTIES (24) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord