Update: 'Nintendo stopt productie Wii U aan het einde van het jaar' 

Update: 'Nintendo stopt productie Wii U aan het einde van het jaar' 2016-03-23T09:13:48
Nintendo heeft genoeg van de Wii U en maakt misschien sneller dan je denkt een einde aan de productie ervan, terwijl Sony de deuren van Evolution Studios voor eens en altijd sluit. Is er dan helemaal geen positief gamenieuws vannacht? Jawel - over de Survival Mode-beta van Fallout 4, een The Division-patch, extra Minecraft: Story Mode-content en Yakuza 0 bijvoorbeeld. Goedemorgen!

Update:

Nintendo heeft aan Japanse website IT Media laten weten dat ze geen plannen hebben om de productie van de Wii U binnenkort te staken. Kotaku heeft het statement vertaald:

 “This isn’t an announcement from our company. From the next quarter and thereafter as well, production [of the Wii U] is scheduled to continue.”

Doorgaans is Nikkei een betrouwbare bron voor Japanse productiegeruchten, dus de kans is groot dat Nintendo na deze twee kwartalen evengoed de productie stopt.

Thanks voor de tip, TheMorry.

Origineel bericht:

Upskirt Doge

                          

'Nintendo stopt aan einde van het jaar de productie van de Wii U'

Nintendo gaat al snel een einde gaat maken aan het leven van de Wii U – althans, de productie van de console zal tegen het einde van 2016 gestopt worden volgens de Japanse krant Nikkei (via The Verge). Het is natuurlijk al een tijd bekend dat de Wii U plaats zal moeten maken voor de Nintendo NX, en door het stopzetten van de productie van de opvolger van de Wii lijkt een aankondiging van de mysterieuze console opeens erg dichtbij te komen. Een verrassing mag het besluit van Nintendo niet heten; in vier jaar tijd wist de Wii U immers slechts 12 miljoen keer over de toonbank te gaan, terwijl de Wii sinds 2006 al meer dan 100 miljoen keer verkocht werd. Nikkei meldt ook dat de Japanse gamegigant per direct gestopt is met het produceren van bepaalde Wii U-accessoires, maar welke dit precies zijn is onbekend. 

Wii U

                           

Hyper Light Drifter komt uit op 31 maart en krijgt nieuwe trailer

                       

Atari toont de 100 games die speelbaar zijn in de Atari Vault-collectie

Twee maanden geleden kwam het nieuws naar buiten dat Atari maarliefst 100 games naar Steam zou porten, en in onderstaande video wordt bekendgemaakt (en getoond) welke klassiekers dit precies zijn. De volledige lijst met namen zal de Wacht je besparen, die kun je altijd zelf terugvinden in de beschrijving van de video. En nu lekker naar pixels kijken:

                            

Yakuza 0 verschijnt aan het begin van 2017 voor PS4

Het origineverhaal van de Yakuza-franchise, Yakuza 0, verscheen aan het begin van 2015 al voor de PS3 en PS4, maar helaas moeten we in het Westen nog altijd wachten op deze prequel. In ieder geval weten we nu ongeveer wanneer we de Westerse versie van de game kunnen verwachten; met onderstaande trailer maakt SEGA bekend dat het wachten in het begin van 2017 tot een einde zal komen. Yakuza 0 zal dan met Japanse voice-over en Engelse ondertiteling uitkomen voor PlayStation 4.

                       

Sony sluit de deuren van Driveclub-ontwikkelaar Evolution Studios

Evolution Studios, de ontwikkelaar van onder andere MotorStorm en Driveclub, heeft zijn deuren moeten sluiten. Een jaar nadat Sony 55 werknemers van de studio ontsloeg heeft het bedrijf besloten om Evolution voor eens en altijd op te doeken. Door het sluiten van de studio kan Sony zijn tijd en aandacht beter richten op de vele andere studio’s die onder zijn hoede vallen - daarnaast meldt Sony de medewerkers niet zomaar te zullen laten vallen; waar mogelijk worden intern nieuwe bestemmingen gezocht en de medewerkers waarvoor dit onmogelijk is, mogen natuurlijk altijd aankloppen voor een referentie (via MCV). How thoughtful. Driveclubs game director Paul Rustchynsky meldt het volgende op Twitter:

Wees nu maar niet bang dat het opdoeken van Evolution Studios het einde van Driveclub betekent, Community Manager Jamie Brayshaw meldt (zoals je hieronder kunt zien) via Twitter dat Sony de game volledig onder zijn hoede zal nemen. Aangezien er een VR-versie van Driveclub aankomt, is het nog maar de vraag of Sony ook daadwerkelijk deze versie zal gaan ontwikkelen. Wordt ongetwijfeld vervolgd. 

                          

Gunfire Games toont wat Oculus-game Chronos in huis heeft

Op de afgelopen E3 kondigde ontwikkelaar Gunfire Games de VR-game Chronos aan. Met nog een week te gaan tot de wereldwijde release van de Oculus Rift en de gelijktijdige release van de game, heeft de ontwikkelaar een nieuwe trailer voor ons in elkaar geflanst die het een en ander opheldert over wat ons zoal staat te wachten. Verwacht op 28 maart een adventure-RPG waarin de tijd (en dus de leeftijd van de hoofdpersoon) verdomd veel invloed zal uitoefenen op jouw personage:

                          

De allereerste in VR gemaakte wapenskin van CS:GO

Dat VR ook gebruikt kan worden om het een en ander te ontwerpen wisten we al - skinmodder Chris Le laat vannacht zien dat deze technologie ook prima toegepast kan worden in een game als CS:GO. Le heeft al tientallen wapenskins ontworpen voor de shooter (je kunt ze hierrr checken), maar dit is de eerste die is ontworpen met behulp van VR. Het programma waar hij in werkt is Googles Tilt Brush, en de headset die op zijn hoofd pronkt is natuurlijk de HTC Vive. Je kunt de wapenskin, die de naam Blue Horus draagt, hiero vinden.

                                          

Minecraft: Story Mode krijgt dit jaar nog drie extra episodes

Telltale maakt via eigen website bekend dat Episode 5 (‘Order Up’) van Minecraft: Story Mode op 29 maart uitkomt voor alle platformen. Hoewel het vijfde deel in de serie het einde van het verhaal zou betekenen, maakt Telltale ook nog eens bekend dat er nog drie extra episodes aan zitten te komen. Deze episodes verschijnen dit jaar nog, en zullen weer Jesse en zijn groep blokkerige vrienden volgen in een ontdekkingstocht van allerlei vreemde werelden. De drie extra episodes zullen evenals Episode 5 uitkomen op PC, Xbox 360, Xbox One, PS3, PS4, Android en iOS. Hieronder vind je de nieuwe beschrijving van Episode 5, Order Up:

Telltale Minecraft

On a tip from Ivor, Jesse and friends head to an abandoned temple holding mysterious treasures. Ambushed by former Ocelot Aiden and his crew, our heroes find themselves in an entirely new world: Sky City! As they explore, the Order finds that resources are at a premium, and nothing but 'The Void' exists below the known world. When Aiden convinces Sky City's ruler that the New Order of the Stone are up to no good, you'll need to make some tough choices to clear your name, and keep Aiden from destroying an innocent world.

Telltales Minecraft

                          

Gary Busey en Gary Cole geven je redenen om ze te vermoorden

Er komt een Gary-missie naar Hitman, maar wie er in deze uitbreiding van de game zal rondlopen als kogelvoer (of pianosnaarvoer als dat je ding is) is helemaal aan jou en de miljoenen anderen die stemmen op chooseyourhit.com. In de zomer zal óf Gary Busey (Lethal Weapon, Fear and Loathing In Las Vegas) óf Gary Cole (de That Would Be Great-meme uit Office Space) uitgeschakeld worden door Agent 47, en in de onderstaande video geven beide acteurs even een paar redenen voor het verdienen van zo’n afrekening:

                                                    

Survival Mode van Fallout 4 krijgt vanaf volgende week Steam-beta

De Wacht heeft vorige week pas (na ruim 100 uur) zijn playthrough van Fallout 4 tot een einde gebracht, maar het lijkt erop dat hij vanaf volgende week weer aan de bak moet. En dat komt niet door de gisteren uitgekomen Automatron-uitbreiding. Volgende week komt namelijk eindelijk de opgepoetste Survival Mode naar de RPG, zo maakt Bethesda bekend via Twitter. De nieuwe Survival Mode zal de nodige overlevingsvaardigheden van je eisen door de toevoeging van onder andere allerlei ziektes, het worstelen met honger en dorst en nog veel meer. Nog niet iedereen kan aan de slag met de Survival Mode, er verschijnt volgende week namelijk een exclusieve beta voor Steam-gebruikers - Pete Hines maakt via Twitter bekend dat de moeilijkheidsgraad na afloop van de PC-beta zijn opwachting zal maken op consoles. Exacte datums hebben we helaas niet.

                      

Engelse versie van Japanse horrorgame NightCry verschijnt op 29 maart

Het is al weer meer dan een jaar geleden dat we voor het eerst iets hoorden over NightCry, de Japanse point & click-horrorgame en spirituele opvolger van Clock Tower. De Engelse versie van de game liet even op zich wachten, maar zoals in onderstaande trailer duidelijk wordt kunnen we er over een week – op 29 maart – al mee aan de slag. Pas nou maar op voor die Scissorwalker:

                     

Laatste chapter en PS4-versie van Republique vanaf vandaag te spelen

Republique is een stealthgame waarin een dame genaamd Hope het totalitaire regime in een fictieve stad omver probeert te werpen door een einde te maken aan diens Big Brother-praktijken. Hope moet zien te ontsnappen aan het toeziend oog van talloze camera’s en bewakers, en heeft daar de hulp van de speler bij nodig – je zult niet direct controle over haar uitoefenen, maar haar assisteren door het geven van aanwijzingen. De eerste vier chapters van Republique waren al te spelen op PC, iOS en Android, en vanaf vandaag is de volledige game ook beschikbaar op PS4. Dat vraagt om een trailer:

                      

Capcom viert 20ste verjaardag Resident Evil met interview producer Hiroyuki Kobayashi

Het is vandaag twintig jaar geleden dat de eerste Resident Evil-game werd uitgegeven in Japan, en dat viert ontwikkelaar Capcom met een uitgebreid interview waarin producer/programmer Hiroyuki Kobayashi ingaat op de ontwikkeling van de franchise in de afgelopen twee decennia. De ervaringen van Hiroyuki, die al sinds 1996 meewerkt aan de Resident Evil-franchise, hoor je hieronder:

                                                    

The Creative Assembly stelt je voor aan de Master Necromancer van Total War: Warhammer

                        

Releasetrailer van eerste episode The Descendant

We hebben het al eens gehad over The Descendant, een game die de Wacht destijds omschreef als een liefdesbaby van Bethesda en Telltale. Of ontwikkelaar Gaming Corps AB met The Descendant in de buurt komt van de kwaliteit die deze twee studio’s doorgaans leveren is nog maar de vraag, maar over twee dagen zullen we dat zelf al kunnen ondervinden. Dan komt de eerste episode van The Descendant namelijk uit voor PC, en een trailer kon natuurlijk niet uitblijven:

                            

Microsoft teaset alle DLC van Rise of the Tomb Raider in Season Pass-trailer

In een poging om mensen te hypen en aan te zetten tot het aanschaffen van de Season Pass heeft Microsoft een trailer gemaakt die even kort samenvat waarom jij de “complete experience” zou moeten willen als het aankomt op Lara Crofts meest recente avontuur. Dit avontuur is namelijk nog altijd niet afgelopen, daar zorgt de DLC wel voor. De Wacht houdt zich afzijdig van alle Season Pass-promotiepraktijken, maar juicht om de paar nieuwe beelden van Lara die we te zien krijgen. Dat doet de Wacht eraan denken: Daisy Ridley (Rey uit Star Wars, duh) heeft nog even bevestigd achter de rol van Lara aan te zitten voor de Tomb Raider-film waar ergens in de komende maanden de productie van moet beginnen. Weet je dat ook weer.

                           

Patch 1.0.2 van The Division wordt vandaag uitgerold

Er zit een flink aantal bugfixes en gameplay-verbeteringen op je te wachten als je vandaag The Division opstart, want patch 1.0.2 wordt uitgerold. Zo wordt er een einde gemaakt aan het eindeloos kunnen ombrengen van ‘named bosses’ (soort minibosses), wordt het mogelijk om spelers te healen in de Dark Zone en zijn de straffen en beloningen voor ‘rogue gaan’ in de Dark Zone aangepast. Maar er is meer, de belangrijke punten vind je hieronder (check de rest hierrr):

Gameplay

  • Named enemies. will now drop better loot in Challenge mode than in Hard mode.
  • Added a cooldown period for the Static Turret stun attack in order to avoid a stunlock in PvP and PvE game modes.
  • Named NPCs will no longer respawn after being killed in the Open World. This will prevent situations where players were able to kill a same named NPC over and over again.
  • Modifications to the weapon talent: Trained.
  • It can now only be rolled on Shotgun, Marksman rifles and Pistols
  • Its bonus has been reduced from 1%-5% to a constant 0.1%
  • For the Midas SMGs, Trained Talent has been replaced with Responsive Talent which increases damage when getting closer to the target. This applies to existing weapons as well as newly acquired ones
  • For all SMGs, LMGs, and Assault Rifles, it will be replaced with another randomly picked weapon talent. This applies to existing weapons as well as newly acquired ones

The Division patch 1.0.2

Dark Zone

  • Players can now heal other neutral players in the Dark zone, by using First Aid and Support Station skills
  • Players are now able to fast travel to Dark Zone checkpoints, but only when coming from outside the Dark Zone
  • The Dark Zone disconnect timer has been increased to 30 seconds, meaning players will remain in the game world longer when logging out while in the Dark Zone (this applies while not in combat)
  • Items extracted from the Dark Zone are now properly marked as "new" items when moved to the players inventory
  • Players killed in the Dark Zone now drop ammo, medkits and grenades. This loot is generated and not taken from the dying players’ inventory
  • Players killed in the Dark Zone will lose less Dark Zone Funds and Experience (Rogue and non-Rogue)
  • Dark Zone Funds and Experience rewards for surviving Rogue status have been improved
  • Dark Zone Funds and Experience rewards for killing Rogue agents have been improved

                      

En onthoud: een kat kan de (af)was doen. Fijne dag verder!

REACTIES (75) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord