Microsoft heeft passie voor Tomb Raider 

Microsoft heeft passie voor Tomb Raider 2015-07-28T10:05:17
Rise of the Tomb Raider is tijdelijk exclusief voor de Xbox One en Square Enix laat weten dat dit komt door de passie van Microsoft! Alle details in deze Nachtwacht met verder nieuws over PS4 muis en toetsenbord, Street Fighter V, Sonic, Kojima en Call of Duty: Advanced Warfare.

PS4 muis en toetsenbord

Zing halleluja! Yep, tijd voor een brand spanking new Nachtwacht en het zal je misschien niet verbazen dat de Wacht eens begint met wat nieuwe hardware. Het grootste verschil tussen PC games en console games, buiten de graphics, is de manier waarop de games worden bestuurd. Op de PC doe je dit vaak met muis en toetsenbord en heb je de keuze om er een controller bij te pakken, maar op de console zit je eigenlijk altijd vast aan een controller.

De Japanse fanbrikant Hori was het zat en heeft daarom een muis en toetsenbord speciaal gemaakt voor de PlayStation 4. Hori is vooral bekend van fighting sticks, maar komt nu met de Tactical Assault Commander 4, waardoor je bijvoorbeeld first person shooters nu net als op de PC met een muis en toetsenbord kunt spelen.

Hori

Vooral het toetsenbord heeft een opvallend design en layout. Het is duidelijk niet een normaal toetsenbord, zoals je bij de PC hebt liggen, maar heeft alleen de knoppen die je ook echt nodig hebt tijdens het gamen. De Hori Tactical Assault Commander 4 komt eerst uit in Japan, maar is vanaf september ook beschikbaar in Nederland. Je kunt hem bij verschillende retailers al pre-orderen voor 129 euro.

   
Street Fighter V bèta gaat nog even door

Hebben jullie ook zo genoten van de Street Fighter V bèta? Afgelopen vrijdag ging de bèta van de nieuwe fighter online en sindsdien wordt er veel plezier beleefd aan de game en het feit dat de bèta eigenlijk helemaal geen problemen kent. Gelul natuurlijk, want de servers waren meer offline dan online en zelfs als de servers wel draaide was het drama om een match te kunnen spelen. Afgelopen zondag lagen de servers zelfs de hele dag plat voor onderhoud!

Capcom is gelukkig de lulligste niet en laat weten dat deze bèta test door de problemen langer duurt dan gepland en dat ze daarnaast nog extra tests zullen houden, waar meer gamers aan mee mogen doen. No worries dus, je krijgt sowieso nog de kans om te spelen.

SF5

“For those wondering, we will be extending the BETA period to make up for the issues we've been experiencing. This is the first of multiple BETAs. Players will definitely have more chances at getting their chance at playing SFV.”

Wanneer deze bèta nu officieel stopt is nog niet bekend en ook is er nog geen datum voor de volgende bèta test. De volledige game komt in ieder geval begin volgend jaar naar de PS4 en PC.

   
Drunk Hunt

Proost!

Drunk

  
Sonic vs. GameTrailers

Ooit was Sonic een baas. Hij rockte hard op de Mega Drive, maar het werd allemaal steeds minder, naarmate de jaren verstreken. Een hoop gamers vinden dan ook dat Sega de blauwe egel lekker met rust moet laten, waaronder GameTrailers. Ze kwamen met een feature over welke game franchise dood moet bloeden en in de feature komen games langs als The Sims, Fable, Metal Gear Solid en jawel, Sonic the Hedgehog.

Niet zoveel aan de hand zou je zeggen, maar Sonic laat weten nog heel wat leven in zich te hebben door van zich af te bijten via Twitter met de tekst:

Buuuuuuuurn! Shots fired! Meesterlijke snelle actie van de beroemde egel, al snapt de Wacht helemaal wat GameTrailers bedoeld. Laat Sonic sterven met het kleine beetje dignity dat hij nog heeft! De hoop op een echt vette nieuwe Sonic game heeft de Wacht al lang niet meer.

  
B!kjhdgi^f4

Papa in Fallout.

Fallout

   
Hideo Kojima werd te duur voor Konami?

De soap rond Hideo Kojima en Konami continues! We weten allemaal dat Kojima is ontslagen door Konami, maar de exacte reden achter de split-up is totaal onduidelijk. De afgelopen weken regent het met geruchten, maar er wordt helemaal niets bevestigd en waarschijnlijk gaat dat ook niet gebeuren, in ieder geval tot na Metal Gear Solid V: The Phantom Pain in de winkels ligt. De geruchten gaan echter gewoon door, want een componist heeft nu een boekje open gedaan over de situatie.

Metal Gear Solid composer, arranger en singer Rika Muranaka, werd in een interview gevraagd of hij wat inside info heeft over de Kojima/Konami situatie en hij zegt dat het uiteindelijk allemaal draait om keiharde pegels. Hideo Kojima was namelijk ontzettend duur, aangezien hij een bijzondere salaris constructie had bij Konami. Het gebeurt vaak dat ontwikkelaars wel worden betaald, maar vooral ook meedelen in de winst van de game. Hideo Kojima kreeg echter een fors salaris en ziet straks niets terug van de winst op MGS5.

Kojima

Doordat de game regelmatig werd uitgesteld werden de salaris kosten van Kojima veel te hoog en hierdoor kwamen er problemen tussen Kojima en Konami. Rika Muranaka zegt:

“Kojima gets paid a salary, and doesn't make any profit share on the game. He gets paid a certain amount no matter what, and he was spending so much money and delaying the project, and adding all these features and making sure the game was the biggest and best thing it could be, and Konami was unhappy with that because delaying has no effect on him. He was spending the budget on this and that and upgrading the Fox Engine and then delaying further because the engine wasn't ready, and Konami wasn't happy with that because he gets his salary and he takes a more traditional ‘Japanese man’ approach by not taking a profit share. So in doing that, he gets a little more than a game creator would but doesn't take bonuses from the game selling well.”

Zeker weten doen we het nooit, maar dit klinkt absoluut geloofwaardig. Kojima is een perfectionist en neemt zijn tijd voor zijn games en dat gaat zonder twijfel ten koste van het budget dat een ontwikkelaar/uitgever heeft voor de game. Dit onderstreept overigens wat een ontzettende eindbaas Kojima is. Schijt aan alles en letterlijk koste wat het kost de best mogelijke game proberen te ontwikkelen voor de fans. Hopelijk komt de beste man ergens op z’n pootjes terecht en kunnen we na MGS5 nog lang genieten van nieuwe Kojima games!

   
Microsoft heeft passie voor Tomb Raider

Het was voor gamers een grote verrassing toen op de E3 van 2014 bekend werd gemaakt dat Rise of the Tomb Raider tijdelijk exclusief zou uitkomen op de Xbox One. Nu weten we dat PC gamers begin 2016 en PS4 gamers eind 2016 ook aan de slag kunnen gaan met het nieuwe avontuur van Lara Croft, maar het nieuws sloeg in als een bom. Square Enix laat nu weten dat het geen gemakkelijke beslissing was, maar het uiteindelijk gaat om de passie die Microsoft heeft voor de Tomb Raider franchise!

Phil Rogers, de CEO van Square Enix USA en Europa, legt uit dat ze echt willen proberen om de nieuwe Tomb Raider in het elite kringetje van games te krijgen. Door de passie die Microsoft toonde tijdens de ontwikkeling heeft Square besloten om de game tijdelijk exclusief te maken voor de Xbox One, om met de game wat meer spotlight te stelen van de andere toppers.

Tomb

"I hope fans know that it wasn’t an easy decision. I think any sort of partnership at this level is a decision that took a longtime for us to get to. We knew it would, in the short-term, disappoint fans. What we saw in Microsoft, which is probably not as well known, is that Microsoft’s passion for Tomb Raider is amazing. For Rise of the Tomb Raider, they’ve just brought this passion and belief that has really enabled us to blow people away. People should feel that about Microsoft. We’re about growing our IP, this is a long-term decision. We’re going to take Tomb Raider up to the next level. With Microsoft’s belief, passion and sort of muscle to help us deliver, we really think this is going to be an awesome game that people will enjoy for years and years to come.”

Microsoft is natuurlijk absoluut een powerhouse en door tijdelijk exclusief te gaan, hebben Crystal Dynamics en Square Enix daar de vruchten van geplukt. Wat de Wacht heeft gezien van Rise of the Tomb Raider op de E3 was ook absoluut gruwelijk te noemen en er is bijna geen twijfel over dat het een system seller wordt voor de Xbox One eind dit jaar. En eind volgend jaar voor de PS4.

  
Call of Duty: Advanced Warfare Reckoning DLC

Het is hoog tijd voor de afsluiter van de Nachtwacht en doet dat met de afsluiter van de DLC voor Call of Duty: Advanced Warfare. Er zijn al meerdere DLC map packs uitgekomen, maar het aankomende Reckoning wordt de allerlaatste DLC voor deze CoD, voordat het tijd wordt voor de release van Black Ops 3. Wat je mag verwachten van Reckoning?

CoD

4 gloednieuwe maps, genaamd Quarantine, Overload, Swarm en Fracture, maar ook de finale van Exo Zombies! Reckoning is vanaf 4 augustus beschikbaar voor de Xbox One en Xbox 360 en een maandje later voor de andere platforms. Dit is overigens de laatste keer dat Xbox gamers voor het eerst kunnen genieten van DLC, want vanaf Black Ops 3 zijn de rollen omgedraaid en krijgen PlayStation gamers als eerst de DLC. Trailertje om het verhaal af te sluiten dan maar? Doen we!

REACTIES (73) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord