Massaal kritiek op Star Wars: Battlefront 2's hero-unlocks, EA reageert 

Massaal kritiek op Star Wars: Battlefront 2's hero-unlocks, EA reageert 2017-11-13T03:35:06
Doordat hij zich niet zo lekker voelt typt de Wacht vannacht iets langzamer dan normaal, maar het hete gamenieuws geeft hem zoals altijd de kracht om door te gaan. Met op deze zondagnacht: hero’s unlocken in Battlefront 2 blijkt geen pretje, The Witcher 1-proloog nagemaakt in deel 3, er zijn in dit jaar al meer dan 6000 steam-games gemaakt, en meer. Goedmorgen!

            

Fans maken proloog The Witcher 1 na in The Witcher 3-engine

Terwijl de Wacht tot zijn schaamte nog altijd niet elke vierkante centimeter van The Witcher 3 heeft ontdekt, zijn fans van de serie bezig om de proloog van de eerste game naar de Witcher 3-engine te porten. Het is ze verdomd goed gelukt, ook al gebruiken ze op een gegeven moment duidelijk een cutscene uit The Witcher 2. Verder ziet het er allemaal uit zoals je zou verwachten; bekende personages hebben hun Witcher 3-uiterlijk, en voor de wezens en mensen die niet in het derde deel actief zijn, zijn aparte designs in elkaar geflanst. 

Heb jij net als zovelen het eerste deel nooit (veel) gespeeld omdat hij inmiddels verouderd aanvoelt of Triss je blijft afwijzen? Dan is dit een kans om te proeven hoe het zou zijn als er een soort remaster van het eerste deel 1, met de combat van deel 3, in de maak is. De Wacht wil niet zeggen dat de gameplay perfect is, of dat alles uit het eerste deel mooi naar The Witcher 3 is vertaald, maar leuk is het zeker. Nu hopen dat de gasten verder gaan en de hele game importeren. Of beter nog, door CD Projekt Red in worden gehuurd. Een Wacht kan dromen…

                  

Never forget

Katten zijn de duivel (en daar is niets mis mee).

Kitty Skyrim

               

Until Dawn-ontwikkelaar stelt twee PlayStation VR-games uit

Via eigen website laat Until Dawn-ontwikkelaar Supermassive Games weten dat twee VR-projecten nog wat langer in de oven moeten blijven. De PlayStation VR-game The Inpatient is er een van; de horrorgame die zich afspeelt in de wereld van Until Dawn, komt nu op 23 januari naar de VS. In Europa moeten we een dagje langer wachten – 24 januari, inderdaad! Slim. Pas dan kun je het Blackwood Sanatorium van de jaren ’50 bezoeken, de locatie waar je in Until Dawn ook al hebt londgeropen (en een paar keer bent vermoord waarschijnlijk). 

Supermassive Games’ andere PlayStation VR-titel, first-person co-op-shooter Bravo Team, is uitgesteld tot 6 maart in de VS en 7 maart in Europa. Tevens maakt de ontwikkelaar vannacht bekend dat PS4-game Hidden Agenda ook eindelijk een Europese releasedatum heeft gekregen, namelijk 22 november. Die “crime thriller” kwam op 24 oktober al uit in Amerika. 

The Inpatient

                

EA reageert op kritiek over Battlefront 2 hero-unlocks

Hoewel de Wacht eigenlijk wel erg benieuwd is naar de singleplayer van Star Wars: Battlefront 2, zijn er een paar dingen waar hij niet heel vrolijk van wordt in de multiplayer. Pay to win-praktijken, natuurlijk, en dan vooral lootcrates en credits waarbij gamers die bovenop de prijs van de game ook nog eens lappen een voordeel behalen. En het feit dat je, volgens de huidige (pre-release) versie van de game, 40 uur gespeeld moet hebben voor je überhaupt een hero uit een trooper crate kunt halen. 

Recentelijk ligt het credit- en unlocksysteem van de multiplayer-shooter dus onder vuur; een beta-speler heeft uitgerekend dat je wel erg lang moet spelen voor je (gratis) een beroep kunt doen op vrij te kopen helden als Luke Skywalker en Darth Vader. Om een zogenaamde Trooper Crate te ontvangen moet je zo’n 3 uur spelen, maar het unlocken ervan kost 60.000 credits, wat je niet zomaar unlockt zonder geld te investeren of als een gek alle in-game challenges haalt. TheHotterPotato, zoals onze reddit-onderzoeker heet, heeft een heuse spreadsheet in elkaar gesleuteld waarin naast alle benodigde credits, ook Crystals, Crafting Parts en Crates zijn opgenomen. 

Captain Phasma

Een boze reddit-ganger uit zijn frustratie. Hij betaalde maar liefst 80 dollar om Darth Vader te ‘unlocken’, en kwam er toen achter dat de anti-held gelockt is. EA lijkt gelukkig door te hebben dat dat geen wenselijke situatie is, en zegt intern bezig te zijn met oplossingen door uit de beta opgehaalde data te analyseren en blablabla. 

Our goal involves creating a compelling progression path for all of our players. There's a lot of content at launch with even more coming via live service, and we'll continuously adjust our progression mechanics to give players a sense of accomplishment as they explore all of Battlefront 2.

The intent is to provide players with a sense of pride and accomplishment for unlocking different heroes. We selected initial values based upon data from the Open Beta and other adjustments made to milestone rewards before launch. Among other things, we're looking at average per-player credit earn rates on a daily basis, and we'll be making constant adjustments to ensure that players have challenges that are compelling, rewarding, and of course attainable via gameplay.

Boba Fett Battlefront 2

Zoals het er nu voor staat lijkt het dus geen pretje om hero’s te unlocken in Star Wars: Battlefront 2, maar we hebben nog even tot de release van de game. Heel even, tot 16 november. Tot die tijd zal EA meer kritiek over zich heen krijgen, voornamelijk door fans van de franchise die terecht pissed zijn dat ze waarschijnlijk drie tot vier maanden nodig hebben om als een iconisch en onbreekbaar personage te kunnen spelen. 

             

Assassin’s Creed is tien jaar oud geworden!

Gefeliciteerd, Altaïr.

Altaïr feestjongen

               

Pokémon Go-team Niantic belooft 100% focus ondanks Harry Potter: Wizards Unite

Een deel van de wereld werd helemaal lijp toen Niantic bevestigde dat, ja hoor, er inderdaad gewerkt wordt aan een Harry Potter-game getiteld Wizards Unite. De komst van nog een augmented reality-game zorgt ervoor dat fans al bang beginnen te worden dat Niantic minder tijd aan Pokémon Go zal besteden, maar de ontwikkelaar meldt in een reactie dat het niet zo zal gaan. Het Pokémon Go-team zal het Pokémon Go-team blijven en dus voor de volledige 100% zich op de game storten, en dus doorwerken aan de derde generatie (soon!) en nieuwere generaties, manieren om gyms en battles leuk te houden en alles wat er voor de rest bij de zakmonsters komt kijken. Niantic belooft in ieder geval “amazing features” voor de nabije toekomst, whatever de neuk dat ook mag betekenen. 

Just like many of you, we're super excited about Harry Potter: Wizards Unite and are working hard with our partners at Warner Bros. Interactive Entertainment, and WB Games San Francisco’s development team to bring that to life. However, we–the Pokémon GO development team–want to say that we are 100% committed to creating an ever-changing and growing game that gets our players exploring, meeting each other, and deepening their connection to the Pokémon universe. We're actively expanding the Pokémon GO development team to build many more amazing features in 2018. Stay tuned for an update next week on upcoming improvements to certain features.

Pokémon GO Halloween event

Het ontwikkelaarsteam van Pokémon Go sluit de boodschap af door te teasen dat er volgende week bepaalde verbeteringen worden onthuld, maar wanneer die geïmplementeerd moeten worden en wat ze inhouden is nog een raadsel. Mocht je trouwens nog op zoek zijn naar werk, de teams van zowel Pokémon Go als Harry Potter: Wizards Unite als Ingress zijn op zoek naar werknemers. Zo, nu kan de Wacht weer verder gaan met wachten op het moment dat hij zijn fucking Murkrow eindelijk kan evolueren. 

                 

PUBG’s übermensch-panman

via GIPHY

                  

Aantal Steam-gamereleases in 2017 evenveel als tussen 2005 en 2015

Wat de impact op de hele industrie ook moge zijn, het wordt alsmaar duidelijker dat er steeds meer games worden gemaakt. Waarschijnlijk zijn er in de afgelopen jaren zoveel (kleine) gameontwikkelaars bijgekomen, dat ze in combinatie met Steams Greenlight-functie al meer games produceren in één jaar, dan tig andere ontwikkelaars deden tussen 2005 en 2015. Dat wil dus niets zeggen over consolegames, of waar de games precies vandaan komen, maar de kwantiteit stijgt in ieder geval op de PC rap als we deze cijfers mogen geloven. 

Het laat in ieder geval zien dat het makkelijker is voor een ontwikkelaar (in spé) om een eigen game te ontwikkelen; die 100 dollar kosten om een game op Steams Greenlight te krijgen zullen daarbij geen groot obstakel vormen. Wat vind jij, zit er te veel troep tussen de spaarzame parels of is meer altijd beter?

                

Succes met wakker blijven deze week! Lateeeeer

Slaap lekkor

REACTIES (31) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord