Lezen over games is tof 

Lezen over games is tof 2014-10-21T03:13:52
Gamen zelf valt niet te overtreffen natuurlijk maar lezen over games kan ook tof zijn, zo leert de Wacht vandaag. Verder nemen we deze Wacht afscheid van Jade Raymond, kijken we naar absurdistische plaatjes en wordt er gepraat over Halo.

20GB Update voor Halo: The Master Chief Edition is de beste optie

Halo: The Master Chief Edition wordt een bonte verzameling aan Halo content. Perfect voer voor de fans. Alleen zijn sommige fans niet al te blij met de 20GB update die je erbij moet downloaden om de game goed te laten verlopen. Halo franchise development director Frank O'Connor begrijpt dit wel en biedt zijn verontschuldigingen aan voor eventueel veroorzaakte ergernis. Toch is er vooral heel bewust gekozen voor deze optie. O'Connor verteld ons dat de game bijvoorbeeld ook makkelijk op twee disc's had kunnen verschijnen maar dan was het niet het gestroomlijnde geheel geworden dat het nu is. De Master Chief Edition bestaat voor het grootste gedeelte uit multiplayer content waartussen nu (met de update) ten alle tijden geschakeld kan worden. De Wacht kan zich hier wel in vinden. Beter iets meer moeite van tevoren en zorgen dat er genoeg ruimte op de schijf is dan een versie waarbij je tijdens het multiplayeren om de zoveel tijd van disc moet wisselen. Toch?

Halo Chief

 

Meest absurdistische plaatje ooit

De Wacht kwam op Dorkly het meest vergezochte, meest absurdistische plaatje ooit tegen. 

Bizar

 

Oddworld Wii U problemen

De Oddworld wereld is een indrukwekkende. Daarom is het mooi dat er een versche remake genaamd Oddworld: New 'n' Tasty voor de PS4 is verschenen, en zal verschijnen voor de Wii U. Minder mooi is dat de ontwikkelaar van de game tegen wat problemen aanloopt wat betreft de aankomende Wii U versie. De problemen hebben vooral te maken met de beperkte 8GB hard disk van de basic Wii U. Daar mag je tenslotte vanuit gaan als je de comment van Oddworld bedenker Lorne Lanning hoort: "We’re having challenges with not having a hard disk, but we’re trying to overcome those challenges. If you're going to make a Wii U game, it better run on the 8GB unit. Otherwise, it's not really a Wii U game." Hopen dat ie er uitkomt maar, en iedereen straks blij is.

Tasty

 

Daaag Jade Raymond

De knapste vrouw uit de biz is er vandoor, of althans, weg bij Ubisoft. Haar laatste actieve functie daar was als Assassin's Creed producer. Jade heeft echter nog veeeel meer gedaan voor Ubi. Ze heeft flink bijgedragen aan de productie van Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist en Watch Dogs,  daarnaast heeft ze Ubisoft Toronto helpen opzetten. Alexandre Parizeau neemt het werk van Jade over. Even voor de duidelijkheid we gaan dus nu van dit... 

Jade 

Naar dit...

Dude

Ok, maakt niet uit. Dat Alexandre de baan maar goed mag overnemen en Jade plezier heeft bij haar nieuwe baan. Nog een paar mooie laatste woorden van Jade? Yup: 

"Stay tuned for more on what's next for me, but for now, I'd like to thank Ubisoft for its partnership through the years, and I wish them the very best in all their next endeavours." 

Ok. Doei.

 

Verlies je hoofd

De PC versie van The Evil Within bevat een God Mode Cheat. Daar is op zich geen reet aan. Rondlopen zonder dood te kunnen, is uiteraard totaal niet uitdagend. Alleen als je de game al hebt uitgespeeld en je wil nog eens een level lekker makkelijk en zorgeloos doorlopen, dan is het vast leuk, voor een minuut ofzo. Nee, het tofste aan de activeren van deze God Mode is zonder twijfel dat dan het volgende mogelijk is:

  

Tegen de muur opvaren

Iedereen kent dat wel. Jij en je boot varen wat, zo vaar je wat tegen de muur en voor je het weet lig je boven op de brug.

 

Boeken over Spelunky, Metal Gear Solid en meer

Pffft, wie gaat er nu (vrijwillig) een boek lezen? De Wacht zou zeggen, iedereen die zijn creativiteit wil voeden of zijn hersens wil laten kraken door eens niet naar een scherm te turen (jaja, tenzij e-book). Tof is dat er ook een nieuwe reeks boeken van Boss Fight Books verschijnt. Elk boek wat hieronder uitkomt, is geschreven door iemand anders en verteld een bijzonder verhaal over een klassieke game. De bedenker van Spelunky, Derek Yu, is bijvoorbeeld bezig met een boek over, jawel, Spelunky. Het is een autobiografisch verhaal over de ontwikkeling van de game. Aan de hand van zijn eigen game gaat Yu in op zaken als creativiteit, de filosofie achter uitdaging in games, player feedback en nog veel meer. Klinkt cool, een leuke manier om wat dieper op de materie achter een game in te gaan. Sowieso klinkt het hele Boss Fight Books gebeuren erg interessant.

Andere boeken van de uitgever gaan over games als Metal Gear Solid, World of Warcraft, Baldur's Gate 2 en Bible Adventures. Leuke schrijvers ook, Ashly en Anthony Burch (o.a. van 'Hey Ash, Whatcha Playin'?') schrijven bijvoorbeeld over Metal Gear. Dit is overigens al de tweede serie boeken die momenteel via een Kickstarter (bijna) het startschot krijgt. De eerste serie behandelde onder andere de spellen Earthbound, Galaga, Super Mario Bros 2, Jagged Alliance 2 en Chrono Trigger.

 

Sims madness

Grenzen opzoeken kan erg interessant zijn, tijdens sommige periodes in het leven lijkt het zelfs bijna de voornaamste daginvulling. De Wacht was verder altijd erg braaf, gelukkig is grenzen in games opzoeken laagdrempeliger. Het enige wat je nodig hebt, is een goed idee. Zoals; hoe krijg is zoveel mogelijk Sims in 1 grid?

REACTIES (35) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord