Kojima kijkt terug op Death Stranding ontwikkeling 

Kojima kijkt terug op Death Stranding ontwikkeling 2019-08-29T04:31:23
Nu Death Stranding bijna af is, kan Hideo Kojima in deze Nachtwacht voorzichtig een beetje terugkijken op de afgelopen jaren en de ontwikkeling van zijn nieuwste project. Verder nieuws over Gears 5, Xbox Game Pass, PlayStation Plus, nieuwe Fumito Ueda game, Control en alle tot nu toe uitgekomen Xbox One controllers!

Gears 5 install size

Moguh, vanuit een bijzonder benauwde zolder! De Wacht begint deze Nachtwacht lekker rustig aan met een simpel nieuwtje over de nieuwe Gears of War. Over een kleine 2 weken kunnen we pas los, maar het is al wel bekend hoeveel vrije ruimte je moet hebben op je Xbox One of PC om Gears 5 volledig binnen te slurpen.

Gears 5

Voor de Xbox One is dat 57.72 GB en de PC versie doet er nog een klein schepje bovenop met 65.66 GB. Dit is overigens nog zonder de onvermijdelijke day one patch, dus waarschijnlijk wordt het in totaal nog iets meer. Gears 5 komt op 10 september uit en de Wacht heeft er zin in, wat jullie?


Xbox Game Pass zorgt voor succes?

Microsoft doet behoorlijk goede zaken met de Xbox Game Pass service. Niet alleen zijn gamers over het algemeen enthousiast, maar ook de ontwikkelaars van de games zien het voordeel in van een service zoals deze, aangezien hun games ineens door een shitload gamers gezien en gespeeld worden. Xbox Game Pass is wat dat betreft fantastische exposure voor games.

Aaron Greenberg, de general manager van marketing bij Xbox, onderstreept dit in een interview, waarin hem zijn mening wordt gevraagd over Xbox Game Pass. Hij zei:

XboxGP

"What's really fun for me is talking to our development partners and seeing the success they're having, because we have a lot of people that are making games that in some cases would struggle to reach an audience, but overnight they could have millions of people playing their game because it becomes the latest new release or shows up essentially in their queue in Game Pass. Sea of Thieves has been one of our top-performing titles in Game Pass. It was one of our first titles that we launched day one into the service, and it's built a huge community both on the PC and console, and I think Game Pass has been a big part of that."

Aaron maakt een goed punt. Ook de Wacht heeft Sea of Thieves voor de gein even opgezet en uiteindelijk langer gespeeld dan verwacht. Door de service ben je geneigd om games te proberen, die je anders nooit zou spelen. Dat Xbox Game Pass kan nog weleens een dingetje gaan worden!


PS Plus september content

Kijk eens op de kalender… Yup, de nieuwe maand staat voor de deur en dat betekent dat er ook weer nieuwe games klaarstaan voor PlayStation Plus members. Voor september heeft Sony gekozen voor Darksiders 3 en Batman: Arkham Knight, die je vanaf 3 september kunt downloaden uit de PlayStation Store. De huidige games, WipEout Omega Collection en Sniper Elite 4, zijn dus nog maar een paar dagen beschikbaar. Kort promo filmpje van de PlayStation Plus content voor september hieronder.


Fumito Ueda op zoek naar uitgever

Fumito Ueda! Nee, de Wacht verslikt zich niet in zijn Mountain Dew, Ueda-san is de main dev van Ico, Shadow of the Colossus en The Last Guardian. Sinds zijn vertrek bij Sony heeft hij als freelancer The Last Guardian afgemaakt, maar is ondertussen ook al gaan nadenken over zijn nieuwe project. Inmiddels zijn we een aantal jaartjes verder, heeft hij een nieuwe studio opgezet, en begint zijn nieuwe project vormen aan te nemen.

De game is nog lang niet af, maar er bestaat volgens Fumito Ueda nu wel een toonbaar prototype, waarmee hij een uitgever probeert te fixen voor zijn nieuwe project. Hij blijft er erg vaag over, maar hij zei:

Fumito

“The team has been working on a project over the past year that is currently wrapping up its prototype phase. The extensive prototyping period was worthwhile and we are making very good progress. I believe this project will showcase both unexpected and familiar elements in one.”

Allemaal leuk Ueda-san, maar we weten allemaal dat als je project nu pas een prototype is, de release hoogstwaarschijnlijk nog jaaaaren van ons verwijderd is. Ach, toch leuk om te weten dat er nu al games in ontwikkeling zijn voor de PlayStation 7.


Digital Foundry checkt Control

Newsflash! Control, de nieuwe game van Remedy Entertainment, is vanaf nu beschikbaar voor de PC, Xbox One en PlayStation 4 en uiteraard checkt Digital Foundry hoe het zit met de verschillende versies en in het speciaal de Xbox One S, Xbox One X, PlayStation 4 en PlayStation 4 Pro versies van Control. Hint: We zijn toe aan next-gen consoles!


Kojima kijkt terug op Death Stranding ontwikkeling

Hideo Kojima heeft een aantal gekke jaren achter de rug. Niet alleen ging hij vol commotie weg bij Konami en moest hij afscheid nemen van zijn Metal Gear Solid, maar hij begon ook een nieuwe studio, was op zoek naar de perfecte engine voor zijn project en vond een uiterst gulle uitgever, partner en sponsor in Sony, die hem ongeveer een bodemloze zak met geld gaf en carte blanche wat betreft zijn nieuwe idee, Death Stranding.

Nu Death Stranding bijna uitkomt kan Hideo Kojima voorzichtig weer een beetje terugkijken op de madness. In een interview zei hij:

“It’s been very overwhelming, in 2016 we were a handful of people in a tiny office and in June of the same year we started game design, casting without even knowing the whole game. It’s like a marathon where the middle is the hardest part. The start is easy everyone is full of energy, then in the middle you cannot see the end and it feels like there is no end and it’s terribly draining. But honestly, the closer we get to the end the more we see that arrival which gives us extra strength.”

Kojima

Verder liet hij weten dat hij heel veel ideeën had voor games, en dat Death Stranding letterlijk als laatste op zijn lijstje stond! Het was echter film director Guillermo Del Toro die hem er aan herinnerde wat fans graag zien in een Kojima game.

“Del Toro Said, ‘Continue making AAA games in an open, stunning world, that’s what people look for in a Hideo Kojima game’, so then I started following my instincts. I had many ideas and concepts, but to be honest Death Stranding was not the first idea, it was literally the last. There was another game that I had to abandon and I will probably never come back to it. So that is how Death Stranding was born.”

Waarschijnlijk doelt Kojima hiermee op Silent Hills, waarvan we helaas alleen maar een voorproefje hebben gehad in de vorm van P.T. Eeuwig zonde, maar Death Stranding komt hopelijk wel gewoon uit, op 8 november.


Alle Xbox One controllers ooit gereleased

Sinds de release van de Xbox One zijn er een shitload aan vette special edition controllers uitgebracht voor de console. Het begon al met de launch Xbox One, waar ‘Day One 2013’ op de controller staat, tot aan de Gears 5 controller die binnenkort uitkomt samen met de speciale Xbox One X console. Het leuke is, Microsoft heeft alle controllers bij elkaar gezocht en een fijn filmpje in elkaar geknutseld, met 2 designers die over iedere controller wel wat te melden hebben. Er zitten zelfs een paar exemplaren tussen, die officieel nooit zijn uitgebracht. Cool filmpje en een prima afsluiter van deze Nachtwacht. Tot de volgende!

REACTIES (14) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord