Kinect 2.0 ziet alles 

Kinect 2.0 ziet alles 2013-07-21T00:55:37
Als je denkt dat gamers nerds zijn, ben je vast nooit op Comic-Con geweest. Daar waar we tegenwoordig niet alleen kunst in vakjes vinden, krijgen we nu ook nieuws over virtueel vermaak. Vandaag in de Nachtwacht vinden we Sauron in je woonkamer, Ducktales (oohoo) en een eng klein meisje met een PlayStation controller in haar handen.

Kinect 2.0 leest gezichtsuitdrukkingen en meer.

Het is Comic-Con in Amerika, maar gelukkig is dit geek-fest ondertussen meer dan alleen zweterige cosplayers die alles haten op één franchise na. Uitgevers en ontwikkelaars van heuse ‘videospelletjes’ laten hun gezichten daar tegenwoordig ook zien! Zo was er ook een panel voor de Xbox One die de toekomst van gaming uit de doeken deed voor de pipse nerds in spandex.

Dit panel bestond uit een aantal flinke namen, namelijk: Major Nelson, Kenn Lobb, Turn 10′s Dan Greenwalt, Dead Rising 3′s Josh Bridge, Microsoft Studio’s Justin Robey, and Rare’s Nick Burton. Dit leger aan pratende hoofden had wel wat te vertellen over een paar toffe features van de Xbox One. Zo vertelde Kenn Lobb (weetje: een van de slechtste guns uit Goldeneye is naar hem vernoemd) dat de Kinect degene herkent die de controller vast heeft. Als de controller wordt door gegeven aan een ander, dan wordt ook automatisch het profiel geladen van de nieuwe speler. Hallo toekomst, fijn dat je er bent!

Kinect 2.0

Ook werd er nog wat opgeschept over de trilfunctie, anatomisch correcte zombies en Smartglass, maar Nick Burton van Rare had nog wel iets echt indrukwekkends. De Kinect 2.0 is zo scherp afgesteld dat hij elke plooi in je gezicht kan lezen, en kan kopiëren op een in-game figuur. Inclusief gezichtsuitdrukkingen dus. Daarnaast kan Microsofts all seeing eye ook vingers en handposities herkennen vanaf drie meter afstand. Misschien dat games als Steel Battalion nu wel werken...

Die Kinect 2.0 klinkt met de dag interessanter. Alsof je Sauron 24/7 in je huiskamer hebt staan, maar nu is het makkelijker om er een doek over te gooien.

 

Assassin’s Creed misschien in de moderne tijd

Even een klein Assassin´s Creed dingetje dan. De hoofd schrijver Darby McDevitt van de AC franchise zei op Comic-Con dat er een kans is dat een van de delen zich in de moderne tijd zou afspelen. Maar het ‘Historische toerisme’, zoals hij het zelf noemt, is een van de sterkste punten van AC, dus ze achten de kans vrij klein.

Zelf vind McDevitt Feodaal Japan een erg interessant tijdperk, en iemand die McDevitt heet, moet je gewoon zijn zin geven vindt de Wacht.

I think the Shogunate is in a cool era, but it's not up to one person, and whatever we do, we'll make it cool.

Assassin's Creed

Je hoort het hier eerst! De Assassin’s Creed na Black Flag wordt “Cool.” Cool!

 

Ducktales Himalaya level

Hoe lang heb je de DuckTales theme song al niet meer in je hoofd? Vast al veel te lang. Hier is ‘ie weer. Graag gedaan!

Godverdomme wat wil de Wacht deze game graag spelen!

 

Sequels zijn groot probleem in horror genre

Shinji Mikami, de geestesvader van The Evil Within en Resident Evil, houdt ervan om mensen de stuipen op het lijf te jagen, en is hier ook aardig goed in. Hij legt ook meteen de vinger op de zere plek, want de laatste tijd zijn horror games niet echt meer eng, hij denkt te weten waarom.

Sequels zijn de boosdoeners! Door sequels worden games minder eng, simpelweg omdat de spelers al enigszins weten wie of wat de vijand is. Het engste monster is altijd het monster dat we nog niet gezien hebben, vraag dat maar aan die Blair Witch studenten van 15 jaar geleden.

So to capture a wider audience designers add more action. That further reduces how frightening the game feels. Instead of trying to introduce new ideas I want to return to survival horror’s roots. We’ve strayed from that. I want to explore fear again, and that sense of overcoming fear, one that’s unique to games.

Daarnaast zorgen next-gen graphics er voor dat het makkelijker wordt om gamers een hartverzakking of twee te bezorgen. Door de realistische bewegingen van het hoofdpersonage alleen al, zal je op het puntje van je stoel zitten als hij klungelig door een ruimte sluipt waarin je niet weet wat zich er nog meer bevind.

The Evil Within

Ook denkt hij dat de toekomst van nieuwe genres en ideeën bij de Indies ligt. Zij hebben immers geen duizelingwekkende targets die ze moeten halen en kunnen hun creativiteit de vrije loop laten. Goed punt Shinji.

Verder vindt de beste man het gewoon leuk om mensen bang te maken. De Wacht houdt van broccolitaarten bakken. Ieder zijn hobby.

 

Nieuwe characters voor LEGO Marvel Super Heroes

LEGO Marvel Super Heroes wordt grootser dan welke andere superhelden-game dan ook. Pin de Wacht daar niet op vast, hij wordt gewoon enthousiast van die kekke bouwblokkenwerelden. Maar vol met characters zit hij zeker! Vandaag op Comic-Con zijn er weer twee dozijn aangekondigd.

  • Stan Lee (heeft Spider-man-, Hulk-krachten en meer)

  • Howard the Duck

  • Squirrel Girl

  • Dr. Doom

  • Deadpool

  • Jean Grey

  • Elektra

  • Magneto

  • Silver Samurai

  • The Punisher

  • Beast

  • Gambit

  • Storm

  • Green Goblin

  • The Juggernaut (bitch)

  • Rhino

  • Thing

  • Vulture

  • Sabretooth

  • Invisible Woman

  • Agent Coulson

  • Joe Quesada – Marvel CCO

  • Axel Alonso – Marvel editor-in-chief

Lego Stan Lee

Je leest het goed! Stan “the creator of worlds and every thing in it” Lee is speelbaar als Legopoppetje.  Als iemand Lee’s e-mailadres heeft, stuur hem de nickname die de Wacht hem net gaf maar even door. Vindt ‘ie vast tof.

Steam, bedankt nog hè

Steam Summer Sale

Diablo III PS3 teasers

Als je een hekel hebt aan slapen, zijn deze teasers echt iets voor jou! Creepy as fuck.

Als jullie het niet erg vinden, stopt de Wacht hier. Hij is namelijk druk met het uitkrabben van zijn ogen en op zoek naar roofies. Vergeten is soms zo gek nog niet.

REACTIES (106) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord