id Software is fan van Google Stadia 

id Software is fan van Google Stadia 2019-06-21T03:50:51
Ze zijn flink onder de indruk van Google Stadia daar bij id Software en in deze Nachtwacht wordt je exact uitgelegd waarom dat zo is. Daarnaast nieuws over Cyberpunk 2077, Psychonauts 2, Monster Hunter World: Iceborne, Final Fantasy VII Remake en The Legend of Zelda: Link’s Awakening.

You’re Breathtaking achievement/trophy petitie

Jaaaaaa hoor, daar is ie weer hoor mensen! Beginnen met een geinig nieuwtje over Cyberpunk 2077 dan maar, om even warm te draaien? Het moment dat Keanu Reeves het podium op kwam tijdens de Microsoft E3 persconferentie was legendarisch en er ontstond zo’n beetje acuut de ‘You’re Breathtaking’ meme. Het was een leuk moment en eentje die volgens een shitload aan gamers vereeuwigd zou moeten worden in de game zelf.

Breath

Er is daarom een heuse petitie gestart om een You’re Breathtaking achievement/trophy in de game te krijgen, die je zou unlocken als je Cyberpunk 2077 voor 100% hebt uitgespeeld. Een cool idee!

Inmiddels is de petitie al ruim 29.000 keer getekend! De Wacht heeft zo het vermoeden dat ontwikkelaar CD Projekt RED hier de humor wel van kan inzien en het misschien wel gewoon gaat doen.


Psychonauts 2 opnieuw uitgesteld

Newsflash! Door nu met helaas wat slecht nieuws voor de fans van Psychonauts. Het tweede deel is al super lang in ontwikkeling en zou eigenlijk al eind 2018 uitkomen, maar de game werd toen uitgesteld naar ergens in 2019. Inmiddels is bekend gemaakt dat ook 2019 niet gaat lukken en Psychonauts 2 is nu officieel uitgesteld naar een release ergens in 2020. Een reden voor het uitstel werd in het persbericht niet gegeven. Nog even geduld dus.

Psycho


Monster Hunter World: Iceborne bèta en info

Er staat een gigantische DLC voor Monster Hunter World gepland, genaamd Iceborne. De DLC is zo groot dat Capcom het officieel niet zomaar DLC noemt, maar ‘massive expansion DLC’, aangezien het eigenlijk wat content betreft een volledige game is. Ryozo Tsujimoto, de producer van Iceborne, leg uit:

"Yeah, we're calling it a massive expansion DLC as it's enough content to practically rival the original game. We were creating it thinking we want to continue the story of Monster Hunter World, add a new area, add new monsters, and it could almost be a game on its own, but the great thing is, because you can buy it as an expansion, you can continue where you left off with your Monster Hunter: World save data and enjoy all this great new content."

Ice

Er is daarnaast van 21 tot 24 juni een bèta van Iceborne gaande, die je van de PlayStation Store kunt trekken als je PlayStation Plus member bent. Van 28 tot 30 juni kan iedereen de bèta proberen. De bèta weegt zo’n 6.5GB en hieronder een kort overzicht van wat je mag verwachten.

“This is the beta version of Monster Hunter World: Iceborne. Experience the thrill of the hunt by yourself or in a party of up to 4 players! Quests featured are Beginners: Hunt the Great Jagras in the Ancient Forest, Intermediate: Hunt the Banbaro in the Hoarfrost Reach, Experts: Hunt the Tigrex in the Hoarfrost Reach.”

De Monster Hunter World: Iceborne massive expansion DLC komt op 6 september uit, voor alle systemen.


id Software is fan van Google Stadia

Ontwikkelaar id Software heeft laten weten dat Doom (2016) de eerste proof of concept game is geweest, intern bij Google tijdens het testen van Stadia. Het is dan ook een inkoppertje om te laten weten dat id Software fan is van de aankomende gaming service van Google, maar dat is exact wat Marty Stratton, de executive producer van Doom en Doom Eternal, doet. Op de vraag wat Marty van Google Stadia vindt zegt hij dan ook:

"Awesome. I think people know id as not only innovators in gameplay and obviously first-person shooters, but we've really been on the bleeding edge of technology for our entire history, so we started working with Google very early on. Doom 2016 was their proof of concept that Stadia could be a viable platform, you know, streaming from the cloud, and it's been fantastic."

Stadia

Op de vraag waarom Google Stadia zo awesome is, heeft Marty uiteraard ook een uitgebreid antwoord:

"I think, like us, when you first hear about it you're kind of sceptical, like is this really even possible? It kind of sounds like magic. And then when you play it you're just blown away, I mean, that it can feel no different to play a game on - in their case they're showing it on a Pixelbook, a pretty low-end platform, but running at 1080p. And that's because the platform doesn't matter - it's all happening in the cloud. So I think it's really the future. We're big believers in streaming, and the future's bright for gamers. They're gonna get games just about everywhere they go."

Interessant is het allemaal zeker! Vooral die laatste zin zou als muziek in de oren van gamers moeten klinken.


Final Fantasy VII Remake maken is lastig

Met het showen van het CGI filmpje van Final Fantasy VII tijdens de reveal van de PlayStation 3, heeft Square Enix het behoorlijk lastig voor zichzelf gemaakt. Natuurlijk werden de miljoenen fans over de hele wereld (inclusief de Wacht) helemaal gek en wilde daarna niets liever dan dat Square Enix daadwerkelijk een remake zou maken van de klassieker.

Square Enix kon er haast niet meer onderuit en heeft uiteindelijk de beslissing gemaakt om het te gaan doen, maar dat dit geen gemakkelijke opgave is geweest, geeft Square Enix nu eerlijk toe. Het is in de eerste plaats al ontzettend moeilijk om de passievolle fans tevreden te stellen, maar het wordt extra lastig als je de game ook nog eens gamers wil laten aanspreken die het origineel nog nooit hebben gespeeld, of zelfs nog nooit een Final Fantasy game heeft gespeeld. Een haast onmogelijke opgave, zo laat ook Yosuke Matsuda weten, de CEO van Square Enix.

Cloud

“Making remakes can be very challenging. What I mean is that when you’re making a remake, you can’t just chase nostalgia. That’s not going to work. You have to make it the latest game, a game that’s current. Making the Final Fantasy VII remake, we have to think about the fans of the original, who know FFVII, but at the same time we want to expand beyond that to people who may not have had any experience with FFVII, or Final Fantasy altogether. I don’t believe we can just be thinking about the fans of the past game when making this. Of course we value how much support they’ve given us, but at the same time we’d like to see new customers play this as well. We need to make a game that will satisfy both of those customer bases. That’s why I say it’s so challenging.”

Het ding is gewoon dat een game van dit kaliber een hoop knaken kost om te maken en als je er puur een ode voor de fans van maakt, spreekt het de massa en dus het grote geld niet aan. Dit is exact de reden waarom diehard fans van het origineel hun hart vasthouden voor het eindresultaat van Final Fantasy VII Remake, of het nog wel oprecht een remake is van het origineel. Square Enix zal zeker de bedoeling hebben om de fans blij te maken met de remake, maar uiteindelijk draait het om geld, altijd.


Digital Foundry checkt Zelda: Link’s Awakening

De Wacht heeft als 11-jarig ventje heel wat uurtjes gestopt in The Legend of Zelda: Link’s Awakening voor de Game Boy. Het is een meesterlijke Zelda game en de Wacht werd dan ook heel vrolijk van het zien van de gameplay beelden van de remake van de game, voor de Switch. Wow, wat ziet Link’s Awakening er tof uit!

Link

Uiteraard is ook Digital Foundry onder de indruk, neemt de gameplay footage onder de loep en vergelijkt de Switch versie met het origineel op de Game Boy. The Legend of Zelda: Link’s Awakening voor de Switch is vanaf 20 september beschikbaar.

REACTIES (16) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord