Call of Duty: Ghosts in 720p op Xbox One 

Call of Duty: Ghosts in 720p op Xbox One 2013-10-31T10:10:43
We hebben zombies, honden en wellicht een Moogle voor je in deze nachtwacht. Na de re-launch van Final Fantasy XIV: A Realm Reborn gaat het een stuk beter met de MMORPG dan twee jaar geleden. Call of Duty: Ghosts voor de Xbone is gemaakt in 720p, dus niet in 1080 zoals op de PS4, en de Ouya krijgt binnenkort aandacht van grote uitgevers, volgens de CEO van Ouya dan...

Dead Rising 3 season pass aangekondigd

Dead Rising 3 is een van de dikkere launch-titels voor de Xbox One. In de vorige delen werd je scherm zo nu en dan al gevuld met de ondoden, maar in deel drie zul je letterlijk zwembaden kunnen vullen met zombie-ledematen. Dat is mooi. Wat ook mooi is, is de aangekondigde season pass voor de game. Capcom heeft aangegeven dat je voor 30 dollar (zeg maar gerust 30 euro) vier DLC packs krijgt die normaal een tientje per stuk kosten. De DC packs hebben de volgende titels: Operation Broken Eagle, Fallen Angel, Chaos Rising en The Last Agent. Elke DLC voorziet je van extra missies en items.

De Wacht zal je even bijstaan met het zwaardere rekenwerk: dat scheelt je tien euro! Ofwel vier bier. Of een paar luttele minuten bij die dame achter het station, die ene die constant loopt te krabben weet je wel. Maar De Wacht dwaalt af. Het is trouwens Halloween, en Dead Rising zou een zombie-franchise van niks zijn, als ze daar niet op in zouden spelen met een trailer.

 

Final Fantasy XIV relaunch houdt 1,5 miljoen abonnees vast

Twee jaar geleden kwam de droom van menig Final Fantasy fan uit; een MMORPG van hun favoriete game franchise. Deze droom werd echter snel een snel een nachtmerrie toen bleek dat Final Fantasy XIV onspeelbaar was door bugs, slechte servers en meer van dat soort ongein. Ondertussen is hij opnieuw gelanceerd, en met meer succes dit maal! Twee maanden na de launch van Final Fantasy XIV: A Realm Reborn lukt het Square Enix om 1,5 miljoen abonnees vast te houden.

De Wacht was een van die FF-fans die zijn droom in duigen zag vallen twee jaar geleden, en hij is dat in ieder geval blij dat het nu redelijk goed gaat. Nu is het nog afwachten of ze deze lijn voort kunnen zetten. Over het algemeen geldt voor op abonnement gebaseerde titels een afval percentage van 65% van de spelers in de eerste twee maanden, en dat heeft FF XIV al overleefd.

Final Fantasy XIV

Producer van de titel Naoki Yoshida is daar alvast heel erg blij mee, maar hij verwacht wel dat er nog meer spelers af zullen haken nadat ze de eerste keer het ‘einde’ halen. Daarom hoopt hij dat er genoeg spelers overblijven om constant updates te kunnen blijven doorvoeren. Op deze manier blijven spelers langer hangen, zelfs nadat ze het uitgespeeld hebben.

 

Call of Duty: Ghosts standaard 1080p voor PS4, Xbox One versie wordt ‘upscaled’

Er gingen al een tijdje geruchten rond dat de resolutie waarop Call of Duty: Ghosts afgespeeld wordt voor de Xbox One en PS4 verschillend zouden zijn. Nu maakt De Wacht een einde aan deze geruchten, want het is namelijk waar. De versie voor de PS4 is vanaf het begin gemaakt om afgespeeld te worden met een nette 1080p resolutie. De Xbox One versie daarentegen is gemaakt voor 720p, maar krijgt een upscale voor 1080p. Dit heeft Mark Rubin, executive producer bij Infinity Ward, aangegeven:

Hey, been on the road last couple weeks so haven't had a chance to update, but wanted to confirm that for Xbox One we're 1080p upscaled from 720p. And, we're native 1080p on PS4. We optimized each console to hit 60 FPS and the game looks great on both.

CoD: Ghosts

Dus beide versies gaan er goed uit zien? Daar mogen we wel vanuit gaan toch? Grafische pracht en praal is iets waar de next-gen consoles garant voor staan, toch? Waarom de Xbox One versie van CoD: Ghosts dan in 720p ontwikkeld werd, is De Wacht een raadsel, maar dat komt ook omdat De Wacht niet bijster intelligent is.

Anyway, de timed exclusives van de DLC ligt nog steeds bij Microsoft. Dat wil dus zeggen dat de DLC die uit gaan komen voor CoD: Ghosts als eerst verkrijgbaar zullen zijn voor de Xbox versies en pas later verschijnen op de andere platformen.

 

KIJK UIT! ACHTER JE!

Mensen in films zijn dom. Gelukkig kijk jij wel elke vijf seconden even over je schouder...

 

Het is onvermijdelijk dat grote uitgevers naar de Ouya komen”

Precies dat dus. Volgens de grote bazin van de Ouya Julie Uhrman is het slechts een kwestie van tijd voordat de grote uitgevers games naar de Ouya brengen. Nu is de mening van de CEO van Ouya natuurlijk een beetje gekleurd, maar ze heeft misschien wel een punt. Grote uitgevers zijn altijd wel laat met de stap maken naar nieuwe business modellen. Er moet eerst maar eens bewezen worden dat er geld gemaakt kan worden...

Daarnaast hoeven we geen Call of Duty of GTA ports te verwachten voor de Ouya, daar bestaan namelijk al hele goede platformen voor; die we allemaal al hebben. Uhrman zei daar het volgende over:

The reason I don’t have a Call of Duty or a Madden or a FIFA on Ouya is because there’s a perfectly good place to play those games today. When those publishers come to us, they’re going to bring the perfect games [for] our platform.

Ouya

Wat mevrouw bedoelt met ‘het perfecte spel’ wist ze zelf ook nog niet zo goed, maar het zou compleet anders moeten zijn dan we gewend zijn. De Wacht wacht geduldig af. Afgelopen week is de Ouya 2.0 aangekondigd, met o.a. een verbeterde controller. Kent iemand trouwens iemand die weer iemand kent die een Ouya heeft? De Wacht is gewoon nieuwsgierig.

 

Need for Speed Rivals - Ultimate Trailer

Het zou net zo goed een trailer kunnen zijn voor een film, maar is dat wel zo’n goed idee? Een film van de Need for Speed franchise? OW WACHT! Anyway, dit is de trailer voor Need for Speed: Rivals. Best wel episch toch? De politie afschudden of juist zorgen dat je als politie niet afgeschud wordt. het ziet er in ieder geval behoorlijk gelikt uit!

 

Het is magisch

De advocaten van Disney en Nintendo kunnen in hun handjes knijpen als ze zo’n plaatje zien.

Magikarp

REACTIES (166) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord