H1Z1 wordt moeilijker dan Dark Souls 

H1Z1 wordt moeilijker dan Dark Souls 2014-04-25T09:01:32
H1Z1 zal ‘eerlijke’ microtransacties bieden, pay-to-win is dus uitgesloten. Daarnaast wordt de game moeilijker dan Dark Souls… *slik* Verder in deze Wacht: Zuckerberg testte ook Project Morpheus, Titanfall toont nieuwe map en je Wii U krijgt nieuwe Remotes! O, en vrouwen zijn in opmars, beware.

Taste the rainbow

 

Nieuwe H1Z1 info

In H1Z1 kun je items looten die de ander met echte poen heeft gekocht, maar dan wel slechts tijdelijk... Wacht, wat? Gelukkig komt John Smedley (van SEO) to the rescue. De beste man heeft zich op Reddit begeven om ons uit te leggen hoe de microtransacties in H1Z1 gaan werken in combinatie met de PvP gameplay:

“We will be selling wearables. We felt like this will be a good, fair revenue generator. However - we recognize how important finding wearables in the world is so you'll be able to find and craft a lot of stuff. When you buy items of clothes with money (referred to as Station cash in SOE games) you always keep that item. However, if a player loots your corpse and takes that clothing item they will also be able to wear it for a few lives but they won't keep it indefinitely. This gives the great feeling of whacking some unsuspecting fool who decided to bring a knife to a gun fight."

Oké, tl;dr versie: je koopt een outfit, je wordt gedood, je outfit wordt gestolen, deze persoon mag een poosje met deze outfit rondlopen tot hij zelf ook een paar keer wordt vermoord, maar jijzelf behoudt de outfit voor altijd.

Je kunt trouwens geen wapens, ammo, voedsel, water of andere ‘game-changing’ items kopen met microtransacties. De boel moet wel eerlijk blijven, geen pay-to-win gedoe dus. Wel kun je bijvoorbeeld emote packs, char slots en kratten met random items kopen.

Daarnaast schreef Smedley dat H1Z1 verschrikkelijk moeilijk gaat worden… De zombies zijn geen doetjes en dus is er ook meer dan een doetje nodig om ze aan te kunnen. Als vergelijking haalt hij Dark Souls er nog effe bij, deze game is volgens hem namelijk wel voor doetjes…

“Zombies <> "yawn" in our game. they are deadly. Many times they come in number. They are not to bee trifled with. We want to make a hard game. We think Dark Souls is for wimps.”

Laat Samuel het niet horen… Maar goed, Smedley is dol op nieuwe input, dus grijp die kans en join de fun.

H1Z1, de post-apocalyptische MMO, verschijnt eerst op PC en later op PS4. Check voor meer info ons eerdere bericht.

 

Vrouwen zijn vaker gamer dan jongetjes

De Entertainment Software Association (ESA) presenteert jaarlijks hun Essential Facts about the computer and video game industry. En dit verslag is gelukkig een stuk interessanter dan de titel doet vermoeden. Dit jaar vond de Wachtster de volgende partyfeitjes:

Het onderzoek is uitgevoerd onder 2200 (representatieve) Amerikaanse huishoudens. Ten eerste laat het zien dat vrouwen steeds vaker gamen: 48% van de Amerikaanse gamers is namelijk gezegend met de afwezigheid van een penis. In 2006 en 2007 was nog maar 38% van de totale populatie gamers een vrouw. Een duidelijke stijging dus. Ook interessant: vrouwen tussen de 18 en 36 jaar vormen 36% van de populatie, dit is meer dan het dubbele van het aantal jongetjes onder de 18, die samen 17% van de populatie vormen.

Lid van de 48%

 De ESA kwam verder ook tot de conclusie dat maar liefst 50% van de ondervraagden van mening is dat games een positieve invloed hebben op het gezin. Gamen brengt hen samen en biedt ‘quality time’. Ouders zijn sowieso helemaal niet zo negatief over gamen, zo is 68% van mening dat het hun kroost mentaal stimuleert en een vorm van educatie biedt.

“Parents across America recognize the widespread benefits of video games, including education, mental stimulation, and the bonding opportunities they create for families. Video games are a favorite pastime enjoyed by men and women of all ages, and millions worldwide who share their game play experiences with friends and family.”

De gemiddelde Amerikaanse gamer heeft een leeftijd van 31 en elk gezin bevat gemiddeld twee gamers. Daarnaast heeft 51% een console staan, en heeft het gemiddelde gezin zelfs vaak twee platformen om op te gamen (zoals een PC en een smartphone). Van deze groep speelt 58% op een console, 53% op hun telefoon en 41% op andere draadloze apparaten.

Leuk hè? Dat vindt de Wachtster in ieder geval wel… En dat kan maar een ding betekenen: lijstjetime!

  • 59 percent of Americans play games.
  • Average gamer age is 31.
  • 51 percent of Americans own a dedicated game console, and those that do own an average of two. 52 percent of U.S. gamers are male, and 48 percent are female.
  • Women aged 18 or over make up a much larger percentage of the gamer population (36 percent) than boys 18 or younger (17 percent).
  • The average number of years gamers have been playing video games is 14.
  • Of the most frequent game purchasers, 50 percent are male and 50 percent are female.
  • 56 percent of parents say video games are a positive part of their child's life.
  • The "action" category was the best-selling console video game genre in 2013, making up 31.9 percent of all games sold last year. The next closest category was the "shooter" category at 20 percent.
  • For PC, strategy games took the lion's share, with 38.4 percent of all sales. The next closest category was "casual" at 28.3 percent.
  • The best-selling console game of 2013 was Grand Theft Auto V, followed by Call of Duty: Ghosts.
  • On PC, StarCraft II: Heart of the Swarm was the best-seller, followed by SimCity.
  • In all, gamers spent $21.53 billion on all video game content in 2013.

Echte quality time <3Go, impress je matties met deze onmisbare kennis!

 

Flappy48

Op zoek naar een nieuwe verslaving? Probeer Flappy48 maar eens dan. Dit vreselijke spelletje is zowel in je browser te spelen als te downloaden in de Google Play Store. De Wachtster wil jullie er echter effe op wijzen dat deze Wacht er bijna niet was geweest dankzij deze duivelse mix van Flappy Bird en 2048. Gelukkig heeft ze een ijzeren wil (en kwam ze na een uur nog niet voorbij een score van 64).

Flappy48. Laat je niet misleiden door het onschuldige uiterlijk...

 

Resident Evil 2: de fanmade remake

Youtube-gebruiker Rod Lima heeft het heft in eigen handen genomen en een nieuwerwetse uitvoering van Resident Evil 2 in elkaar gedraaid. De remake is gemaakt met de Unreal Engine en gebruikt gebieden uit de Resident Evil 2 sectie van Resident Evil: The Darkside Chronicles, die gemixt zijn met de originele effecten en cutscenes.

Klein beetje Resident Evil 4 zo toch? Hoogste tijd voor een poging van Capcom zelf lijkt de Wachtster zo.

 

Nieuwe Wii Remotes

Mario Kart 8 komt 8 mei uit. Een heugelijke dag, waarop de Wachtster bijna niet meer kan wachten. Ze vindt het bijna jammer dat ze al een Wii U heeft staan, want wat een mooie bundel. Maar goed, er is meer reden tot feest! Nintendo brengt diezelfde dag ook een paar helehelehelehele leuke Wii Remotes uit.

Nieuwe Wiimotes, gief!

Op deze manier kunnen zowel je vrienden als jij in stijl genieten van een potje lokale multiplayer. Dips on de Luigi Remote trouwens!

En gewoon, omdat het kan: Mario Kart Wii met de Oculus Rift.

 

Titanfall Expedition DLC: de War Games map

De Wachtster schreef al eerder over de nieuwe Titanfall DLC (genaamd Expedition) die Respawn Entertainment tijdens PAX East onthulde. Destijds kon ze nog weinig nadere details over de drie maps geven, maar vandaag kunnen we er in ieder geval eentje uitgebreider inspecteren, namelijk War Games.

Boven aanzicht Titanfall War Games map

War Games staat in het teken van de training simulator (denk aan de tutorial), waardoor Respawn Entertainment de vrijheid had verschillende thema’s te gebruiken voor verschillende delen van de map, zo zien we Angel City, Rise en Airbase Sierra hergebruikt worden.

De IMC begint in een gedeelte dat gebaseerd is op de Airbase map, en voor de Militia is dit de Angel City map (maar dan met een ‘night time twist’). De toren in het midden van de map is gebaseerd op Rise, met kleine kamers die verbonden worden door een smal wallrun gedeelte. Tussen de verschillende gebieden heeft de map echter de steriele look van de simulator.

Respawn Entertainment omschrijft War Games als een van hun meest ‘wallrunning friendly’ maps en een ware ‘parkour playground’.

“After running around the training mission looking for inspiration, I realized the colored force fields could make a fun wallrunning panel. These are found throughout the map and sometimes stretch across long distances, above battling Titans below. These are meant to be obvious paths to help encourage players that haven't embraced this new way of traversing maps. Because of the environment, we even used arrows to help guide players where we wanted them to run.”

Maar wees niet bang, er zijn aan de buitenranden van de map ook genoeg grote open ruimtes voor gevechten tussen Titanen.

Over de andere twee maps ongetwijfeld later meer trouwens, hierbij echter al wel vast de namen: Swampland en Runoff.

Simulator gedeelte Titanfall War Games map

Expedition is de eerste van drie DLC packs voor Titanfall en verschijnt in mei.

Zuckerberg probeerde ook Project Morpheus

Een poosje geleden gaf Mark Zuckerberg (van Facebook) een recordbedrag uit om Oculus VR over te kunnen nemen. De meningen over deze actie zijn op z’n zachtst gezegd nogal verdeeld, maar het merendeel van de reacties lijkt toch negatief te zijn…

Project Morpheus... Unloved

Je zou daarom kunnen denken dat Sony blij is dat de concurrentie wellicht down en out is, maar niets is minder waar. PlayStation executive Guy Longworth had juist graag gewild dat Zuckerberg Project Morpheus had gekocht!

Zuckerberg testte Project Morpheus blijkbaar een week voor hij overging tot aankoop van Oculus VR. Longworth snapte destijds niet zo goed waarom, maar nu is het kwartje gevallen:

"I wish he bought ours. All the folks at Oculus have got big smiles on today."

Slimme Zuckerberg, eerst een beetje de concurrentie testen voor de zak geld op tafel kwam. Maar waarom zou hij Oculus VR boven Project Morpheus hebben verkozen? De Wachtster weet het niet, maar wellicht zal de tijd het leren…

Gelukkig hebben ze er bij Sony nog wel zin in hoor! Longworth stelde verder dat VR de toekomst is en dat de toepassingen alleen nog maar zullen toenemen. Fijn zo. 

 

Memes en dingen

Dorkly

Dorkly

 

Katten zijn baas

Kat = baas

 

Lekker koesen!

REACTIES (56) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord