God of War en Kratos waren bijna Dark Odyssey en Stig 

God of War en Kratos waren bijna Dark Odyssey en Stig 2019-07-09T03:18:44
Het had niet veel gescheeld, of we hadden God of War gekend als Dark Odyssey en Kratos als Stig! Alle details in deze Nachtwacht met verder nieuws over Final Fantasy X-3, Wolfenstein: Youngblood, Mortal Kombat 11, F1 2019, Bethesda over Google Stadia en Control gameplay.

Kleine kans op Final Fantasy X-3?

Goooooood morning! De Wacht begint deze Nachtwacht met een stukje uit een interview met Yoshinori Kitase, de producer van Final Fantasy VII Remake. De beste man heeft in zijn carrière bij Square Enix aan nog meer Final Fantasy games gewerkt, waaronder Final Fantasy X en X-2. Door veel fans wordt Final Fantasy X naast deel VII gezien als een van de beste uit de serie en dat geldt ook voor Yoshinori Kitase zelf. Is er dan een kleine kans op een nieuwe Final Fantasy X game?

Kitase-san laat in het interview weten dat er intern weleens gesproken wordt over een Final Fantasy X-3, maar dat er geen concrete plannen zijn. Dat kan op het moment ook helemaal niet, want Yoshinori laat weten het team nodig te hebben voor Final Fantasy VII Remake!

FFX3

“The idea for a possible Final Fantasy X-3 comes up from time to time when a few close people that had worked on the original Final Fantasy X talk with each other. However, it is merely standard chitchat and there have been no movements to realize it because, once the project begins, there is no doubt that it would become a massive project with hundreds of staff working on it, and I have an ongoing project that I need to finish before then!”

Voorlopig heeft Square Enix z’n handen echt wel vol aan Final Fantasy VII Remake en het is nog veel te vroeg om te fantaseren over wat het team daarna gaat doen, maar de Wacht zou Final Fantasy X-3 zeker heel vet vinden. Of als FFVII Remake rete populair blijkt te zijn, waarom niet een FFVII-2 maken! OMG! Oh ja, veel te vroeg om te fantaseren.


ESRB rating voor Wolfenstein: Youngblood

Tijd voor een geinig berichtje, puur voor shits and giggles! Wolfenstein: Youngblood is uitgebreid gecheckt door het ESRB rating systeem en het zal niemand verbazen dat de game een ‘Mature’ rating heeft gekregen, oftewel alleen geschikt voor volwassenen. Het blijft alleen grappig hoe droog dit soort rating systemen het geweld in een game zoals dit omschrijven. In het geval van Wolfenstein: Youngblood laat het ESRB weten:

Wolf

“Weapons allow players to blow off enemies’ limbs/heads, resulting in large blood-splatter effects and chunks of flesh. A few cutscenes depict further instances of intense violence: a soldier’s head exploding after being shot; a character crushed to death and partially decapitated after an explosion; a character stabbed in the eye. The words ‘f**k’ and ‘sh*t’ appear in the dialogue.”

Klinkt allemaal sowieso weer als een gezellige game. Wolfenstein: Youngblood komt eind deze maand uit voor de PS4, Xbox One, Switch, PC en is ook al bevestigd voor release op Google Stadia.


MK11: eerste plaatje van Sindel

Newsflash! Ed Boon, de papa van Mortal Kombat, heeft de allereerste afbeelding van Sindel op Twitter gegooid! De bitch komt binnenkort via DLC naar Mortal Kombat 11, dus pak je oordoppen er maar weer bij.

Sindel


DF checkt F1 2019

Newsflash 2! F1 2019 ligt in de winkels en Digital Foundry checkt zoals alleen zij dat kunnen op welk systeem de game het beste draait en speelt. Spoiler, het is niet de Xbox One.


Pete Hines over Google Stadia

Iedereen heeft een mening over het streamen van games en dus ook Google Stadia, zo ook Pete Hines, de vice president van marketing en communicatie bij Bethesda. Volgens hem heeft Google Stadia ontzettend veel potentie, maar hij verwacht niet dat de service het einde zal betekenen voor consoles en moddervette game PC’s. Hij vergelijkt het zelfs een beetje met het begin van VR gaming.

“It feels a lot like the early days of VR. There’s tremendous potential there, but I also don’t think that a year from now no-one is going to play games on console or PC anymore because they stream everything. It will be a growth of some amount, but the potential it has relative to everything else is one of a tremendous reduction of barriers to entry.”

Stadia

De potentie van services als Google Stadia zit volgens hem in het verwijderen van een barrière, dat mensen dus geen console of game PC nodig hebben om de nieuwste games te spelen. Hij legt uit:

“When you have folks who say: ‘I’m never going to play Doom Eternal because I don’t have a gaming PC and I’m not spending $400 for a console,’ that’s the end of the conversation. They’re just not someone that I can reach out to. But if you know that on basically anything that has a screen you can suddenly stream a AAA, 60fps, 4K title, you’re now a customer in a way that you simply hadn’t been before. The number of people that applies to is hundreds of millions or billions.”

Dit is uiteindelijk ook de grootste missie van Google Stadia zelf natuurlijk, om nog veel meer gamers te kunnen bereiken wereldwijd. En in theorie is het streamen van games in de hoogst mogelijke kwaliteit ook awesome, maar in de praktijk moet het zich nog bewijzen. Spannende tijden, ook met de next-gen consoles er bij!


God of War en Kratos waren bijna Dark Odyssey en Stig

De namen ‘God of War’ en ‘Kratos’ zijn voor ons heel normaal, maar bij de release van de eerste game, was dit voor de developers heel onwennig! Dat laat Stig Asmussen weten, een developer die aan alle God of War games heeft gewerkt vanaf het begin (behalve de laatste) en de director was van God of War 3. In een interview geeft hij wat leuke details over de ontwikkeling van de eerste God of War en hoe Kratos bijna zijn eigen naam Stig had gekregen!

Intern werd Kratos door de developers Dominus genoemd, maar daar was de marketing niet van gecharmeerd, dus er moest een andere naam komen. Alle devs moesten toen een lijstje maken met suggesties en Stig heeft zijn naam op het lijstje gezet. Dit werd door marketing opgevat als een suggestie voor de naam en belande zelfs in de top 5.

“We were trying to figure out Kratos’ name, and we were working with marketing on that and director David Jaffe opened it up to the team. Kratos’ working name for a long time was Dominus, but marketing didn’t like that. I don’t know how many members of the team submitted names, but I submitted maybe a handful of them and they went to marketing and they came back with four, maybe five names for Kratos. Kratos was one of them… and Stig was one of them.”

Kratos

Nog veel gekker voor hem en zijn team was de naam God of War, aangezien de game intern Dark Odyssey genoemd werd. Stig geeft toe dat hij niet erg onder de indruk was van de naamsverandering.

“We were so used to Dominus. And at the time we were calling the game Dark Odyssey, and we really liked that name, but marketing thought it might be too high-brow, and people might not get it. When the name was decided as God of War I was actually a bit underwhelmed. A lot of us on the team were like… ‘God of War? I mean that’s what it is, I guess’.”

Het had dus niet veel gescheeld of we hadden al meerdere Dark Odyssey games gespeeld, met Stig in de hoofdrol als ultimate badass! Altijd cool, dit soort behind the scenes feitjes.


Eerste 13 minuten van Control

Tijd om de boel weer af te sluiten en dat doet de Wacht met wat fijne gameplay footage van Control, de nieuwe game van Remedy. Control komt pas eind augustus uit, maar in het filmpje hieronder kan je alvast kijken naar het eerste kleine kwartiertje van de game. Het verhaal en set-up is vaag, maar de Wacht is na het zien van de beelden zeker nieuwsgierig geworden naar meer. Koekeloer zelf!

REACTIES (17) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord