Disney cancelt Infinity-franchise en sluit ontwikkelaar Avalanche Software 

Disney cancelt Infinity-franchise en sluit ontwikkelaar Avalanche Software 2016-05-11T03:24:14
Maak je gordel maar vast, want er staat een bak aan ongekend heet gamenieuws voor je klaar: een Titanfall 2 release window, Mass Effect Andromeda uitstel, jaarlijkse Star Wars-games van EA, Disney onttrekt zich van game-ontwikkeling, Kojima's volgende project en meer. Goedemorgen!

                     

Teaser The Witcher 3 – Blood and Wine-DLC bevestigt releasedatum

De dag die je wist dat zou komen is dan toch eindelijk bijna hier, want de Blood and Wine-DLC van The Witcher 3: Wild Hunt verschijnt op 31 mei op alle platformen. Onderstaande teaser benadrukt nog maar even dat de extra content evengoed Blood and Whine had kunnen heten, maar Geralt zal ongetwijfeld nog vaak genoeg de kans krijgen om zich te bezatten. Hij zal toch íets moeten doen om het nog meer dan dertig uur vol te houden – zo lang ben je volgens CD Projekt Red immers bezig met de uitbreiding. Dus, is het al 31 mei?

                    

Titanfall 2 verschijnt in Q4 van dit jaar

Via een PowerPointpresentatie heeft EA bekendgemaakt dat de release van Titanfall 2 zal plaatsvinden in het derde kwartaal van het fiscale jaar, oftewel tussen 1 oktober en 31 december. Rond deze tijd – 21 oktober - brengt EA ook al een andere kleine FPS genaamd Battlefield 1 uit, maar volgens CEO Andrew Wilson zullen de twee games elkaar niet in de weg zitten. Dit met actie doordrenkte stukje van de gamesindustrie is volgens de beste man namelijk gigantisch, en daar zou hij wel eens gelijk in kunnen hebben. Het is nog maar de vraag of Titanfall 2 niet op een of andere manier beïnvloed wordt door de gigantische Battlefield 1-hype, maar dat is een zorg voor later. Eerst maar even wachten tot het pre-E3-evenement van de uitgever, EA Play, wanneer meer details en waarschijnlijk gameplay met ons gedeeld zal worden. 

Shooters are a giant category in our industry, $4.5 billion, there's a very broad and diverse set of players who are looking to fulfill different gameplay motivations. Some people play very quick play, some people play more strategic, some people want both in different context. [..] We feel we have a really strong position to deliver the broader set of gameplay mechanics as it relates to the first-person shooter genre across two titles. I feel very confident that we are well positioned to do very well in that category in the year. – Andrew Wilson

Titanfall

                        

Disney cancelt Infinity-franchise en sluit ontwikkelaar Avalanche Software

Slecht nieuws voor iedere fan van Disney Infinity en 300 werknemers van Avalanche Software, want Disney heeft bekendgemaakt dat de Infinity-franchise is gecanceld. In een statement legt Disneys voorzitter van consumentenproducten en interactieve media, Jimmy Pitaro, uit dat het bedrijf consolegames anders gaat benaderen en zich alleen bezig gaat houden met game-licenties (via Polygon). De nieuwe benadering heeft tot gevolg dat Avalanche Software, de interne game-ontwikkelaar van Disney, zijn deuren moet sluiten en bijna 300 mensen nu zonder baan zitten. Maar dat was geen makkelijke beslissing, aldus Pitaro. Het massa-ontslag en het cancelen van de Disney Infinity-franchise, inclusief alle fysieke toys, kost Disney zo’n 147 miljoen dollar (129 miljoen euro). Aanleiding voor het stopzetten zijn de tegenvallende financiële resultaten, en Disneys CEO Bob Iger legt uit waarom het bedrijf zich zo abrupt onttrekt van het ontwikkelen van games:

We thought we had a really good opportunity to launch our own product in that space; the console space, but also the toys to life space. In fact we did quite well with the first iteration and did OK with the second, but that business is a changing business and we did not have enough confidence in the business in terms of being stable enough to stay in it. [..]We just feel it is a changing space and that we're just better of managing the risk of that business by licensing instead of publishing. [..]The truth of the matter is that the risk we cited when we initially started this finally caught up with us.

Disney Infinity

                        

Draai helemaal door met 360˚-trailer van Hellblade

                        

Kojima’s volgende project wordt een actiegame die onder anderen Uncharted-fans aan moet spreken

In gesprek met het Japanse Famitsu maakt Hideo Kojima bekend dat zijn volgende project een actiegame wordt die fans van games als Uncharted en The Division aanspreekt (vertaling via Gematsu). Hij zegt dat, hoewel de game niet indrukwekkend zal ogen op het moment dat hij wordt aangekondigd, mensen het wel zullen snappen wanneer ze de game zelf spelen. Geen duidelijke taal van de man die ons Metal Gear Solid bracht, maar het is nu in ieder geval zeker dat zijn volgende game – die hij in samenwerking met Sony ontwikkelt - geen Silent Hills-opvolger wordt:

It’s an amazing game. We’re thinking about everything all at once, including the plot, characters, and game systems. Since certain parts are fairly new, we cannot help but experiment. [..] While not to say that it’s open-world, users who enjoy today’s AAA games (The Division and Uncharted, etc.) will be able to easily enjoy it. When it is announced, you might think ‘that’s not that outstanding,’ but you’ll understand when you see it and play it. The genre is action.

Kojima Productions

                      

Mass Effect Andromeda uitgesteld tot begin 2017

In een korte post op de Mass Effect-website onthult Bioware dat Mass Effecft Andromeda is uitgesteld tot het begin van 2017. Een specifieke releasedatum laat nog op zich wachten. De post wordt geopend met het bericht dat Andromeda allerlei nieuwe features toe zal voegen aan de bekende Mass Effect-gameplay waar we op de vorige generatie consoles mee in aanraking zijn gekomen. Een grotere wereld met meer vrijheid, nieuwe rassen en planeten in een nieuw sterrenstelsel en de eerste Mass Effect in de vernieuwde Frostbite Engine (en voor het eerst op current gen); maar wat dit allemaal precies toevoegt ten opzichte van de vorige games moet natuurlijk nog blijken. En dan duurt het ook nog langer voor we er zelf mee aan de slag kunnen, maar Bioware belooft dat alle nodige tijd in de game wordt gestoken en er geen gehaast product uitgebracht wordt. Waar heeft de Wacht dat toch eerder gehoord…

Mass Effect Andromeda

                        

Konami’s winst stijgt na overstap op mobiele markt

Die vernieuwde focus op mobiele games heeft Konami geen windeieren gelegd, de winst van het bedrijf is het afgelopen fiscale jaar namelijk gestegen ten opzichte van het jaar ervoor (via IGN). Tijd voor cijfertjes die bedragen representeren waar de Wacht niet eens meer van kan dromen; Konami’s totale inkomsten bedragen 249,9 miljard Yen – een dikke 2 miljard euro, wat een flinke stijging is ten opzichte van de 1,75 miljard euro die in het fiscale jaar 2015 werd behaald. De winst voor belastingaftrek bedroeg zo’n 192 miljoen euro, een stijging van zo’n 50 miljoen euro. En dat terwijl Silent Hills werd gecanceld, de productie van tripple A-games voor altijd de rug werd toegekeerd en Hideo Kojima Konami verliet om zijn eigen studio op te richten. Niet slecht voor een fitnessbedrijf. 

Konami

                      

Ghost Games deelt spelerscijfers Need for Speed en werkt aan nieuwe game

Op de officiële website van Need for Speed heeft Ghost Games een paar leuke feitjes over de racegame gebundeld in een infographic – je kunt hem hieronder natuurlijk bekijken. De post wordt afgesloten met een friendly reminder dat de laaste gratis content-update, die de zogenaamde SpeedList toevoegt, twee weken geleden is uitgekomen. Dat wil echter niet zeggen dat Ghost Games stil zit – sterker nog, in 2017 zal zijn volgende game onze kant op komen scheuren. De Wacht gaat er gemakshalve inderdaad maar even van uit dat het weer een Need for Speed wordt, net als alle andere games die de studio heeft gemaakt. Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Need for Speed infographic

                            

Zo versla je de eindbaas van Dark Souls 3 in stijl

NG+6, en dat terwijl de Wacht nog steeds met Dark Souls 2 bezig is…

                     

Volgende Star Wars Battlefront komt uit in 2017, jaarlijkse Star Wars-release gepland

Tussen het geschreeuw van allerlei financiële cijfers door heeft EA nog even de tijd gevonden om vannacht te bevestigen dat er ambities zijn om de komende vier jaar elk jaar een Star Wars-game uit te brengen. Beginnende met het jaar 2017, wanneer een volgende Star Wars Battlefront op de planning staat, en die zou wel eens gebruik kunnen maken van de nieuwe films. Natuurlijk zijn er ook nog Star Wars-games van Respawn Entertainment en van Visceral in de maak, maar releasedatums daarvan zijn nog niet bekend. Chief financial officer Blake Jorgensen meldt het volgende over de Star Wars-plannen van EA (via Game Informer):

We’ll most likely have one Star Wars title a year for the next three to four years. Next year we’ll see Star Wars battlefront back with bigger and better worlds, because we now have the new movies to work off of, not just the historical movies that we used before. We also are working on a Star Wars action game that part of the Motive team is working on as well as part of the Visceral team and that’s most likely the following year.

Star Wars Battlefront

                              

Mysterieuze schatten en zwevende woorden in Uncharted 4-trailer

                       

Je kunt je nu inschrijven voor de Fallout 4 Mods-beta op Xbox One

                  

Nathan Drake doet zijn naam eer aan met Hotline Bling-dans

                        

Tot 85% korting op Dead Island Definitive Collection door loyalty discount

Mocht je Dead Island en/of Dead Island Riptide al in je Steam-bibliotheek hebben staan, dan kun je vanaf vandaag de Dead Island Definitive Collection – of een van de losse Definitive Editions – met korting pre-orderen. Dit maakte Deep Silver bekend via een Steam Community-post, waarin de uitgever meldt dat de korting op kan lopen tot 85%. Het is nog onbekend of deze regeling ook naar consoles komt. 31 mei, de releasedag van de Definitive Collection, is tevens de laatste dag dat de niet-opgepoetste versies van Dead Island en Riptide op Steam gekocht kunnen worden. Tot wanneer de loyalty discount geldig blijft is onduidelijk, maar hij zal niet beperkt zijn tot de pre-purchase-periode. Geeft je nog even extra tijd om te beslissen of je wel toe bent aan mooiere en tegelijkertijd lelijkere zombies. Ben je meer van de 16-bit zombies, dan zal het je misschien goed doen om te horen dat Dead Island Retro Revenge later ook los gekocht kan worden. 

Dead Island Definitive

                        

Polygon toont 15 minuten gameplay van The Witcher 3 – Blood and Wine

                       

EA legt uit waarom gekozen is voor een WO1-setting bij Battlefield 1

De CEO van Electronic Arts, Andrew Wilson, heeft vannacht tijdens de bekendmaking van de financiële cijfers van het afgelopen jaar, uitgelegd waarom EA voor een Eerste Wereldoorlog-setting is gegaan bij Battlefield 1. De Wacht laat Wilson verder het woord doen:

When the team set out to deliver the next version of Battlefield, they wanted to do a lot of things with the game. They wanted it to be the biggest Battlefield game, they wanted it to be the most diverse Battlefield game. They wanted fundamentally new gameplay mechanics with evolution of story, interwoven character storylines, evolution of machinery, evolution of weaponry, a real opportunity to build and grow inside of a Battlefield universe.

When they took a step back and asked themselves what was the best place to set a game that had that kind of ambition, World War I was really the only place to do it. What very few people remember from their history classes, I guess, is that people rolled into World War I on horse and came out on planes, tanks and submarines. We think that level of innovation and evolution of battle in a short period of time gives us a tremendous opportunity to deliver a very epic and full-scale experience. And I think what we have shown so far is a small taste of that, and we look forward to spending time and giving people even more information and a deeper look at that as we come at EA Play in June.

Battlefield 1

                          

De Wacht gaat vrolijk door met de It’s Always Sunny in Philadelphia-memes

Pokémon It's Always Sunny

                      

Postal Redux komt op 20 mei uit op PC, PS4-versie aan het einde van het jaar

Met onderstaande trailer kondigt ontwikkelaar Running With Scissors aan dat Postal Redux, de HD-remake van de klassieke isometrische shooter uit 1997, op 20 mei naar Steam komt. Mac- en SteamOS-versies zijn nog in de maak en zullen later uitkomen, en PlayStation 4-bezitters moeten nog langer wachten – tot het laatste kwartaal van het jaar. Postal is natuurlijk de game die de speler de controle geeft over een geschifte gast die veel te goed om kan gaan met wapens en woont in een “mad world”. Nutteloos geweld is wat de klok slaat, en in Postal Redux krijg je hier extra levels en een compleet nieuwe gamemodus genaamd Rampage voor tot je beschikking. 

                    

Nou, tot de volgende nacht, hè. Fijne dag verder!

View post on imgur.com

REACTIES (77) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord