De multiplayer van Tomb Raider in beeld 

De multiplayer van Tomb Raider in beeld 2013-01-29T02:05:17
De Wacht heeft beelden gevonden van Tomb Raiders multiplayer, dus iedereen die twijfelt of het wat wordt kan nu de knoop doorhakken. Daarnaast voert Anonymous ook weer iets in zijn schild en weten we precies hoe die gigantische battle in EVE: Online ontstond!

Anonymous plaatst game op Amerikaanse overheidswebsites

De hacker-groep Anonymous reageert op de zelfmoord van programmeur, Anti-SOPA activist en strijder voor het vrije internet Aaron Swartz. De hackers hebben de game Asteroids op verschillende Amerikaanse overheidswebsites verstopt. Je kunt de game spelen door de welbekende Konami code in te voeren en deze af te sluiten met een enter!

Voor wie het niet meekreeg, de Wacht vindt dit namelijk best een zijpaadje waard, Aaron Swartz was een fervent strijder voor openheid van informatie. Hij vond dat het internet enorm onder druk staat door censuur, zoals door het sluiten van MegaUpload en de invoering van de SOPA-wetgeving. Websites als WikiLeaks moesten volgens Swartz gewoon de bevolking kunnen voorzien van de 'geheime' informatie, iets dat door SOPA verboden en strafbaar zou worden.

Aaron Swartz

Deze SOPA-wet is gelukkig nooit helemaal doorgevoerd, maar Swartz ging tot het uiterste om elke vorm van informatie voor iedere burger openbaar te krijgen. Zo downloadde hij verschillende academische artikelen van een online database op de MIT. Omdat hij een mogelijkheid vond om alle documenten makkelijk binnen te halen, raakten de servers van de MIT zelfs overbelast en lagen er een paar dagen uit. De universiteit ging niet tot vervolging over, maar de 'special prosecutor' ging toch achter Swartz aan omdat hij misschien wel banden had/betrokken was bij Wikileaks!

Swartz stond het lot van Bradly Manning en Julian Assange te wachten. Levenslange gevangenisstraf zonder eerlijk proces. Terwijl hij enkel een belangrijke boodschap wilde overdragen. Bescherm het vrije internet, want de overheden maken het langzaam kapot. De aanklachten tegen hem waren volgens experts zwaar overdreven, maar Swartz raakte (begrijpelijk) in een depressie en beroofde zichzelf uiteindelijk zelfs van het leven.

Om even terug te komen op het daadwerkelijke nieuws; Anonymous probeert met het plaatsen van Asteroids op een redelijk onschuldige wijze de aandacht weer op Swartz te vestigen. Ze laten weten dat ze er nog zijn. Aangezien de groep de laatste tijd veel verwoestendere dingen heeft uitgevreten, vindt de Wacht dit nog heel goed kunnen. Als Anonymous ons op deze manier nog even doet stilstaan bij de tragische dood van Swartz dan kunnen wij best even luisteren. Hij vocht ook voor jouw internet!

Dus, wat vinden jullie van het hele verhaal? Of kan het jullie aan je achterste roesten?

 

‘THQ had kunnen bestaan in tijd met digitale verspreiding’

Voormalig THQ-baas Jason Rubin is zijn wonden nog aan het likken, maar begint nu al over ‘hoe het had kunnen zijn'.  Als de Wacht z’n tante een snor had gehad was het waarschijnlijk zijn oom geweest, maargoed. Rubin claimt dat de toekomst van gaming in de digitale distributie zit. Daar wordt nu veel geld gewonnen, waardoor hervormingen nodig zijn. Als dit proces wat eerder had plaatsgevonden dan had THQ absoluut kunnen overleven:

Based on that change, in a few years, a THQ would be able to survive, and larger publishers will be even more profitable. But the next few years of transition are going to be incredibly challenging for all triple-A game companies.

Daar heeft Rubin een punt, de retail industrie is nu eenmaal aan het lijden en er komt ook een moment dat uitgevers Triple A-titels als Call of Duty en Assassin’s Creed niet langer kunnen uitmelken. Digitaal wordt de toekomst, helaas komt die toekomst voor THQ dus net eventjes te laat!

THQ verloor dit pareltje helaas

 

Geiten zijn de nieuwe katten 2

De Wacht zei jullie laatst toch al dat geiten helemaal dope zijn? Deze hier is zo lauw bezig dat ie begint te beatboxen! Ok, ok, de Wacht had ook al wel door dat die beatbox door iemand anders gedaan wordt, maar so what! Kijk die geit los gaan! Oh en aan het einde vindt je bij de aanbevolen video's een meneer die nogal op een duim lijkt. Ook die korte video liet de Wacht gieren van het lachen, check hem dus even uit!

 

Nintendo doet aan Insanity

Het enige dat aan deze comic mist is het verklooide Engels van deze twee Japanezen, maar desondanks is hij erg vermakelijk!

Pokémon

 

3000 spelers knokken in EVE: Online, maar wtf gebeurde er nou eigenlijk?

Eerder vandaag vertelde de Wacht jullie al over de enorme battle in EVE: Online. Destijds was nog niet helemaal duidelijk waar alles nou door onstond, maar inmiddels heeft Eurogamer alles netjes op een rij gezet. Mocht je de geschiedenis van de coalities willen lezen, dan is dat artikel dus erg handig voor je. Het blijkt dat twee van de grootste coalities tegen elkaar begonnen te vechten, maar alles is begonnen met een menselijke fout van een speler!

Deze Titan ging namelijk geheel per ongeluk in zijn eentje in de warp naar een gebied dat hij alleen had willen overbruggen. De Titan is het beste ruimteschip dat je kunt krijgen en daarom viel het de spelers daar op dat dit schip geen enkele vorm van bescherming bij zich had. Titans zijn fokking duur jongens en meisjes, dus het is het zeker waard er één om te leggen. En daarom begon de aanval. Uiteraard werd werkelijk iedereen uit zijn nest gebeld om deze Titan te komen helpen, waardoor het aantal spelers uiteindelijk zelfs boven de 3000 lag! Schaderapport? Ja, die is er!

EPIC!

Het team dat bij de per ongeluk gewarpte Titan hoorde gaat onder de naam ClusterF***. Zij verloren 44 Dreadnoughts, 29 Carriers, 5 Supercarriers en 3 Titans. De tegenstander (The HoneyBadger Coalition) moest slechts afscheid nemen van 6 Dreadnoughts, 11 Carriers en 1 Supercarrier. Het is duidelijk wie hier heeft gewonnen, maar dit wordt nog veel duidelijker als we gaan kijken naar wat dit gevecht de coalities daadwerkelijk heeft gekost. ClusterF*** verloor 650 miljard ISK (EVE: Online valuta) terwijl HoneyBadger slechts 67 miljard ISK kwijt is.

In totaal waren er volgens de statistieken van EVE-kill 3161 spelers betrokken bij The Battle of Asakai. We lieten je vanmiddag al een paar beelden zien, we hebben er nu nog een paar voor je. Je ziet hier veel beter hoe massaal dit slagveld nu eigenlijk is. Hoeveel spelers van EVE Online hebben we hier eigenlijk? Nog mooier; wie was er bij dit immense gevecht?

 

Dean Hall juicht DayZ Origins toe

Alsof de duivel ermee speelt, Dean Hall heeft een reactie gegeven op de onofficiële DayZ mod. Hoewel hij redelijk pissig was op The War Z, toont hij inderdaad meer liefde voor deze mod. Hij spreekt zich sowieso positief uit over alle DayZ mods die op zijn creatie zijn gevolgd. Hall vindt dat Origins met een paar fantastische ideeën komt, net zoals andere mods als 2017 dat eveneens doen.

DayZ

Het is wel zo dat Hall zelf al met het idee speelde om met een soort DayZ Origins te komen, maar hij kan moeilijk boos zijn en creativiteit de grond intrappen puur omdat de naam DayZ erbij staat. Wel geeft hij toe dat deze mod zijn eigen mogelijkheden behoorlijk belemmert:

Regardless of any trademark issues, from my personal perspective I had some plans that involved the use of DayZ Origins as a name. And now, if I were to do what I was planning, then it would forever get confused with the DayZ Origins in this story. But you can't encourage creativity on one hand and beat it with a stick with another.

De makers van de DayZ Origins-mod kunnen dus weer rustig ademhalen, ze hebben zo’n beetje de zegen van Dean Hall te pakken. Laten we nu hopen dat ze het niet verklooien, want de Reddit-community is nog niet echt onder de indruk!

 

Zo ziet de multiplayer van Tomb Raider er dus uit

VG247 heeft een lekker nieuwtje te pakken met de multiplayer reveal van Tomb Raider. Ze spraken met game director Daniel Bisson, die je even haarfijn uitlegt wat nu precies het doel is van de multiplayer. Omdat Tomb Raider in principe altijd een singleplayer-ervaring is geweest lees je op teh interwebz veel kritiek van mensen (die het natuurlijk nog niet eens gespeeld hebben) omdat ze bang zijn. Bang dat de focus nu teveel op de multiplayer ligt, de Wacht denkt echter dat het wel mee zal vallen. Lara Croft is trouwens een speciale character in de multiplayer! Gun jezelf even vijf minuten en neem zelf een kijkje!

 

Bedtime

Het is nu ook tijd voor de Wacht om naar bed te gaan.. Maar dat komt eigenlijk altijd op het onderstaande plaatje neer. Trusten!

Bedtime

 

REACTIES (43) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord