De eerste experimentele modus van Overwatch gaat vandaag live 

De eerste experimentele modus van Overwatch gaat vandaag live 2020-02-25T05:28:08
Na vier jaar neemt de eerste experimentele modus van Overwatch de standaard rolverdeling op de schop, en de devs willen jouw feedback. Verder: A Hat In Time-DLC langzaam maar zeker naar PS4/Xbox One, extra vissen in Sea of Thieves, een Rainbow Six-record en meer. Nachtwacht, goedemorgen!

Experimentele modus van Overwatch vandaag live

Eerder maakte het Overwatch-team al bekend dat er een nieuwe modus naar de game komt waarin van alles en nog wat getest kan worden (buiten de PTR om), vandaag wordt dat even verduidelijkt in een nieuwe video met je boi Jeff Kaplan. In de loop van vandaag – waarschijnlijk, Jeff benadrukt dat er nog van alles fout kan gaan – zal de eerste zogenaamde Experimental Mode (of Experimental Card) klaarstaan, namelijk de Triple Damage-mode. Voordeel is dat je bij het spelen van deze Experimental Cards gewoon XP en (event-)progressie verdient, ze horen immers niet bij de public test realm en worden echt als extra experiment gezien.

Dat houdt in dat er niet kleine tweaks en balans-updates worden getest, maar dat de gameplay flink op de schop kan gaan. De Triple Damage-modus van vandaag is een variatie op de standaard rolverdeling binnen Overwatch-teams; 1 tank, 3 damage en 2 support-spelers in plaats van een standaard 2/2/2-verdeling. In onderstaande video legt Jeff uit dat alleen deze kleine aanpassing al controversieel was binnen het ontwikkelingsteam, maar dat is dan ook de reden dat de Experimental Cards tot leven zijn geroepen – directe feedback uit de community op specifieke veranderingen, bovenop een rits aan extra manieren voor spelers om de game te ervaren. Wanneer de eerste Experimental Card exact live gaat weten we dus niet, maar verwacht hem in de loop van vandaag (desnoods morgen, of als het érg fout gaat nog later – niet vergeten; ‘Experimental’).


                 

A Hat In Time-ontwikkelaar probeert DLC naar PS4 en Xbox One te brengen

Dat je mogelijk al uren van je leven kwijt bent geraakt aan het verzamelen van Time Pieces in A Hat In Time, en je dacht dat de Hat Kids werk er wel een keertje op zat, betekent niet dat zijn avontuur al is afgelopen. Nee, er is nog DLC! Spelers van de PC- en Nintendo Switch-versies weten daar ongetwijfeld alles van, maar die PS4- en Xbox One-versies zijn nog altijd een beetje… kaal. Ontwikkelaar Gears for Breakfast heeft de hoop om de uitbreidingen getiteld Seal the Deal en Nyakuza Metro te porten echter nog niet op gegeven, en blijkt volgens een nieuwe tweet zelfs al een flink eind op weg te zijn. Desalniettemin is er nog altijd geen releasedatum, en dekt de ontwikkelaar zich even lekker in door te zeggen dat er ‘nog werk aan de winkel is, en dat het nog wel even kan duren voor we meer hebben om te laten zien of aan te kondigen.’

                  

Een uitgebreide blik op patch 2.6.0 van Stellaris


               

Vissen geblazen in tweeweekse Sea of Thieves-challenge

Het wordt tijd om weer eens in te loggen op Sea of Thieves en je vrienden te laten zien wie de beste visser van de digitale wateren is, want er staat een heus visevenementje op je te wachten! Want ja, soms is het niet genoeg om dronken te worden terwijl je rondvaart, en wil je gewoon dronken kunnen worden terwijl je speciale prijzen unlockt. Vanaf gisteren is het Hunter’s Haul-evenement van start, en dat geeft je twee weken de tijd om bepaalde vissen te vangen. In de eerste week is het de bedoeling dat je 120 visjes (waar dan ook) opvist voor Merrick, en als dat lukt voor 1 maart krijg je 250 Doubloons. Vanaf 2 maart zal je harder je best moeten doen, dan is het namelijk de bedoeling dat je 60 specifieke Trophy-visjes vangt (voor 300 Doubloons).

Dat is zeker niet alles, want als je gedurende de twee weken 180+ Ruby Splashtails vangt, dan krijg je een mooie Gold Hauler Figurehead voor op je schip. Je voortgang kun je bijhouden via de evenementswebsite; goed om te weten is dat de vangsten van je vrienden ook tellen als ze met jou op pad zijn.

Sea of thieves visejs
               

Spiritfarer wordt een ‘cosy management game about dying’

Een indiegame die er ontzettend vrolijk uit ziet maar ongetwijfeld verdomd zware thematiek erop nahoudt, dat wil toch iedereen? Oké, misschien niet, maar één blik op de fantastische tekenstijl van Spiritfarer en je zult de game minstens op een wishlist moeten knallen. Spiritfarer is een game van de ontwikkelaar van Jotum en Sundered, Thunder Lotus Games, en wordt omschreven als een ‘cosy management game about dying.’ De speler kruipt in de huid van Stellar, ‘ferryboatmaster’ van de doden. Het is aan Stellar om de laatste wensen van geesten in vervulling te brengen en hen zo te helpen het hiernamaals te bereiken. Een beetje platformer, een beetje resource management, een beetje craften, een beetje koken, een beetje mijnen, en ga zo nog maar even door. Een paar van deze elementen zijn al te zien in onderstaande, korte trailer:


              

4-speler-co-op en nieuw personage Floyd in beeld in Streets of Rage 4-trailer

Goed nieuws voor fans van de Streets of Rage-franchise; deel 4 bevat toepasselijk co-op tot en met vier mensen, zo bevestigt uitgever/co-ontwikkelaar Dotemu. Je kunt in de beat-‘em-up ook online aan de slag, maar zal in dat geval slechts met z’n tweeën kunnen samenwerken. Bovenop de aankondiging van co-op is ook een nieuw personage bekendgemaakt, het vijfde (en laatste) speelbare personage heet Floyd Iraia; ietwat langzamer en groter dan de andere personages, maar dat maakt hij goed met z’n armkanon (waar een laser uitkomt) en z’n belachelijk lange armen. Streets of Rage 4 komt in de lente naar Nintendo Switch, Xbox One, PS4 en PC.


              

Alles wat je moet weten over top-down roguelike Curse of the Dead Gods in nieuwe trailer

Focus Home Interactive heeft een trailer van z’n roguelike Curse of the Dead Gods de wijde wereld in gegooid, net op tijd voordat hij de Early Access ingaat op Steam op 3 maart. In de trailer zijn de combatstijlen en bijbehorende wapensoorten te zien waarmee je de hordes aan bad guys te lijf kunt gaan in deze isometrische actiegame. En, misschien nog wel interessanter, we krijgen ook een blik op de roguelike-elementen, in het bijzonder de tempel-insteek en de manier waarop spelers goud of bloed op kunnen offeren om een weg door de tempel te banen en betere rewards te kunnen krijgen. Hieronder nog even een paar speerpunten van Curse of the Dead Gods, een game waarin je ongetwijfeld vaak op je digitale snufferd zult vallen en van je fouten moet leren om verder te komen (inb4 ‘DiAblo-DarkSoULS’).

  • A skill-based roguelike exploring a cruel, dark temple made of endless rooms and corridors
  • Swords, spears, bows, guns – wield these and many more
  • Light and fire will be your best allies to overcome the threats that lie in the shadows
  • Unique curses influence each attempt, putting a twist on every action
  • Dozens of enemies, with powerful champions and deadly bosses to face off against


                

Rainbow Six Siege verbreekt record gelijktijdige aantal Steam-spelers

Rainbow Six Siege is blijkbaar populairder dan ooit, in ieder geval op Steam. Afgelopen weekend brak de tactische shooter namelijk z’n eigen record op het platform, met maar liefst 180.463 spelers gelijktijdig online. Siege was wel in de aanbieding, maar normaal gesproken zou zo’n record alleen verbroken worden tijdens een Free Weekend – dat het vier jaar na release dus nog lukt om dit soort mijlpalen te halen, zegt genoeg over de populariteit van de game. Een knappe prestatie, en iets wat de Wacht vier jaar geleden echt niet zag aankomen. Daarbij komt ook nog het feit dat het gros van de spelers speelt via Uplay, niet Steam, en dan hebben we het natuurlijk nog niet eens gehad over het aantal spelers op Xbox One en PS4. Geen wonder ook dat Ubi de game klaar wil hebben voor een release op PS5 en Xbox Series X, er zit vast nog genoeg rek in die spelersbasis.

Rainbow Six Siege
                   

Alpha-versie van die gigantische Minecraft School of Witchcraft and Wizardry is eindelijk hier

Wie ook maar een beetje bekend is met de boeken, of maar een paar scenes heeft gezien van de films, weet dat Zweinstein fucking gigantisch is. Dat weerhield een stel ongelooflijk fanatieke Harry Potter- en Minecraf-fans er echter niet van om het ontzagwekkende bouwwerk na te maken in Vanilla Minecraft – en dat zelfs met quests, puzzels, co-op-ondersteuning en veel meer. Het project, getiteld Minecraft School of Witchcraft and Wizardry, duurt dan ook even om af te ronden, maar er is wel degelijk voortgang! Sterker nog, de Alpha-versie van de creatie is nu te verkrijgen. Alles wat je maar kunt herinneren uit Zweinstein zal aan je voeten liggen, of het nou Hagrids hutje is of de Geheime Kamer; hier loop je niet even in een uurtje doorheen. Verder beloven de ontwikkelaars ‘geheimen en mysteries’ en kun je zelfs lessen volgen. Check de Minecraft School of Witchcraft and Wizardry hierrrr.

REACTIES (12) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord