CoD: Infinite Warfare veranderingen na bèta 

CoD: Infinite Warfare veranderingen na bèta 2016-10-31T01:06:36
Het is de N8W8 van de shooters. Zo zie je Battlefield 1, Titanfall 2, Call of Duty: Infinite Warfare en Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands voorbij komen. Maar ook als je niet van de pew pew bent, is er aan je gedacht met nieuws over de Nintendo Switch en Skyrim: Special Edition.

Cats <3

   

Battlefield 1 vergeleken op PC, PS4 en Xbox One

Nadat je de review van onze Marvin gelezen hebt, zit er eigenlijk nog maar één ding op: als de wiedeweerga Battlefield 1 kopen. Het is dan alleen nog maar een kwestie van het uitkiezen van een platform om op te spelen... Tijd voor vergelijkingsfilmpjes!

De mensen van Digital Foundry checkten Battlefield 1 op al de platformern en presenteren hun bevindingen in onderstaande beelden:

Uiteraard weet de game op PC de consoleversies te doen verbleken, maar mocht je Battlefield 1 per se op console willen spelen, dan schetsen de mensen van Digital Foundry een genuanceerd beeld:

"Overall … the experience is certainly smoother on the Xbox One, though this does come at the expense of image sharpness due to the game running at a lower resolution much of the time. In this case, it's a worthy tradeoff, as online matches ideally require high frame rates for consistent competitive gameplay, although the situation isn't ideal on either platform. It's a different story in the impressive campaign though--performance is much more consistent here and Xbox One's frame rate advantage isn't as pronounced as PS4's persistently higher resolution."

Waar spelen jullie Battlefield 1 op? Laat het de Wachtster weten in de comments!

   

Bethesda werkt aan audioproblemen Skyrim: Special Edition

Stel: je hebt Skyrim nooit met mods gespeeld. In dat geval is de Skyrim: Special Edition een visueel feestje. Is het je echter ook opgevallen dat het geluid iets minder indrukwekkend is? Zeker als je speelt met koptelefoon merk je dat het zelfs verslechterd is ten opzichte van de originele versie…

Volgens de mensen op Reddit heeft dat te maken met het feit dat de geluidsbestanden in deze nieuwe remaster veel meer gecomprimeerd zijn. Lees en luister maar:

"The vanilla game has sound assets (other than music and voiceover) in uncompressed .wav format. The Special Edition has the sound assets all in (very aggressively compressed) .xwm format, which is a compressed sound format designed for games. This isn't so bad, necessarily - it's possible to compress audio to .xwm without significant quality degradation unless you crank the compression way up to insane levels. What did Bethesda do? They cranked the compression way up to insane levels."

Een medewerker bij Bethesda Softworks heeft al meteen laten weten dat men op dit moment een fix aan het testen is. Deze verschijnt volgens hem (hopelijk) volgende week.

En gewoon omdat het kan, hierbij ten slotte nog een filmpje met alle subtiele visuele verbeteringen in de Skyrim: Special Edition.

   

“Nintendo Switch vervangt 3DS niet”

Dankzij onze Florian konden jullie gistermiddag al lezen over de VR-plannen van Nintendo. De Wachtster wil ook haar schrijfsel niet online gooien zonder aandacht te besteden aan de Switch.

Nintendo Switch

De Nintendo Switch wordt natuurlijk een console en draagbare console ineen. Die insteek roept natuurlijk vragen op over de toekomst van de 3DS en de handhelds van het bedrijf in het algemeen. Tatsumi Kimishima (eindbaas bij Nintendo) laat in een interview met Bloomberg weten dat fans van de 3DS niets hoeven te vrezen:

"Thanks to our software, the 3DS hardware is still growing. So that business still has momentum. And certainly rather than being cannibalised by the Switch, we think the 3DS can continue in its own form.”

Een andere interessante uitspraak uit het betreffende interview betreft de doelgroep van de Switch. In de reveal trailer zagen we namelijk voornamelijk twintigers zich vermaken met de console. Geen kind te bekennen. Een bewuste keuze, zo legt Kimishima uit:

"Our core philosophy is that we want to increase the number of gamers at all ages and there's no change to that. So we have no intention to lean just towards core gamers. But to communicate our new idea, when you think about who will understand it first, naturally it will be people who really understand games. To communicate that as quickly as possible, we focused on those folks who really understand games."

Op 13 januari 2017 houdt Nintendo een mediabriefing, waarin men meer details zal onthullen over de Switch. Dan zal men onder andere ook spreken over de game line-up.

   

Trailerovervloed

Maandagochtend kan voor de trouwe PU.nl-lezer maar één ding betekenen: een versche trailerovervloed. In deze rubriek voor de onderbelichte game zien jullie vandaag Legend Maker, VEV: Viva Ex Vivo en Wick voorbijkomen.

 

CoD: Infinite Warfare veranderingen na bèta

Call of Duty: Infinite Warfare-ontwikkelaar Infinity Ward heeft geleerd van de bèta’s die eerder deze maand plaatsvonden. Zelfs zoveel dat ze er een lange post op Reddit voor nodig hadden om uit te leggen wat ze precies nog aan de game gaan veranderen.

De Wachtster geeft een samenvatting van een paar belangrijke veranderingen in de vorm van een lijstje:

  • The consistency of shotgun damage has been increased, while shotgun damage at longer range has also been increased.
  • More flinch when snipers are shot. Additionally, sniper weapons no longer have aim assist until the optic fully reaches the player's eye.
  • Health regeneration time has been reduced. 
  • Matchmaking tweaks: Potential player evaluation was too strict, leading to longer waits for matches. 
  • Fixed a geolocation problem that caused some players to be categorized as being in a region where they weren't.
  • Fixed a problem where queueing into a join-in-progress match was taking too long.

Call of Duty: Infinite Warfare is vanaf 4 november te checken op PC, PS4 en Xbox One. Op diezelfde dag kun je aan de slag met Call of Duty 4: Modern Warfare, mits je een premium versie van Infinite Warfare koopt. Wat je dan te wachten staat, zie je hieronder.

   

De Ghost Unit uit Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands

In de nieuwe video voor Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands leren we meer over de Ghost Unit. Wat zij precies doen, legt Ubisoft je haarfijn uit:

“The Ghosts are the spearhead of the military’s unconventional warfare quick-response forces. They are the first unit deployed into dangerous situations and the last ones to leave when things get rough. This reconnaissance and direct action team is made up of the absolute best of the best of the US military, handpicked from veteran Army Special Forces and Special Operations units from all service branches.”

Je ziet hieronder Eric Couzian (creative director), Laurent Fischer (senior technical director) en een ex-lid van de US Special Operations praten over de Ghosts en hun manier van opereren.

Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands is vanaf 7 maart 2017 te checken op PC, PS4 en Xbox One.

   

“Timing releasedatum Titanfall 2 slecht gekozen”

Het is de Nachtwacht van de shooters, want als laatste berichtje heeft de Wachtster ook nog wat nieuws over Titanfall 2 voor je opgeduikeld.

Je zou kunnen zeggen dat de releasedatum van Titanfall 2 een beetje ongelukkig gekozen is. Deze game verscheen namelijk op 28 oktober, oftewel precies tussen Battlefield 1 en Call of Duty: Infinite Warfare in. Producer Drew McCoy ziet echter geen enkel probleem. Hij stelt namelijk dat een goede game toch wel opvalt:

"I actually don't know where the decision came from. I just know it was locked in a long time ago and there was no changing it. I'm not really worried about it. … At the end of the day, we're releasing a game that we're happy with, and we enjoy playing, that we're proud of. As long as we're doing that, I think we're gonna find an audience. It doesn't really matter when it comes out. A good game gets noticed."

Analisten zijn echter een andere mening toegedaan. Zij voorspellen dat de verkoopcijfers van Titanfall 2 ‘substantieel’ tegen zullen vallen en stelden de verwachting bij van 9 miljoen naar 6 miljoen units. Dat heeft niets met de kwaliteit van de game te maken, maar alles met bovenstaande timing.

Titanfall 2

De Wachtster is benieuwd: wie heeft Titanfall 2 meteen gehaald en wie wacht effe tot ie uitgespeeld is met de andere twee knallers?

   

Memes en dingen

Memes en dingen staat vandaag in het teken van Halloween… En een klein extraatje in de vorm van Metroid Prime. 

   

Lekker koesen!

   

REACTIES (50) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord