CoD: Ghosts eist minstens 6GB RAM, maar heeft maar 2GB nodig 

CoD: Ghosts eist minstens 6GB RAM, maar heeft maar 2GB nodig 2013-11-05T11:24:52
Een naakte chick onder de douche in de Nachtwacht! Is dat niet genoeg intro voor je? Dan hebben we ook nog nieuws over een nieuw imago voor EA, Call of Duty: Ghosts die moeite heeft met kiezen hoeveel GB RAM hij nodig heeft en Nintendo die ons onderschat wat Mario betreft. Goedemorgen Nachtwacht!

EA wil niet gezien worden als “slechtste bedrijf in Amerika”

Andrew Wilson, nieuwe CEO van Electronic Arts zegt dat ze niet gezien willen worden als het slechtste bedrijf in Amerika. No shit! EA heeft de titel van slechtste bedrijf in Amerika een paar maanden geleden voor het tweede jaar op rij gewonnen, en dat is geen prijs die je op je schoorsteenmantel zet. Dat snappen ze bij EA gelukkig ook en daarom heeft Wilson een paar ideeën die het tij zullen gaan keren!

Any time we create something, if you’re asking for an investment from the consumer in dollars and time, make sure they feel like they’re stealing from you and that they are getting the best end of that deal and the rest will follow. And that will be our philosophy.

Meer game voor je geld dus, dat is altijd goed. Daarnaast willen ze meer betere games in korte tijd afleveren. Wilson is van mening dat EA de laatste tijd blijft hangen in bestaande ideeën en concepten, De Wacht denkt aan het duizendmiljoenste deel in een sport-franchise, en daardoor hebben ze geen tijd en geld om nieuwe dingen te proberen.

EA DLC

Het idee is om projecten die geen toekomst hebben af te schieten zodat de werknemers hun tijd in iets nieuws en beters kunnen stoppen. EN MOTHERFUCKIN DLC UITGEVEN! Dat is ook een belangrijk iets. Daar zijn ze goed in volgens Wilson, ‘more bang for your buck’, met het DLC model van Battlefield 3 in het achterhoofd.

In principe is hun tactiek dus die van elke andere uitgever; snel veel goede games uitbrengen en uitmelken door middel van DLC... We zullen zien of ze een welbekende hattrick maken volgend jaar of dat het roer daadwerkelijk volledig om wordt gegooid.

 

Call of Duty: Ghosts gebruikt maar 2GB Ram geheugen

De Wacht is niet zo tech-savy, dus het zou zomaar kunnen dat hij stomme uitspraken doet in dit berichtje, maar dat doet hij dan wel consequent! De CoD fans die Ghosts op de pc willen spelen, moeten een behoorlijk bakbeest hebben staan. De shooter draait namelijk alleen met minstens 6GB RAM, en dat is best veel toch? Als je pc niet aan deze systeemeisen voldoet, weigert de game ook op te starten.

CoD: Ghosts

Nu blijkt alleen dat je slechts 1.5 tot2 GB RAM nodig hebt om CoD: Ghosts op de hoogste settings te spelen. Verstand van techniek heeft hij misschien niet, maar dit vindt De Wacht toch wel raar. Waar zijn die ander 4GB dan voor nodig? Waarschijnlijk heeft de NSA dat nodig om hun afluisterapparatuur te kunnen runnen.

Daarnaast staat Ghosts vast op een 65 graden field of view, en schijnbaar zijn er zwakkelingen die daar wagenziek van kunnen worden... Nu zijn er op het internet een paar mensen, niet veel maar ze zijn er, die technischer zijn dan De Wacht en die hebbend er natuurlijk al iets op bedacht, zodat je dat wél aan kan passen. Lief van ze.

 

Halloween: doing it right

Naked Sim

 

Mario terug naar ‘open world’ als de fans dat eisen

Super Mario 3D World's producer Yoshiaki Koizumi heeft gezegd dat het lastig is om een ‘open world’ Mario titel te ontwikkelen in de stijl van Super Mario Sunshine waar spelers niet van in de war raken of verdwalen. Dit heeft hij gezegd in een interview met de Franse website Gamekult. Daarom wil Nintendo pas weer zo’n soort Mario maken als de fans het écht écht super mega heel graag willen.

Super Mario Sunshine

Koizumi en Nintendo denken namelijk dat we volledig de weg kwijt raken in gelijksoortige titels en daarom hebben ze besloten om een soort van wereldkaart-idee te gebruiken in de laatste Mario delen:

Our main standpoint with Super Mario is to ensure that players always know where to go. It’s for this reason that we have given great importance on the placement and visibility of the flags, particularly in Super Mario 3D World. However, if a very large number of players expressed the desire for a more open Mario, we would take that request very seriously.

Daarnaast heeft hij ook nog aangegeven dat er geen plannen zijn voor DLC voor Super Mario 3D World. Dan heeft Luigi misschien toch niet zoveel muntjes binnengehaald voor Nintendo als ze hoopten. De Wacht vond Sunshine trouwens helemaal niet zo verwarrend, hij kon makkelijk uren rondrennen met dat chille muziekje op de achtergrond en het zonnetje in zijn gezicht.

 

Valve zal geen games exclusief voor SteamOS maken

Valve heeft aangegeven in een interview met IGN dat ze geen exclusieve titels/apps voor SteamOS gaan ontwikkelen. Dit gaat in tegen de filosofie van het bedrijf. Ze willen gamers niet kunstmatig naar hun ‘console’ duwen. Wel kan het zo zijn dat kleinere studio’s exclusief voor de SteamOS gaan ontwikkelen als ze geen middelen hebben om het naar andere platformen te brengen.

SteamOS

Over vijf jaar hoopt Valve overal tussen te zitten met hun SteamOS en een ‘unifying force’ zullen zijn in game-land:

We believe that, in maybe five years from now, folks will find it a quite antiquated notion that you should assume that when you change devices or platforms, that you lose all of your other games and friends. We’re hoping to unify, to get Steam to be as platform and context agnostic as possible. You shouldn’t have to shed that every generation, or even slightly shed it.

Anna Sweet heeft een dikke vinger in de pap in het zakelijke gedeelte van Valve en zegt dat ze third party ontwikkelaars zelfs aanmoedigen om hun games op zoveel mogelijk platformen uit te brengen. ‘Breng de games daar waar de consumenten zijn’, dat zeggen ze, en dat is de filosofie van Valve. Gamers blij maken games, want als je gamers ergens blij mee maakt, is het met games!

 

Killzone Shadow Fall multiplayer beelden

Hey kijk! Multiplayer beelden van Killzone Shadow Fall zonder gelul er doorheen! Het ziet er allemaal heerlijk vlot uit in 60 fps. In real life krijgt De Wacht echt niet zo vlot een nek gebroken van een willekeurige dude, dat kan alleen in 60 fps met een controller in je hand. En zelfs dan is het nog lastig. Check het zelf maar:

 

Gamen is goed voor je; de feiten

De volgende keer dat iemand zegt dat gamen slecht voor je is, mag je deze feiten tegen zijn of haar hoofd gooien. Daarna mag je hem in elkaar slaan en in brand steken, want dat doen gamers ook. (doe dit alstublieft niet).

REACTIES (75) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord