Check de eerste foto's van de Mortal Kombat-reboot 

Check de eerste foto's van de Mortal Kombat-reboot 2021-01-16T00:38:22
We beginnen het weekend goed, namelijk met foto’s van Sub-Zero en zijn vrinden uit de Mortal Kombat-reboot! Daarnaast nemen we onder andere de tijd voor Persona 5 Strikers, het sluiten van Bungies Halo-archief, een make-over van Battle.net en de release van de grootste Fallout-mod ooit. Nachtwacht. Goedemorgen!

De eerste afbeeldingen uit de Mortal Kombat-reboot zijn hier

De Wacht heeft een gigantisch zwak voor Mortal Kombat. Niet alleen was het de eerste fighter die hij ooit speelde (op de oldschool Game Boy en later de SNES), hij is ook een van die idioten die de Mortal Kombat-films (uit 1995 en 1997), de serie Mortal Kombat: Conquest en eigenlijk al het andere MK-gerelateerde beeldbuisvermaak op dvd bezit. Een van zijn grootste wensen is dan ook een góéde film in het Mortal Kombat-universum – dat, of weer zo slecht en ongemakkelijk dat het toch waanzinnig goed vermaak blijkt te zijn. Welke kant de reboot opgaat die dit jaar uit moet komen, dat is nog de vraag, maar op de eerste afbeeldingen uit die film is in ieder geval weinig aan te merken. En geen zorgen: er lijken op eerste gezicht geen dikke spoilers tussen te zitten.

Mortal Kombat (2021) Cole Young

Door de foto’s krijgen we een eerste blik op iconische personages als Scorpion, Sub-Zero, Liu Kang, Kung Lao, Jax, Sonya en Kano, en de niet-zo-iconische Cole Young (boven). Cole is een nieuw personage en hij lijkt vrij belangrijk te worden voor het plot (lichte verhaal-spoilers volgen). Deze film heeft namelijk een heel ander verhaal dan we gewend zijn van MK-films; Cole is een MMA-vechter met een heel bijzondere moedervlek in de vorm van het Mortal Kombat-drakenlogo. Om het nog kutter voor hem te maken zit niemand minder dan de ruggengraatrukkende Sub-Zero (gespeeld door The Raid-acteur Joe Taslim) achter hem aan, waarschijnlijk in opdracht van Shang Tsung. Waarom hij zo geïnteresseerd is in Cole, dat moet nog blijken.

Mortal Kombat (2021) Sub-Zero

Volgens Warner Bros. gaat Cole (gespeeld door Lewis Tan) op zoek naar Sonya Blade (Jessica McNamee) nadat hij in aanraking komt met Jax (Mehcad Brooks), die ook met een drakenlogo-markering rondloopt. Natuurlijk kun je er donder op zeggen – soms veracht ik mezelf – dat Raiden vroeg of laat ook van de partij is. De god biedt mensen met het drakenlogo onderdak, en daar horen natuurlijk ook Liu Kang (Ludi Lin), Kung Lao (Max Huang) en zelfs Kano (Josh Lawson) bij. Samen zullen ze trainen om de legers van Outland een poepje te laten ruiken.

Mortal Kombat (2021) Sonya

Mortal Kombat (2021) Jax

Volgens een preview van Entertainment Weekly begint de film in feodaal Japan, met dé battle waar menig Mortal Kombat-fan naar uitkijkt: die tussen Bi-Han, aka Sub-Zero, en Hanzo Hasashi, aka Scorpion, voor ze hun krachten krijgen en de maskers opdoen. Mortal Kombat (2021) wordt niet PG13 zoals zijn voorganger Mortal Kombat (1995), dus dat betekent (hopelijk) dat er rijkelijk bloed zal vloeien en er in ieder geval flink op los wordt gebeukt in de reboot. Laat maar komen!

Mortal Kombat (2021) Liu Kang & Kung Lao

Mortal Kombat (2021) Kano

Mortal Kombat (2021) Bi-Han & Hanzo Hasashi
                      

Zo ziet de combat van Persona 5 Strikers eruit

Voor velen is Persona 5 een van de beste JRPG’s ooit gemaakt, dus het is niet heel gek dat het verhaal van de Phantom Thieves een staartje krijgt. Dat gebeurt niet in Persona 6 of iets dergelijks, maar in een spin-off getiteld Persona 5 Strikers. Deze game combineert de met Palaces gevulde wereld die we inmiddels maar al te goed kennen – ook al worden die nu ingeruild door ‘Jails’, zoals je in onze preview kunt lezen – met gameplayconventies uit het musou-genre. Dat betekent dat de turn-based-combat uit Persona 5 plaats maakt voor een hack-&-slash-festijn, en dat is toch even andere koek.

Hoewel het qua vormgeving en stijl weer helemaal goed lijkt te zitten met Persona 5 Strikers, past de gameplay dus waarschijnlijk niet in iedereens straatje. Wil je zelf nou even checken of jij het wél tof vindt, of ben je gewoon benieuwd naar de samensmelting van musou en Persona-combat, dan kun je terecht bij de nieuwste trailer:


                  

Bungies archief voor Halo 2-, 3- ODST- en Reach-stats vanaf 9 februari offline

Zat je jaren geleden in een Halo 2-clan of speelde je de shooter veel met je maten, en kijk je af en toe in een nostalgische bui naar je oude stats via halo.bungie.net? Dan is het volgende mogelijk slecht nieuws: dit archief van stats en bestanden uit Halo 2, Halo 3, Halo 3: ODST en Halo: Reach gaat op 9 februari offline. In dat archief kunnen spelers terecht voor alle screenshots, statistieken van gespeelde potjes en nieuwsposts die ooit gemaakt zijn in de hiervoor genoemde Halo-games.

Als je nog dingen in het archief hebt staan die van waarde zijn voor jou, dan heb je dus tot 9 februari de tijd om ze te downloaden en zelf te bewaren. Al moet daar bij gezegd worden dat het Internet Archive alle data tot en met 2015 al ruim en breed gedownload heeft en beschikbaar heeft gesteld via de Archive-website. Maar het officiële archief van Bungie houdt er mee op, dus om 100% zeker te weten dat jouw stats en/of screenshots niet verdwijnen kun je die net zo goed zelf even binnenslepen.

Bungie is natuurlijk al sinds 2010, na de release van Halo: Reach, niet meer de maker van Halo-games. Bijna negen jaar geleden kregen stats en bestanden van hun Halo-games ook al geen updates meer via Bungie.net, maar om de oude bestanden toch nog te bewaren werd het archief op halo.bungie.net in het leven geroepen. Blijkbaar zijn de kosten voor het in stand houden van het archief niet meer de moeite waard voor Bungie, of willen ze gewoon voorgoed verder met hun andere projecten; eigenlijk hing het offline gaan van het archief al enkele jaren in de lucht. Ter verduidelijking: het gaat hier om de óúde versies van de games, de heruitgebrachte versies uit de Masterchief Collection hebben niet zo’n archief.

Halo screenshot
                  

Schieten in de ruimte met Boundary

Astronauten met fucking wapens die elkaar in zero-g helemaal lens schieten. Dat klinkt best goed, toch? Dat dachten de makers van Boundary ook, en daarom hebben ze het gewoon even realiteit gemaakt. De first-person shooter wordt ontwikkeld door de Chinese developer Surgical Scalpels, en hoewel we al enkele maanden van z’n bestaan weten is onderstaande trailer een ‘aankondigingstrailer’:

               

Volgens Josef Fares is A Way Out al meer dan 3,5 miljoen keer verkocht

Er zijn bar weinig games die zo rondom co-op zijn gebouwd als A Way Out, maar dat is eigenlijk precies waarom ontwikkelaar Hazelight ze blijft maken. En wat blijkt, naast het opvullen van een niche verkoopt het ook nog eens verdomd goed. Volgens studio-oprichter Josef Fares (in gesprek met IGN) is A Way Out namelijk al meer dan 3,5 miljoen keer verkocht. “We zijn de besten ter wereld, omdat niemand anders het doet”, zegt Fares als hij het heeft over het creëren van een bepaalde spanning tussen twee co-op-maatjes, en dat is iets waar de studio maar al te graag mee verder gaat.

Fares zegt in het interview dat niemand het succes van A Way Out zag aankomen, ook uitgever EA niet. “Deze verkoopcijfers zijn gestoord voor een team van 30 à 35 mensen, weet je? En met 3,5 miljoen verkopen, hebben zo’n 7 miljoen mensen de game inmiddels gespeeld, bizar.” Hazelight gaat dus zeker verder met het ontwikkelen van dit soort co-op-games, te beginnen met het recentelijk aangekondigde It Takes Two. Al gaat het verhaal van die game een hele andere kant op dan de gevangenisontsnapping in A Way Out; It Takes Two draait om een stelletje dat dreigt te scheiden en onverhoopt in poppen wordt getransformeerd en weer wordt samengebracht door een magisch, pratend boek (met de mo-cap van Josef Fares natuurlijk, want zo is hij ook wel). 

A Way Out
                

Giga-mod Fallout: The Frontier is eindelijk uit, check de releasetrailer

De Wacht kan z’n bek er maar niet over dichthouden, maar het komt ook wel steeds heel mooi uit dat hij telkens de Nachtwacht schrijft als er een nieuwe trailer uitkomt van Fallout: New Vegas-mod The Frontier. Je weet wel, die mod die een heel nieuw verhaal vertelt met meer dan 24.000 regels aan voice-acting, een nieuwe map toevoegt die de grootte heeft van de Washington DC-Wasteland, spelers in auto’s laat rondrijden en zo’n 150 nieuwe wapens met zich mee brengt. Kortom: de grootste Fallout-mod tot nu toe.

Het heeft even mogen duren voor The Frontier eindelijk af en uit was, maar het moment is toch echt hier. En dat wordt natuurlijk gevierd met een releasetrailer. De Wacht heeft na het afronden van een nieuwe PU even een weekendje vrij, dus hij weet al wat hij gaat doen! 


                

Battle.net krijgt voor het eerst in jaren een make-over

De Wacht start nog bijna dagelijks Battle.net op om World of Warcraft te spelen, en de afgelopen jaren is het uiterlijk ervan grotendeels onveranderd gebleven. De komende week krijgt de launcher toch eindelijk een keer een make-over, zo maakt Blizzard bekend. In de nieuwe versie wordt het iets makkelijker om te navigeren tussen games (zo kun je ze aan je favorieten toevoegen en de volgorde zelf wijzigen), is de lay-out voor het nieuws- en gamecontent-gedeelte wat uitgebreider en beter te overzien en is er een nieuwe hub voor notificaties. Maar wat de Wacht nog veel belangrijker lijkt, is dat het Social-gedeelte eindelijk bij het hoofdscherm van de launcher staat. Voorheen moest je altijd naar een apart Social-tabblad, en het duurde soms effe om die te laden, dus dit is zeker een vooruitgang.

Volgens Blizzard is “dit nog maar het begin van de nieuwe features die naar Battle.net komen.” Er komen in de toekomst dus meer features bij, maar ze blijven ook doorgaan met het verbeteren en uitbreiden van de al bestaande. Op dit moment is de update met het nieuwe uiterlijk van Battle.net aan het uitrollen in Noord-Amerika, waarschijnlijk krijgen wij hem ergens in de loop van komende week. 

Battle.net update

Battle.net update2

REACTIES (24) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord