CD Projekt Red werkt aan drie Cyberpunk-games 

CD Projekt Red werkt aan drie Cyberpunk-games 2019-07-02T01:46:05
Good things come in three, zo dacht CD Projekt Red ongetwijfeld toen ze met de Cyberpunk-franchise aan de haal gingen. Verder in deze Nachtwacht: Age of Empires haalt nog altijd miljoenenpubliek, nieuwe Evil Dead-game niet voor VR, Obsidian geeft uitleg over eindes in The Outer Worlds en meer. Goedemorgen!

CD Projekt Red werkt aan drie Cyberpunk-games

Meestal als het over financiën gaat is er bar weinig leuk gamenieuws te scoren, maar CD Projekt Red dropt tijdens een conferentie met Poolse pers toch hele interessante info over Cyberpunk (Poolse bron). Naast Cyberpunk 2077, de game die E3 won door onder andere Keanu te onthullen, zijn er nóg twee games in de Cyberpunk-franchise in de maak. Details over die Cyberpunk-games ontbreken, maar vicepresident Piotr Nielubowicz meldt wel dat CD Projekt Reds ‘volgende grote project’ in hetzelfde universum plaatsvindt en laat daarbij de gebruikelijke woorden ‘big’ en ‘innovative’ vallen.

We’re working on three ‘Cyberpunk’ things – over the main game and over two more. These are three teams. We are also working on ‘Gwent’ and we have still an unannounced game in Spokko [mobile division]. So we have five working teams, three working on ‘Cyberpunk’. [..]Our next big project will also be in the ‘Cyberpunk’ universe, and we’re already working on it and treating it as a really big and innovative project for us.

Verder laat de ontwikkelaar van Cyberpunk 2077 weten dat die game begin 2020 speelbaar zal zijn voor pers, en dat er dan ook een hoop nieuwe info op ons staat te wachten. Het financiële praatje is verder niet erg interessant, president Adam Kiciński laat nog weten dat hij verwacht dat de console-verkopen van Cyberpunk 2077 beter zullen gaan dan de PC-verkopen en dat 40 tot 50% van alle verkopen alleen digitaal de toonbank over gaan. Een ding is zeker: een nieuwe Witcher-game hoef je de komende jaren niet te verwachten.

Cyberpunk 2077
                  

Alan Wake gaat mogelijk multi-platform

Gisteren meldde Michel al dat Remedy Entertainment de uitgeefrechten van de Alan Wake-franchise heeft gekocht van Microsoft. Wat Remedy precies met de franchise van plan is weten we niet, maar Michel zei al dat het opnieuw uitbrengen van de Alan Wake-games of het maken van een vervolg tot de mogelijkheden behoren. En dat eerste lijkt de spijker op zijn kop te slaan: Remedy zegt namelijk tegen Eurogamer dat er niets valt aan te kondigen op dit moment, maar benadrukt daarbij wel dat ze nu de optie hebben om Alan Wake naar andere platformen te halen.

En ja, waarom zou je alleen zeggen dat ‘andere platformen’ tot de mogelijkheden behoren en verder je mond dicht houden als je niet van plan bent die ports te maken? We houden de aankondigingen hoe dan ook in de gaten; Remedy Entertainment heeft het eerst nog druk zat met de release van Control op 27 augustus.

The only thing we want to clarify, now that Remedy owns the publishing rights, is that we could bring Alan Wake to different platforms if we so choose. [..] We have nothing to announce for now. We are fully focused on Control releasing on 27th August.

Alan Wake
                

Age of Empires haalt nog altijd meer dan een miljoen spelers per maand

Toen er voor het laatst een nieuwe Age of Empire-game uitkwam kende de Wacht Power Unlimited pas net. Veertien jaar geleden alweer, in het jaar 2005, kwam Age of Empires III uit en sindsdien zijn er alleen ports en remakes verschenen. Daardoor zou je waarschijnlijk niet denken dat er nog veel mensen naar die games om zouden kijken, maar dat blijkt wel het geval te zijn als we creative director Adam Isgreen mogen geloven. Isgreen zegt in gesprek met PCGamesN dat de langlopende franchise elke maand meer dan een miljoen spelers aantrekt. Hij wijdt uit:

It can't just be nostalgia, right? [..] There are new people coming into the franchise and playing it, and I think the interesting thing is that for a lot of RTS games, I think there is a pent-up demand -- and the numbers seem to back this -- for more 'thinking games,' the games that require you to plan and strategize and think.

 Vorig jaar kwam nog een remaster uit van de eerste Age of Empires en er staan ook al remasters op de planning voor Age of Empires II en Age of Empires III. Microsoft is heel wat van plan met de franchise, want eerder dit jaar bleek nog dat ze er een nieuwe studio voor hebben opgericht. Daar wordt ongetwijfeld gewerkt aan Age of Empires IV, de eerste nieuwe AoE sinds 15 jaar, maar op een releasedatum moeten we nog altijd wachten.

Age of Empires HD
                      

Nieuwe Evil Dead-game komt uit voor PC en consoles, niet voor VR

Pak je boomstick maar uit de kast en haal alvast een lading wasmiddel in huis, dat ga je nodig hebben nadat je met bloed overgoten wordt in de nieuwe Evil Dead-game. Jep, hij is in de maak voor PC en consoles, zo bevestigd niemand minder dan Bruce Campbell via Twitter. De game werd in augustus vorig jaar onthuld, maar onder andere omdat Campbell destijds sprak over “a whole immersive kind of dealio” dachten fans dat het om een VR-game zou gaan. Vannacht gaat de acteur die Ash speelde in Evil Dead even Twitter op om te bevestigen dat dat dus niet het geval is.

Details over wat we dan wel mogen verwachten ontbreken nog, maar Bruce Campbell zal te horen zijn als hoofdpersonage Ash en dat is alles wat de Wacht wil. Zeker nadat Campbell na het laatste seizoen van revival-serie Ash VS. Evil Dead liet weten dat hij zijn kettingzaag voor altijd ophangt en het personage achter zich laat. Wat blijkt, het aantrekken van een mo-cap-pakje en het inspreken van een stem zou hij aan niemand anders kunnen overlaten. Gelukkig maar. En om het nog beter te maken: enkele weken geleden benadrukte Bruce nog dat de franchise ook op film niet dood is – “More stories to tell.” Maar daar wel zonder Ash. 

             

Obsidian legt uit wat ze bedoelen met ‘drastisch verschillende eindes’ in Outer Worlds

Hoe meer we over The Outer Worlds horen, hoe meer de game op alle goede manieren op Fallout begint te lijken. Zo ook nadat Obsidian een eerdere uitspraak over het hebben van (‘drastically different’) verschillende eindes verduidelijkt. In gesprek met VGC gaat co-director Leonard Boyarsky, een van de makers van de originele Fallout, in op hoe de speler zijn keuzes aan het einde van de game gepresenteerd krijgt. Het blijkt sterk op Fallout: New Vegas, de vorige Fallout-game van de ontwikkelaar, te lijken.

Kleine spoilers volgen, maar volgens Boyarsky zijn er twee takken aan het einde van het verhaal. Eentje waarbij de speler zich bij ene Phineas aansluit, en een waarbij de speler zich bij The Board aansluit. Daarna krijg je via een slideshow, net zoals in de Fallout-franchise, te zien hoe alle andere keuzes in de game effect hebben gehad op personages, omgevingen, etc. We kunnen het meemaken vanaf 25 oktober, wanneer The Outer Worlds uitkomt op PC, Xbox One en PS4.

They talk about the different people that you encountered, the different areas that you entered, how you solved certain quests and what that means for the future of the colony. So there are quite a few different endings. I haven’t added up all the different permutations, but there are quite a lot of variations.

The Outer Worlds
                    

Nieuwe betaalde Twitch-streams tegen terms of service Blizzard, CD Projekt Red en meer

Sinds een paar dagen geleden kunnen Twitch-streamers gebruik maken van een betaalmuur. Exclusieve streams waar kijkers voor moeten dokken om toegang te krijgen. Ook een handjevol Twitch-gamers gebruikt deze betaalmuur, maar het blijkt dat dat wel eens tegen de terms of service van enkele gameontwikkelaars en –uitgevers in zou kunnen gaan (via Reddit). De details verschillen per ontwikkelaar, dus streamers moeten de terms of service zlef per game checken en nagaan of de mogelijke consequenties opwegen tegen cash money. Zo mogen streamers wat Riot Games en Blizzard betreft hun games wel tegen betaling streamen, maar moet er gelijktijdig een gratis variant beschikbaar zijn. Van CD Projekt Red mag zo’n betaalmuur überhaupt niet:

          

Nieuwe trailer voor Skyrim- en Morrowind-kruising Skywind

Noem een willekeurige Elder Scrolls-game en de kans is aanwezig dat een groepje fanatieke fans hem naar de engine van Skyrim overzet. Het overkomt ook The Elder Scrolls III: Morrowind, dat oorspronkelijk in 2002 uitkwam. Nog altijd hebben we geen releasedatum van Skywind, dat toch al een tijdje geleden werd aangekondigd, en het lijkt er op dat de release nog lang niet in zicht is. In de beschrijving van de indrukwekkende trailer hieronder doen de makers van Skywind namelijk een oproep aan iedereen met een creatieve kop, ze hebben heel wat mensen nodig. Maar dan ook echt in alle denkbare afdelingen; stemacteurs, geluidstechnici, concept artists, 3D artists, animatie… Tja, dat duurt dus nog wel even.

Mits Bethesda zelf niet eerder met een remake komt zal het het wachten echter wel waard zijn. De game ziet er tot nu prachtig uit en de liefde van de ontwikkelaars voor deze franchise spat van het scherm, dus dat wordt ongetwijfeld smullen. De sfeer zit er in ieder geval goed in, en dat is in de trailer niet eens te danken aan de gameplay of de muziek van Fredrik Jonasson. De stem van Azura, verantwoordelijk voor de intro, is namelijk ingesproken door Lani Minella, bekend van meerdere personages in Skyrim.


                  

SEGA kondigt Hatsune Miku Project Diva: Mega 39’s aan voor Nintendo Switch

De volledige naam is een mond vol, maar er komt een nieuwe Project Diva-game van Hatsune Miku aan voor Nintendo Switch. Hatsune Miku Project Diva: Mega 39’s is de naam, en de Wacht zou je er zelfs als hij zijn best deed niets nuttigs over kunnen vertellen. Nou ja, misschien dat de muziekgame tot nu toe alleen nog aangekondigd is voor een Japanse release. Geen paniek, waarschijnlijk komt Sega vroeg of laat wel met een port naar het Westen, zoals ook het geval was bij alle andere gerelateerde Sega-games. Mega 39’s verschijnt in 2020 in Japan, een specifieke releasedatum hebben we niet.

                  

Ontwikkelaar I Am Bread komt met Pigeon Simulator

De game die je wist dat zou komen is eindelijk hier: een simulatiegame over fucking duiven. Pigeon Simulator wordt gemaakt door Bossa Studios (van Surgeon Simulator en I Am Bread) en in de eerste trailer kun je een duivensquad met brood om hun bakkes rond zien lopen. Is dit iets wat we willen? Mwah. Is dit iets wat we krijgen? Jazeker, dus het wordt de hoogste tijd om te leren richten met de anussen van vogels. Het poepen op mensen is in ieder geval een cruciaal onderdeel van Pidgeon Simulator, dus dat belooft… iets. Mogelijk hint de trailer in de laatste seconden naar (split-screen) co-op, maar we zullen nog even moeten wachten op meer informatie van Bossa. Een releasedatum ontbreekt ook nog. 

                 

Dat was hem weer! Lateers

Keanu Leaves

REACTIES (20) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord