Call of Duty: Modern Warfare Season One met acht dagen verlengd  

Call of Duty: Modern Warfare Season One met acht dagen verlengd 2020-01-20T00:11:32
Call of Duty: Modern Warfare geeft je extra tijd om alles uit je Battle Pass te halen! Ander nieuws deze N8W8: Ubisoft grijpt in om zijn games meer gevarieerd te maken, Star Citizen-ontwikkelaar in staat van oorlog met Crytek en New World neemt PvP op schop om griefing te voorkomen.

Cats <3
     

Call of Duty: Modern Warfare Season One met acht dagen verlengd 

Call of Duty: Modern Warfare-ontwikkelaar Infinity Ward heeft bevestigd dat het eerste seizoen van de game officieel is verlengd. In eerste instantie was het de bedoeling dat dit Season 1 op 3 februari zou eindigen. Niet lang daarna zou dan een nieuw seizoen van start gaan. Met de verlenging loopt het eerste seizoen nu echter door tot 11 februari. Dat betekent dat je dus acht dagen langer de tijd hebt om alles uit je Battle Pass te halen!

Call of Duty: Modern Warfare

Geen zorgen! Dat Season One in Call of Duty: Modern Warfare langer duurt, betekent niet dat Infinity Ward op zijn lauweren rust. De ontwikkelaar is namelijk van plan om nog voor het einde van het eerste seizoen nieuwe content uit te brengen. Het gaat dan bijvoorbeeld om een kruisboog, die je middels een in-game challenge kunt verdienen. Daarnaast worden er waarschijnlijk ook nog wat nieuwe playlists en challenges toegevoegd, zoals de vorige week besproken 3v3-optie voor de Gunfight-modus.

Call of Duty: Modern Warfare is nu te spelen op PC, PS4 en Xbox One.
     

Ubisoft grijpt in om zijn games meer gevarieerd te maken

Alle Ubisoft-spellen zijn hetzelfde... We hebben de uitspraak allemaal wel eens gehoord. En sterker nog: misschien zelfs wel eens beaamd. Want laten we eerlijk zijn: de gamemaker volgt – zeker voor zijn open world-games – wel een redelijk vaststaand stramien. Na een lastig 2019 heeft Ubisoft nu echter besloten om wat variatie aan te brengen!

Ghost Recon Breakpoint

In een artikel van Video Games Chronicle is te lezen dat Ubisoft zijn editorial team wil vernieuwen. Dat team huist in Parijs en werkt nauw samen met alle Ubisoft-ontwikkelingsteams over de gehele wereld. Volgens het artikel werden de beslissingen steeds door dezelfde (twee) mensen binnen dat editorial team genomen. In de toekomst wordt die beslissingsbevoegdheid echter uitgebreid naar andere mensen.

"Ubisoft’s chief creative officer Serge Hascoet will continue to lead [the] editorial [team]. ... However, sources indicate that the number of vice presidents who report into him will be expanded and given more autonomy. ... The seven vice presidents will each be assigned their own franchises to lead, with the authority to make their own independent decisions on future directions."

Het idee achter dit plan is natuurlijk dat verschillende mensen ook verschillende ideeën hebben en dat dit uiteindelijk zal leiden tot meer gevarieerde games. Zoals gezegd, was 2019 niet het beste jaar voor Ubisoft... Denk maar eens aan de tegenvallende verkoopcijfers van Ghost Recon Breakpoint en The Division 2. Benieuwd hoe 2020 eruit gaat zien!
     

Trailerovervloed

In deze trailerovervloed check je vier fonkelnieuwe trailers van games die vaak een beetje onder de radar door vliegen. Kijk vandaag mee naar:

  • Super Crush KO – nu op PC en Switch
  • Red Bow – nu op PC, PS4, Switch en Xbox One
  • Gravity Error – nu op PC en PS4
  • Summerford – Q4 2020 op PC


     

Comic-momentje

Comic-momentje
     

Star Citizen-ontwikkelaar nog altijd in staat van oorlog met Crytek

In een artikel op Eurogamer lezen we meer over de rechtszaak tussen Star Citizen-ontwikkelaar Cloud Imperium Games en Crytek. De Wachtster zal jullie er zo bondig mogelijk over proberen te vertellen.

De rechtszaak tussen Cloud Imperium Games (CIG) en Crytek is gebaseerd op de overeenkomst tussen de twee bedrijven. Hierin staat dat Cloud Imperium Games (CIG) de engine van Crytek slechts voor één game mag gebruiken, namelijk Star Citizen. CIG betwist dit en zegt dat de overeenkomst het toestond de Cryengine ook voor Squadron 42 te gebruiken. Een ander punt van verweer is dat Squadron 42 gewoon toegankelijk is via dezelfde launcher als Star Citizen. Met andere woorden: is het wel echt een andere game? Ten slotte draagt CIG aan dat ze overgestapt zijn op de Lumberyard-engine van Amazon, waardoor de rechtszaak sowieso ongegrond is.

Star Citizen Squadron 42

Oké, en dan nu snel door naar de nieuwste ontwikkeling: CIG heeft vrijdag namelijk een eis neergelegd dat Crytek op zijn minst een deel van de juridische kosten van CIG moet betalen. En om de boel nog effe wat verder op de spits te drijven, gebruikt CIG daarbij vrij gepeperde taal!

"Crytek should not be allowed to aim its car at CIG’s storefront window, stomp the accelerator, smash through, do doughnuts for years, then back out and drive away to maybe circle around and crash CIG again another day. Crytek richly deserves having its keys taken away for all time, so that CIG can conduct responsible business without further interference from Crytek or its series of lawyers."

Verder wordt Crytek ook nog effe “attention-seeking” genoemd... Nee, dat gaat waarschijnlijk nooit meer goed komen.

Crytek heeft tot 7 februari om te reageren. Wordt daarna ongetwijfeld vervolgd.
     

New World neemt PvP op schop om griefing te voorkomen 

Amazon neemt de PvP in hun MMO New World drastisch op de schop, nadat het lastig bleek om een oplossing te vinden voor het overmatige Player Killing. In een bericht op de New World-subreddit legt een medewerker van Amazon Game Studios waarom maatregelen nodig waren.

De PvP in New World speelde zich af in een open world, waarin alleen de outposts bescherming boden. Dit betekende dat iedereen te allen tijde aangevallen kon worden. Om aan te kunnen vallen, moest je jezelf flaggen. Als je daarna doodging, verloor je al je gear en items. Als je werd gedood, verloor je enkel je items. Je gear bleef behouden, maar leed wel durability damage.

Zoals deze beschrijving waarschijnlijk al doet vermoeden, lokte dit PvP-systeem behoorlijk wat griefing uit, waarbij spelers met een hoger level enkel nog maar op jacht gingen naar spelers met een low level. En laten we wel wezen: Player Killing is niet per se heel leuk als je zelf gewoon wilt questen, maar steeds gedood wordt door mensen die niets anders te doen hebben...

New World

Nu zou je als ontwikkelaar natuurlijk gewoon wat PvP-servers kunnen openen, net zoals dat bijvoorbeeld in World of Warcraft gebeurde. Amazon stopt hun resources op dit moment echter liever in andere zaken. Zodoende gaat het gehele PvP-systeem op de schop! New World krijgt namelijk een zogenoemde PvP War-modus. Hierbij nemen twee teams van 50 man het tegen elkaar op om controle te krijgen over een gebied. Om mee te doen, moet je je eerst intekenen. Met andere woorden: het wordt een soort gamemodus in plaats van onderdeel van de open wereld. Lees maar:

"Companies will declare War on territories they wish to take over, draft a roster of 50 combatants, and agree on timing for the battle. The War will take place on a protected battlefield, keeping anyone who isn't confirmed to participate, out."

New World is vanaf 26 mei te checken op PC.
      

Memes en dingen

Vandaag in memes en dingen: zeven enorm rare gamekostuums, het verhaal achter het design van Transistor en een onderzoek naar de beste games aller tijden volgens Metacritic.


      

Lekker koesen!
      

REACTIES (10) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord