Bungie onthult Destiny 2: Forsaken als de grote nieuwe uitbreiding  

Bungie onthult Destiny 2: Forsaken als de grote nieuwe uitbreiding 2018-06-06T02:04:54
Zet je nieren alvast maar op zwartemarktplaats.nl, want Destiny 2 krijgt een nieuwe uitbreiding (plus nieuwe Season Pass) getiteld Forsaken. Verder in de Nachtwacht: Blizzard werkt volgens vacatures aan een nieuwe Diablo, Square Enix werkt aan meer Switch-games, Fortnite voor Switch gevonden in broncode eShop en meer. Goedemorgen!

Far Cry 5: Hours of Darkness nu te spelen

De Vietnam-uitbreiding van Far Cry 5 is eindelijk hier en dat betekent dat je lekker een jungle overhoop mag schieten. Hours of Darkness is de naam en om de release ervan te vieren heeft Ubisoft natuurlijk een release-trailer gemaakt. De DLC schijnt niet bepaald lang te duren, maar of het het geld van bijvoorbeeld de Season Pass waard is laat de Wacht aan jou over. Wel zitten er bijvoorbeeld nieuwe gear, ability’s, een klein verhaal en natuurlijk co-opmogelijkheden in, alsmede Vietnam-assets voor Far Cry Arcade. Hoe dan ook siert deze setting Far Cry wel, dus mag Ubisoft al nadenken over de Vietnam-oorlog als setting voor een nieuwe Far Cry-game?


                                 

Bungie onthult Destiny 2-uitbreiding Forsaken

Destiny 2: Forsaken is de nieuwste uitbreiding voor de MMO-shooter en hij moet uitkomen op 4 september, zo maakt ontwikkelaar Bungie bekend met een negen minuten durende video. Niet iedereen was even enthousiast over de vorige Destiny-uitbreidingen (die onvrede is nog te zien in het aantal dislikes voor deze video), en dat zal ongetwijfeld hebben bijgedragen aan de grote hoeveelheid info die in deze aankondigingsvideo is gepropt. De Wacht speelt zelf geen Destiny 2 en is daarom ook niet op de hoogte van wat er allemaal speelt, maar in de video wordt in ieder geval gepraat over een nieuw gebied genaamd de Tangle Shore, een nieuwe ‘Gambit’-modus die een soort samensmelting van PvP en PvE moet worden, en natuurlijk een gloednieuwe raid die de naam Dreaming City heeft (thuisstad van de Awoken, blijkbaar). Naar verluidt zitten in die raid “more bosses than ever”.

Een interessante toevoeging is die van ‘Collections’ en ‘Triumphs’, systemen die alles wat de speler verzameld en behaald heeft (een soort achievements) bijhouden. Daarbovenop kun je natuurlijk een nieuw verhaal, nieuwe omgevingen en flink wat nieuwe loot verwachten. Waarschijnlijk heeft de Wacht nog wel het een en ander gemist in de trailer (zoals hoe de nieuwe bosses in elkaar steken en de nieuwe subclasses), maar dat laat hij over aan de Destiny 2-fans. In ieder geval gaat ook deze uitbreiding gepaard met een flink prijskaartje, namelijk 40 euro.

Met de ‘annual pass’ - weer een season pass, leuk! - kost je dat 70 euro, en het is nog maar de vraag hoeveel (ex-)spelers zitten te wachten op zulke bedragen voor deze content. Het zou misschien verstandig zijn om meer informatie af te wachten voor je de uitbreiding in de pre-order slingert, zeker omdat Bungie volgende week op E3 aanwezig is met een preview van Forsaken, waar aanwezigen dus ook alvast wat nieuwe modi en subclasses kunnen bevingeren. Daarnaast heb je natuurlijk nog even om te sparen, 4 september is nog een paar maanden van ons verwijderd.

Destiny 2: Forsaken

Maar wat krijg je nou precies voor de Annual Pass? Nou, het is gewoon een Season Pass voor de uitbreiding, die je toegang garandeert tot de komende drie content-updates van Destiny 2: Forsaken (overzichtjes vind je hieronder). De updates voegen nieuwe endgame-challenges, wapens, armor, exotics, pinnacle-bezigheden, lore, Triumph Records en cosmetics toe, aldus Bungie. “We’re leaning harder into the things that keep you coming back to the game week over week, month over month”, aldus Community Manager David ‘DeeJ’ Dague. Maar of dit de way to go is…

  • Update 1, winter 2018: Black Armory
  • Update 2, lente 2019: Joker’s Wild
  • Update 3, zomer 2019: Penumbra

Destiny 2 content roadmap
                           

Blizzard-vacatures wijzen op onaangekondigd Diablo-project en mogelijk andere games

Mocht je nog een baan zoeken in de gamesindustrie en voldoende ervaring hebben om op de deur van Blizzard te kloppen, dan zal het je goed doen om te zien dat ze bij de ontwikkelaar enkele vacatures aan hun website hebben toegevoegd. Voor de rest van ons stervelingen is dit nieuws vooral interessant omdat de vacatures wijzen op een aankomend Diablo-project. Maar liefst 28 nieuwe vacatures zijn toegevoegd, en het overgrote deel daarvan is gelinkt aan Diablo; Dungeon Artists, Environment Artists, Software Engineers en zelfs een Creative Director, om er een paar te noemen. In laatstgenoemde vacature staat letterlijk “We’re working on a new, unannounced Diablo project”, maar wat dat precies inhoudt is onduidelijk.

Het zou kunnen gaan om Diablo 4, natuurlijk, zeker omdat er onder andere naar een Creative Director wordt gezocht – toch een erg grote rol in het ontwikkelingsproces -, maar die kan ook ingezet worden voor een volgende uitbreiding van Diablo 3, al lijkt het de Wacht aannemelijker dat het om een nieuwe game gaat. Ook zou het om een mobiele versie van een oud deel of kaartgame of wat dan ook kunnen gaan, maar als je de vacatures goed bestudeert wijst alles op een volledig nieuwe RPG; iets waar veel creatieve input voor nodig is. Mocht het inderdaad een nieuwe game zijn, dan kunnen we in ieder geval er wel vanuit gaan dat Blizzard op E3 niet met een Diablo 4 op de proppen komt (niets wijst erop dat ze überhaupt met een E3-aankondiging komen). 

Diablo

De overige vacatures lijken te wijzen op twee nog onaangekondigde projecten, waarvan de eerste “a new experience on mobile” moet worden. Daar zoeken ze onder andere nog een animator en Senior Game Producer voor. Het tweede onaangekondigde project is een first-person game, waardoor bij ons natuurlijk meteen de Overwatch-bellen gaan rinkelen, maar de functies die in de bijbehorende vacatures worden beschreven hinten naar iets compleet nieuws voor de ontwikkelaar. Zo zoeken ze onder andere naar een Senior/Principal Game Designer en een Lead Software Engineer om “a robust first-person engine for an unannounced project” te bouwen, en bij een Overwatch-sequel of iets dergelijks zou Blizzard waarschijnlijk niet een volledig nieuwe engine in elkaar willen flansen maar voortborduren op wat er al staat.

De toekomst zal het uitwijzen, het is in ieder geval goed om te zien dat Blizzard een flink aantal projecten op de planning heeft staan. Al moet hierbij gezegd worden dat we twee jaar geleden én vorig jaar ook al soortgelijke vacatures op de website zagen verschijnen, en inmiddels is die Diablo 4 er nog niet. Maar we mogen blijven hopen, toch? (via Blizzards carrièrepagina en Dualshockers)

Diablo 3
                           

Aragami: Shadow Edition en uitbreiding Nightfall nu verkrijgbaar op PC, PS4 en voor het eerst Xbox One

Voor wie nog op zoek is naar een stealth-game en geen behoefte heeft aan Assassin’s Creed of iets dergelijks, zal mogelijk wat plezier kunnen halen uit Aragami: Shadow Edition. De game van ontwikkelaar Lince Works kwam in oktober van 2016 al uit voor PC en PS4, maar na vannacht kun je dus ook op Xbox One er mee aan de slag. Hier zit ook de nieuwe verhaal-uitbreiding Nightfall bij, waarin de sluipmoordenaars Hyo en Shinobu achter een of andere ‘Alchemist’ aangaan. 

                       

Eidos Montréal-werknemers bespreken hun rol en werkzaamheden bij Shadow of the Tomb Raider

Iedereen die graag in donkere ruimtes kruipt op zoek naar schatten, kijkt reikhalzend uit naar Shadow of the Tomb Raider. Of nouja, zou dat moeten doen, en om jou hetzelfde te laten denken uploadt ontwikkelaar Eidos Montreal alvast een serie video’s van elk 30 seconden waarin medewerkers aan het woord gaan over de game en hun rol in het ontwikkelingsproces. Zo krijgen wij toch mooi een kijkje in de keuken. De Wacht heeft drie redelijk nieuwe video’s voor je, te beginnen met die van Senior Technical Artist Martin Palko, die laat zien hoe ze bezig zijn met onder andere een gigantische plas olie waar Lara doorheen loopt – sterker nog, een oud model van Lara, wat wel eens zou kunnen wijzen op een extra skin. 

De nieuwste video is afkomstig van Bianca Lavric, een dev tester, die kort bespreekt hoe ze nieuwe gebieden testen en waar ze zoal rekening mee moeten houden. Daaronder tref je de video van Audrey-Flamand Lapointe – wat de Wacht een akelig mooie naam vindt -, een Senior Lighting Artist die bespreekt hoe over elke kleur en elke bron van licht in Shadow of the Tomb Raider goed na is gedacht. Alles om de emoties van Lara nog duidelijker te maken aan de speler:

Oké, de Wacht voegt ook een iets oudere video eraan toe, waarin 3D Artiest Yann Regnier zegt dat hij eigenhandig meer dan 50 puzzels in elkaar heeft geflanst, want dat is toch wel interessant. Hij gaat verder in op de beperkingen die daar bij komen kijken, zoals de materialen waar de (oude) beschavingen de beschikking over hadden (bijvoorbeeld wel brons maar geen ijzer). 

Mocht je meer medewerkers van Eidos Montreal aan het woord willen zien, dan kun je deze playlist even checken; op het moment van schrijven staan er al 12 video’s in. Zo lijkt ontwikkelaar Eidos Montréal aardig op weg te zijn met het ontwikkelen van Lara’s nieuwste avontuur, en dat mag ook wel. Shadow of the Tomb Raider staat immers gepland voor een release op 14 september van dit jaar, voor PS4, Xbox One en PC. 
                        

Ugh...

“Zeg, hoe kunnen we zoveel mogelijk clicks krijgen?”

“Uhh, iets met Fortnite en This is America?”

Het resultaat is om te huilen, en dat is de professionele mening van de Wacht. Desalniettemin zullen hier een paar mensen zitten die deze helemaal leuk vinden (het is ook wel leuk in elkaar gezet), dus bij dezen: 

 
                           

Vroegtijdige inschrijvingen voor mobiele versie van MapleStory van start

Terwijl de Wacht nog veel te fucking druk was met onder andere RuneScape en World of Warcraft, zag hij veel klasgenootjes en andere generatiegenoten pakweg tien jaar geleden genieten van een MMORPG genaamd MapleStory. Mocht je de MMO ook helemaal kapot hebben gespeeld en wel weer oren hebben naar meer van hetzelfde, dan biet MapleStory M mogelijk uitkomst. De mobiele game is al sinds 2016 uit in Korea – waar het verdomd goed scoorde – en vorige week volgde de release in Canada, Australië, Nieuw-Zeeland, de Filipijnen en Indonesië. Binnenkort zijn wij eindelijk aan de beurt, zo lijkt het nu de (vroegtijdige) inschrijvingen ook hier zijn geopend.

MapleStory M is niet simpelweg een port van de old-school MapleStory, maar het bevat wel exact dezelfde gameplay-mechanieken en design-keuzes die van het origineel zo’n succes maakten. Het grote verschil is natuurlijk dat je hem onderweg kunt spelen op iOS- en Android-systemen, en mocht je als voorproefje je alvast willen inschrijven dan is nu je kans. Je krijgt er namelijk een aantal in-game bonussen mee, waaronder een ‘sky bicycle’, ringen, coupons, teleport rocks en respawn tokens. Klinkt nu al als een game vol microtransacties, maar de Wacht houdt zijn commentaar verder wel voor zich. Inschrijven kan nu via Google Play of de officiële website.


                              

Fortnite voor Nintendo Switch duikt weer eens op, ditmaal in broncode van eShop

Een Koreaanse ratingboard lekte eerder al de Switch-versie van Fortnite, en sindsdien horen we overal en nergens geluiden van een mogelijke Switch-port van de battle royale-game, maar niets staat nog vast. Na vannacht staat er nog altijd niets vast, maar een update van de eShop lijkt nu toch echt te bewijzen dat die port er gewoon aankomt. In de broncode van de update is aan het eind van een regel tekst “(Fortnite (Update))” gespot, en de enige andere reden die Nintendo voor zo’n toevoeging zou hebben is om ons allemaal grandioos hard te trollen. Mocht dat zo zijn, dan begint de Wacht alvast al aan zijn slow clap, maar dit lijkt net iets te echt om nep te zijn (ja, de Wacht is ook een poëet, voor het geval je het nog niet doorhad). Saillant detail: dit is exact de manier waarop Mario and Luigi Superstar Saga lekte voor Nintendo die remake officieel bevestigde. 

                   

Call of Duty: Black Ops 4 multiplayer-gameplay wordt onthuld in livestream

Een van de grootste gamefranchises op aarde komt weer eens met een aankondiging van een onthulling. Ditmaal is het voor de multiplayer-gameplay van Call of Duty: Black Ops 4 – Activision en ontwikkelaar Treyarch maken bekend dat morgen (7 juni) vanaf 19.00 uur ’s avonds gekeken kan worden naar een livestream waarin flink wat nieuwe beelden beloofd worden. De livestream zal vooral gericht zijn op de maps die ook aankomende week op E3 te spelen zijn, dus als je de stream mist hoef je niet heel lang te wachten om die info in te halen. Waarschijnlijk zal de stream de klassieke multiplayer-modi bevatten, en is er dus nog geen aandacht voor de Blackout Mode, oftewel de battle royale-modus. Logistieke info in de afbeelding:

Black Ops 4 Livestream
                       

Pocket Rumble Switch-port komt een jaar na geplande datum alsnog uit

Mocht je een van de mensen zijn die zat te wachten op de fighter Pocket Rumble, dan zal het je goed doen om te horen dat de Switch-versie eindelijk af is. Het duurde even - dat krijg je met indie-games en ontwikkelaars die overdag gewoon een andere baan hebben – maar om te compenseren voor dat extra ontwikkelingsjaar krijgen Kickstarter-backers een gratis Switch-kopie bovenop de Steam-versie (daar nog een Early Access-game) die ze al ontvangen hebben. Pocket Rumble moet ergens tussen nu en eind juli het daglicht zien. Ontwikkelaar Cardboard Robot Games legt het in deze video voor je uit:


                      

Hordepoint-modus Call of Duty: WWII vanaf nu te spelen

Vorige week werd bekend dat er drie nieuwe gamemodi naar Call of Duty: WWII zouden komen als onderdeel van het Attack of the Undead-event. Het event trapte direct af met een variant op de Infected-gamemodus, maar wanneer de volgende gamemodus zou verschijnen was onduidelijk. Tot nu, want je kunt sinds vannacht de modus Hordepoint (Hardpoint met een Nazi-zombietwist) downloaden op PS4, Xbox One en PC. Dat belooft een intense modus te worden:

                   

Square Enix heeft meer Switch-games in ontwikkeling dan alleen Octopath Traveler

De Switch-game waar de komende maand het meest naar wordt uitgekeken is waarschijnlijk Octopath Traveler, in ieder geval in huize Nachtwacht. 13 juli is de datum dat die game moet verschijnen, en in aanloop naar de releasedag laat Squeenix’ Division Executive Tomoya Asano aan Gameinformer weten dat er zeker aan nog meer Switch-games wordt gewerkt door de ontwikkelaar. Het team dat Octopath Traveler maakt is inmiddels een eigen “divisie” geworden en ook de rest van Square Enix wil zich focussen op “originele titels voor de Switch”.

Hij voegt daaraan toe dat “there are several other titles that we’re currently working on for Switch”, die later in samenwerking met Nintendo onthuld zullen worden. Hoewel Asano verder niets zegt over welke titels dit zijn en wanneer we een aankondiging mogen verwachten, lijkt het inmiddels bijna onmogelijk dat er op E3 tijdens de Square Enix- of Nintendo-presentatie (of bij beide) niet een Squeenix-Switch-game wordt onthuld. Een teaser-trailer, op zijn minst..?

Octopath Traveler
                   

En onthoud: speel ook eens een bordspel (met je kat). Lateeeeehrs!

Gekke kat JENGA

REACTIES (27) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord