Bloodborne is favoriete game van Hidetaka Miyazaki 

Bloodborne is favoriete game van Hidetaka Miyazaki 2019-10-15T04:31:58
In een interview laat Hidetaka Miyazaki weten dat Bloodborne nog altijd zijn favoriete project ooit is, maar dat de beslissing voor een sequel niet bij hem zelf ligt! Alle details in deze Nachtwacht met verder nieuws over een Resident Evil 7 prequel, Xbox Live filters, Overwatch, Fortnite, Flight Simulator en een vette Ray Tracing video van Metro: Exodus.

Capcom kondigt Resident Evil 7 prequel aan

Moguh! De Wacht hoopt dat je het eerste bakkie koffie al op hebt, want vandaag begint de Wacht met een gerucht, dat niet echt een gerucht is, maar een aanname. Dit wordt voor de fans een soort pleister die er 1 ruk af wordt getrokken, dus zet je schrap… Capcom heeft laten weten dat er deze maand nog een prequel uitkomt van Resident Evil 7, genaamd Walkthrough The Fear!

Fantastisch nieuws zou je zeggen, maar helaas is het niet zo vet als je hoopt. Het gaat hier namelijk ten eerste om een game die puur en alleen in VR te spelen is (Resi 7 was meesterlijk in VR) en ook nog eens exclusief voor Japan lijkt te zijn. Resident Evil 7: Walkthrough The Fear is namelijk exclusief te spelen op de zogenaamde Ikebukuro VR-X booth, in het Capcom Plaza in Tokio. En zelfs als je daar in de buurt bent, is de game alleen op uitnodiging van Capcom te spelen. Beetje jammer.

Resi 7

Capcom heeft laten weten dat de prequel zo’n 3 kwartier duurt en een multiplayer ervaring is, waarin je met maximaal 3 andere spelers moet zien te ontsnappen uit de bekende Baker family estate. Meer info is er nog niet bekend.

Het is klote voor de Resident Evil 7 fans dat deze prequel in VR alleen in Japan speelbaar is, maar de Wacht gaat er eigenlijk vanuit dat als Walkthrough The Fear heel cool gevonden gaat worden, de game ook echt wel naar PlayStation VR gaat komen in de toekomst. Fingers crossed!


Xbox Live Filters systeem uitleg

Microsoft is al een tijd bezig met nieuwe filters, die Xbox Live ‘veiliger’ moet maken voor gamers van alle leeftijden. Zo worden scheldwoorden nu hier en daar bijvoorbeeld gefilterd, maar Microsoft wil gamers veel meer opties geven om zelf te bepalen wat door de beugel kan en wat absoluut niet. Binnenkort kan iedereen dan ook in de settings van de Xbox One console zelf de ‘message safety’ instellen.

Xbox Live

Het gaat behoorlijk diep en Microsoft heeft dan ook alvast een video online gezet met alle uitleg. De settings zijn nu alleen nog maar beschikbaar voor Xbox Insiders testers, maar moet deze herfst nog beschikbaar worden voor iedereen via een firmware update. Check de video hieronder, met uitleg van Major Nelson.


Fysieke versie Overwatch voor Switch is niet fysiek

Tijd voor een nieuwtje in de WTF categorie! Vanaf vandaag is Overwatch beschikbaar voor de Switch en is verkrijgbaar als download via de Nintendo eShop, maar is ook fysiek te krijgen in de winkels, voor de gamers die waarde hechten aan de cartridge. Maar eeuh… de fysieke release die in de winkels ligt, heeft helemaal geen cartridge!

Overwatch

Nope, er zit gewoon een code in het doosje, waarmee je de game kunt downloaden uit de eShop. Eeuh… kan je dat niet net zo goed gewoon de game in eerste instantie al uit de eShop downloaden? Waarom überhaupt de game fysiek uitbrengen dan? Of nee, waarom dus alleen een plastic doosje met een papiertje uitbrengen? Moet niet gekker worden.


Fortnite update

Zelfs als je helemaal geen fan bent van Fortnite, heb je ongetwijfeld meegekregen dat de game op spectaculaire manier offline is gegaan, in afwachting van een grote update in de vorm van Fortnite Season 2. De gehele map, inclusief alle spelers, zijn opgezogen door een zwart gat en dat is op dit moment ook letterlijk het enige waar je naar kunt kijken als je de game opstart. Oplettende spelers ontdekte echter al snel dat er af en toe cijfers te zien zijn rond het zwarte gat, waar zinnen gemaakt mee kunnen worden.

Voor alle cijfers, gemaakte zinnen en andere details kan je hieronder naar een stukje stream kijken van SypherPK, een bekende Fortnite speler. Heel veel wijzer zal je er niet van worden, maar de manier waarop Epic Games en People Can Fly, dit hebben aangepakt is tot nu toe vrij geniaal. Volgens de geruchten moet Fortnite ergens vandaag weer online komen, maar ook dat wordt besproken in de video hieronder.

Zwart

Trouwens, terwijl iedereen naar het zwarte gat zit te staren in Fortnite, heeft Pornhub (een soort YouTube voor volwassenen) humor en gooide de volgende tekst online via Twitter:

“We have better holes to stare at than Fortnite.”

LOL goedemorgen, zijn we wakker? Heerlijk subtiel hoor.


Flight Simulator data video

Newsflash! Asobo Studio werkt aan een gloednieuwe Microsoft Flight Simulator en potjandriedubbeltjes, wat ziet die ‘game’ er ontzettend mooi uit. De aarde is op bizar gedetailleerde manier in de sim gestopt met verbluffende resultaten, zoals je in de video hieronder kunt zien. Lionel Fuentes, de lead engine programmer, laat weten maar liefst 2 petabytes (2000TB!!!) aan data te hebben gebruikt en legt uit wat dit betekent voor de spelers. Enjoy!


Bloodborne is favoriete game van Hidetaka Miyazaki

Hidetaka Miyazaki is de president van ontwikkelaar From Software en maker van klappers als Demon’s Souls, de Dark Souls games, Bloodborne en Sekiro: Shadows Die Twice. Terwijl de fans al tijden schreeuwen om een nieuw Bloodborne deel, gooit de beste man zelf weer wat kolen op het vuurtje door in een interview te roepen dat Bloodborne zijn favoriete game is waar hij tot nu toe aan heeft gewerkt.

Hij vergelijkt het een beetje met het kiezen van je eigen mooiste kind, maar de reden dat Bloodborne voor hem op nummer 1 staat is omdat hij daar de meeste vrijheid had en de game heeft gemaakt die hij wilde maken. Miyazaki-san zei:

Bloodborne

“This is a very hard question, and, comparatively, it’s like you had three or four children and someone asked ‘which one is prettier?' I’m gonna answer ‘all of them.’ But if I were to say which one stayed in my heart the most, it’s Bloodborne. It’s the one that marked me the most. I believe I did it my way, the way I wanted.”

Daarnaast liet hij nogmaals weten dat de beslissing over een nieuwe Bloodborne niet bij hem zelf ligt, omdat het Sony is de rechten van Bloodborne in bezit heeft. Kom op Sony, geef hem groen licht, voor Bloodborne 2 op de PS5!


Metro: Exodus Ray Tracing eye candy

Het huidige buzzword in gamesland is toch wel Ray Tracing. Met de techniek worden licht en reflecties veel gedetailleerder en natuurlijker weergegeven en inmiddels zijn er steeds meer PC games die Ray Tracing support krijgen, maar ook de aankomende next-gen PlayStation en Xbox zullen de techniek gaan ondersteunen. Om nog maar eens aan te tonen wat een gruwelijke impact Ray Tracing heeft op games, heeft Digital Foundry de nieuwste patch voor Metro: Exodus uitgebreid aan de tand gevoeld.

Ray

Het filmpje is niet alleen interessant voor de technerds, maar ook voor iedereen die nu eens duidelijk het Ray Tracing effect wil zien in een huidige game met gelikte graphics. Ja, dat Ray Tracing kan nog weleens een dingetje worden!

REACTIES (14) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord