Bethesda sluit Fallout film niet uit 

Bethesda sluit Fallout film niet uit 2016-03-14T00:13:15
Terwijl de zonnestralen langzaamaan het aardoppervlak weten te bereiken en gamers zich vermaken met The Division, gaat de wereld die gamenieuws heet gewoon verder. De Wacht heeft weer zijn uiterste best om Stardew Valley los te laten en toch echt sappige nieuwtjes voor jullie klaar te zetten.

Ha Moeders!

  

Killing Floor 2 krijgt Steam Workshop-support

De first-person shooter Killing Floor 2 waarin je alleen of in co-op met maximaal vijf vrienden diverse lagen van zombie-achtige vijanden moet zien neer te knallen, krijgt Steam Workshop-support. Voor iedereen die niet weet wat deze feature inhoudt, Steam Workshop zorgt ervoor dat mods gemakkelijk te vinden zijn en vanaf Steam gedownload kunnen worden. Ontwikkelaar Tripwire Interactive spreekt dan ook van een 'droom op het gebied van mod-functionaliteiten'.

John Gibson baas van de studio achter de game laat weten dat het nu een stuk eenvoudiger voor spelers wordt om een server met veel mods joinen. Zo moest je eerst er zelf voor zorgen dat je alle content gedownload had en op de juiste manier had geïnstalleerd om aan zo'n server deel te kunnen nemen. Met de Steam Workshop downloadt het spel automatisch de ontbrekende mods en ben je binnen no-time weer aan het spelen.

Killing Floor 2

'Voor zowel spelers als modders is de Steam Workshop een goede situatie. Zo kunnen spelers de content van de modders makkelijker verkrijgen en krijgen de modders meer spelers die hun werk kunnen uitproberen.' Andere games die gebruik maken van de Steam Workshop zijn, Skyrim, Train Simulator en Garry's Mod. De Wacht vindt de toevoeging van de werkplaats altijd een welkome aanvulling en zou deze bij nog meer games willen zien. De Steam Workshop in Killing Floor 2 is al live, dus uitproberen kan al.

      

Het moment dat een glitch je ervaring nog beter maakt

    

Fallout film is niet uitgesloten

Hollywood probeert al sinds computerspellen uit meer dan vier pixels bestaan een succesvolle filmadoptatie te maken van onze favoriete games. Helaas hebben films als Far Cry, Hitman, Resident Evil, Dead or Alive, Mortal Kombat, Postal, Prince of Persia, Silent Hill, Need for Speed, Doom, Alone in the Dark en Wing Commander al meerdere malen bewezen dat een game op het witte doek alles behalve een kwalitatief meesterwerk oplevert. Bij Bethesda realiseren ze zich dat deze beroerde statistieken ook kunnen gelden voor films die van de games van de uitgever worden gemaakt en daarom zijn ze kritisch over een mogelijke Fallout-film. Todd Howard laat in een interview met gamesindustry.biz weten dat hij al meerdere malen een aanbod heeft gekregen voor een film over Fallout, maar dat hij nog nooit het gevoel heeft gehad dat er een goede klik was om zo'n film te laten maken.

"We've had a couple of in-roads, particularly with Fallout, which is a bit stickier than Elder Scrolls, but everybody's kind of asked and I've taken a number of meetings over the years and nothing quite clicked where I felt, 'Oh, that would be as good as the game."

Howard, die als het brein achter de recente Fallout en Elder Scrolls games mag worden gezien, laat weten dat hij een eventuele film zeker niet uitsluit. Wel zegt Howard dat hij alleen in kan stemmen met een film als hij ervan overtuigd is dat een eventuele film helemaal aansluit bij de wereld die Bethesda heeft gecreëerd. Zo zegt Howard dat het voor hem al belangrijk is dat een Vault Jumpsuit er goed uitziet. Van een film in de post apocalyptische wereld is op dit moment nog geen spraken en dus concentreren we ons maar vooral op wat er wel aanzit te komen. Deze maand nog moet er DLC verschijnen voor Fallout 4. Ook in april en mei staan er extra stukken content voor het spel gepland.

Fallout 4

   

San Andreas zonder mist

Er valt zoveel te zien!

GTA San Andreas

   

Amplitude in april naar PS3

Onder het kopje 'kleine kans dat dit iemand interesseert' lezen we vandaag dat ontwikkelaar Harmonix die onder andere verantwoordelijke is voor Rock Band, in april Amplitude uit gaat brengen voor de PS3. Het ritmische is al uit op de PS4 en de Wacht denkt dat fans van de game het spel inmiddels wel op de nieuwste console van Sony geprobeerd zullen hebben. Waarom zou immers een mindere versie van een game die je liefhebt willen spelen? De mededeling dat de PS3-versie in april verschijnt, staat te lezen in een update op de Kickstarter-pagina van de game.

Amplitude

Amplitude is een zeer uitgebreide remake van de ritmische PlayStation 2 game die dezelfde naam draagt. In totaal bevat het spel 30 speelbare tracks waarvan de helft door Harmonix zelf is gecomponeerd speciaal voor de game.

      

6 maanden oude baby speelt singleplayer Street Fighter V uit

Met Birdie en op Easy, maar nog altijd een beter resultaat dan de Wacht neerzet tegen de tutorial boss in Dark Souls.

  

Rise of the Tomb Raider heeft DirectX 12 support

Ja, de nieuwe patch voor Rise of the Tomb Raider is uit en deze voegt DirectX 12 support toe op de PC. Niet iedere speler zal gebaat zijn bij de toevoeging van de API, want je hebt er nogal krachtige hardware voor nodig om er optimaal gebruik van te kunnen maken. Gamers die wel gebruik kunnen maken van DirectX 12 zullen al snel merken dat de game een stuk soepeler draait en beter graphics toont. Wie wil de schone Lara nu niet zo prachtig mogelijk van zijn beeldscherm zien spatten? De patch is al beschikbaar op Steam en zal spoedig ook naar de Windows 10 Store komen waarna deze zich automatisch downloadt wanneer je het spel al bezit. Dit is wat de volledige update met zich meebrengt:

  • Added support for DirectX 12 

DirectX 12 is a new advanced graphics API that on the right hardware can offer far better performance. For the best DX12 performance and stability please install the latest drivers for your GPU. 

  • Adds NVIDIA VXAO Ambient Occlusion technology. This is the world’s most advanced real-time AO solution, specifically developed for NVIDIA Maxwell hardware. (Steam Only) 
  • Added a new benchmark feature to allow easy comparison of performance on different systems, as well as at different graphics settings. 
  • Fixed some HBAO+ and other Ambient Occlusion issues. 
  • Fixed motion blur problems in Stereoscopic 3D mode. 
  • A variety of other smaller optimizations, bug-fixes, and tweaks.

Er zijn nog niet veel games die DirectX 12 ondersteunen. De bekendste titels die gebruik maken van de nieuwe API zijn Hitman, The Elder Scrolls Online en Just Cause 3. Op termijn hoopt Microsoft DirectX 12 ook in te zetten op de Xbox One, waarmee het bedrijf verwacht het krachtsverschil tussen haar console en de PS4 te verminderen. Stiekem hoopt het bedrijf zelfs dat de Xbox One krachtiger wordt dan de spelcomputer van Sony. Wij zijn nog altijd benieuwd naar de volledige impact die de API gaat hebben op onze games.

  

Ratchet & Clank Planet Novalis gameplay

Dit keer zonder mensen in beeld

   

Zwaartekracht en slaap is onmogelijke combi

Slaaaaaaaapjes

REACTIES (48) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord