UPDATE: Assassin’s Creed Odyssey onthuld, oude Griekenland als setting 

UPDATE: Assassin’s Creed Odyssey onthuld, oude Griekenland als setting 2018-06-01T02:56:26
Na het vele ´lekken´ is het hoge woord eruit: Assassin's Creed Odyssey komt eraan en vindt plaats in Griekenland. Verder in de Nachtwacht: een Pokémon Gold-demo met tig geschrapte pokémon en evoluties staat op het internet, Borderlands-remake voor PS4 en Xbox One mogelijk uitgelekt en meer. Goedemorgen!

De volgende Assassin’s Creed heet Odyssey, oude Griekenland is de setting

UPDATE: Net voor de Wacht zijn kostuum zou uittrekken bleek de hieronder beschreven lek gewoon helemaal waar te zijn. Ubisoft was er snel bij en dropte op Twitter onderstaande trailer. Helemaal in Griekse - uhh, Spartaanse stijl. Meer is er op het moment niet, maar op de E3 van deze maand volgen onwaarschijnlijk meer beelden en info. This... is... Odyssey!

ORIGINEEL: Volgens een nieuwsbericht van de Franse website JeuxVideoLive heet de volgende Assassin’s Creed-game Odyssey en zal het plaatsvinden in het oude Griekenland. De game zal een sequel zijn op Assassin’s Creed Origins en er is verdorie zelfs een foto van een Odyssey-sleutelhanger! Kotaku meldt dat de geruchten over Griekenland als setting al enkele maanden circuleren, en dat er naar verluidt nog meer RPG-elementen in zitten dan in Origins het geval was. Dat bekent in ieder geval dialoogopties en een keuze tussen een mannelijk of vrouwelijk hoofdpersonage (nieuwe dus, geen Bayek en Aya), maar die geruchten nemen we vooralsnog met een piramide vol zout.

De bronnen melden verder dat Odyssey nog in Ubisofts huidige fiscale jaar moet uitkomen, en die eindigt op 31 maart 2019. De ontwikkelaar heeft zelf nog niet gereageerd op het gerucht, maar er is een foto van een sleutelhanger, en dat is toch bewijs genoeg? Niet? Fair enough, maar als dat hangertje echt bestaat moet hij vandaag of morgen in gamewinkels over de hele wereld belanden. En dan weten we zeker dat Odyssey bestaat.

Assassin's Creed Odyssey
                          

Geschrapte pokémon, skateboard en meer uit demo-versie Gold & Silver na 20 jaar onthuld

Het onmogelijke is waarheid geworden, wij gewone stervelingen krijgen een blik in de keuken van de Pokémon Company en Game Freak! Een erg vroege versie van Pokémon Gold en Silver, vol pokémon die nooit het daglicht hebben gezien, is namelijk gevonden door een stel fans - én online gezet. Het gaat om een kopie uit november 1997, toen de persconferentie-‘show’ Nintendo Space World nog jaarlijks plaatsvond. Website The Cutting Room Floor creëerdee een spreadsheet met allerlei informatie over het prototype; die is nog niet helemaal vertaald, maar ze doen hun best. In ieder geval hebben we de belangrijkste info, namelijk de geschrapte pokémon. Het is maar goed dat ze niet allemaal in de games zijn beëindigd, al vindt de Wacht het wel een beetje jammer van baby-pokémon zoals baby-Vulpix, -Ponyta, -Grimer, -Doduo en -Growlithe. Afbeelding via reddit (ingekleurd en wel):

Pokémon Gold & Silver 1997 demo

De belangrijkste dingen die we hebben geleerd:

  • De games bevatten een skateboard; een snelheidsboost a la de fiets maar dan ook indoor.
  • Remoraid—>Octillery was eigenlijk best logisch. Remoraid moet een pistool voorstellen, Octillery… uhh, artillerie. 

  • Xatu heeft een kat vast?!
  • Girafarig was twee paarden ineen.
  • De Shellder die aan een Slowbro zit was een solo-pokémon.
  • Pinsirs evolutie is best wel erg gaaf.
  • Gold & Silver hadden nog groter moeten worden, een map gebaseerd op heel Japan. 

Pokémon Gold 1997 demo kaart

  • Ditto kon evolueren met een Metal Coat.
  • Raaaaaaaare vissen, en veel.
  • Farfetch’d zijn evolutie mag niet bestaan.
  • De starters zien er wel geinig uit, al zijn ze lang niet zo origineel als Cyndaquil en co. De Water-starter inspireerde later waarschijnlijk Popplio.
  • Entein, Suicune en Raikou zien eruit alsof ze getekend zijn door een achtjarige.

POkémon Gold 1997 demo legendarische pokémon

Garfield pokémon

Oké, die laatste is nep (saus). PS: dit is niet de eerste keer dat we deze maand een blik op geschrapte pokémon krijgen.
                     

Inhoud juni-wapendrop Splatoon 2 bekend

Mocht je niet genoeg kunnen krijgen van kleuren rondspuiten en nog altijd Splatoon 2 spelen, dan is het goed om te weten dat de speciale wapens van de maand juni zijn bekendgemaakt. Sinds kort komen de wapens niet meer elke vrijdag, maar dus om de maand. En dit is de buit:

Splatoon 2 juni wapens
                                

Mobiele HD-port van originele Professor Layton krijgt eerste Japanse trailer

De Wacht heeft goede herinneringen aan de DS die hij jaren geleden van een ex, uhh, overnam. Gek genoeg zijn de leukste herinneringen niet eens allemaal aan Pokémon Heartgold en Emerald, nee, die zijn weggelegd voor een heerlijke puzzelgame: Professor Layton and the Curious Village. Voor iedereen die de originele Layton-game nooit een kans heeft gekregen biedt de mobiele gamesmarkt misschien uitkomst. Een HD-remake is aangekondigd in Japan en vannacht krijgen we de eerste trailer te zien – en verrek, dat ziet er verrassend goed uit. Helaas spreekt de Wacht geen Japan, dus of er nieuwe features of iets dergelijks wordt besproken is Wacht-materiaal voor een andere nacht. Of de game ook naar het Westen komt? Laten we het hopen, meer Professor Layton in onze zakken zou goed voor ons zijn. 


                            

Borderlands: Game of the Year Edition voor PS4 en Xbox One gevonden via Koreaanse ratingboard 

Wie er dit jaar vandoor gaat met de prijs voor beste informatielekker is nog maar de vraag, maar de Koreaanse videogame-ratingautoriteiten hebben weer een duit in het zakje gedaan. Ditmaal met de mogelijke onthulling van een Borderlands-remaster getiteld Borderlands: Game of the Year Edition, natuurlijk voor Xbox One en PS4. Het bijzondere hieraan is dat die game al bestaat, de GOTY-editie kwam immers al in 2010 uit, maar aangezien we een console-generatie en bijna een decennium verder zijn zou Gearbox Studios wel eens bezig kunnen zijn met een remake/remaster (via Destructoid). We nemen het vooralsnog met een korreltje zout, en in de tussentijd hoopt de Wacht erop dat zo’n remaster niet exclusief bij de volgende Borderlands of iets dergelijks zit gebundeld.

Borderlands
                                

“One vault away from a great game”

Vault 76 - 77

(Bron)
                          

Insomniac Games hint naar nieuwe VR-game en oplossen van bewegingsprobleem in open wereld

In een developer update-video teaset Insomniac Games een nieuwe exploratie-game voor de Oculus Rift. De ontwikkelaar van onder andere Ratchet & Clank, Sunset Overdrive en de aankomende Spider-Man laat daarbij weten een oplossing te hebben voor het probleem dat wereldverkenning in Virtual Reality nog altijd heeft, namelijk rondlopen zonder dat je kotsmisselijk wordt of gedesoriënteerd raakt. Weg dus van de standaard teleportatie-taferelen die we in de meeste VR-games zien.

“In this new project, you’ll be able to go wherever you want.  [..] a potential for movement and exploration that breaks out of the 2D plane” en meer van dat soort marketingpraatjes. Klinkt desalniettemin erg interessant, en Insomniac heeft toch een aardig repertoire om mee te pochen dus wie weet of we daadwerkelijk onze hersenen zullen voelen exploderen na de onthulling van de nieuwe game. Wat het is en wanneer hij uit moet komen? Geen idee nog, maar het lijkt er op dat we op aankomende donderdag 7 juni meer details zullen krijgen. Misschien zelfs een onthulling:


                            

Maxi zwiert zijn nunchucks maximaal rond in Soulcalibur VI-trailer

Houd jij ook zo van knokken? Wat, alleen digitaal en met mannen die hun bovenlichaam tonen in een wit strak jasje terwijl ze hoge geluidjes maken omdat hun nunchucks zo waanzinnig hard aan het ronddraaien zijn? Dat is akelig specifiek, maar komt verdomd goed uit in Soulcalibur VI omdat dat precies is wat je krijgt met Maxi. Of, in ieder geval lijkt het daar voor de Wacht op, hij is in geen enkel opzicht een Soulcalibur-expert. Dus, of het personage iets aan de game gaat toevoegen is voor iemand anders een vraag. Wat hij wel weet, is hoe stijl eruit ziet:

God of Wars creative director over gebrek aan bosses: “zou 20 jaar geduurd hebben”

De Wacht is nog altijd niet helemaal klaar met God of War, maar dat het een waanzinnige ervaring is staat buiten kijf. Dat betekent niet dat de actiegame geen kritiek krijgt te verduren, en dat is ook creative director Cory Barlog opgevallen. In een interview met GamingBolt reageert de gepassioneerde ontwikkelaar op het zogenaamde gebrek aan boss-fights; mensen snappen gewoon niet hoeveel tijd er in zo’n eindbaas zit.

You know, there are several bosses that I had to cut throughout the game simply because we got about 15 to 20 people on each boss, and those bosses go anywhere from a year to two each. Which I think is something a lot of people underestimate, “there’s not enough bosses in this game!” You’re kind of being greedy, because while I’d love like ten more bosses in there, this game would have taken like 20 years to make.

God of War PS4
                               

Prettige dag verder! En onthoud: blijf altijd dansen.

COD gifje

REACTIES (36) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord