Alles beweegt in Ghost of Tsushima 

Alles beweegt in Ghost of Tsushima 2020-05-21T03:57:04
Waar is de ontwikkelaar van Ghost of Tsushima het meest trots op? Dat alles beweegt! Alle details in deze Nachtwacht met verder nieuws over PlayStation Days of Play, Final Fantasy VII Remake, Trailmakers, Halo 2, next-gen consoles en The Last of Us 2. Oh, en een kleine rant over spoilers.

Days of Play vanaf 23 mei?

Boomshakalaka! De Wacht heeft een geruchtje te pakken over de PlayStation Days of Play, die aankomende maandag zou moeten beginnen. Vorig jaar was er ook een Days of Play met een shitload aan kortingen op games en hardware en er werd zelfs een speciale Days of Play PS4 Slim uitgebracht. Wat we dit jaar exact mogen verwachten is nog niet helemaal zeker, maar er zijn wel geruchten. Hieronder alles op een rij:

Play

  • PS Plus met 30% korting.
  • Verschillende games in de aanbieding, waaronder Death Stranding, The Last of Us Remastered, Horizon: Zero Dawn, Spider-Man en Days Gone.
  • Nieuwe PS4 Pro bundels.
  • Nieuwe PS VR bundels.
  • Een aantal DualShock 4 controllers worden goedkoper en bij sommige krijg je The Last of Us Remastered.

Waarschijnlijk komen daar nog wel wat andere deals bij, die (als het om games gaat) zowel digitaal als bijvoorbeeld bij de Mediamarkt verkrijgbaar zijn. Zo is de Days of Play pagina al te checken op de Duitse Mediamarkt. Days of Play loopt van 23 mei tot 8 juni en zal dus heel binnenkort officieel aangekondigd worden.


PlayStation wist niks van FFVII Remake in 2014

Tijd voor een geinig achtergrond verhaaltje over Final Fantasy VII Remake! Eind 2014, toen de geruchten over een eventuele FFVII Remake zijn hoogtepunt had bereikt, verscheen Shinji Hashimoto op het podium van de PlayStation Experience om de ultieme troll uit te hangen. De beste man is een game producer bij Square Enix en tevens de Final Fantasy brand manager en het leek er dan ook op dat dit het moment was dat de FFVII Remake eindelijk aangekondigd zou worden. In plaats daarvan liet hij doodleuk weten dat de PC-versie van het origineel naar de PS4 zou komen.

Door de manier waarop dit werd aangekondigd werd het door de fans ervaren als een klap in het gezicht, maar uiteindelijk bleek dit natuurlijk een grapje te zijn van Hashimoto-san, aangezien FFVII Remake een half jaar later op de E3 werd aangekondigd. De vraag is nu, was Sony op de hoogte van deze actie? Wist Sony tijdens PlayStation Experience 2014 dat Square daadwerkelijk FFVII Remake zou gaan maken en aankondigen op de E3?

FFVII

Het antwoord is, nee! Adam Boyes, de voormalig vice president of third party relations bij PlayStation, en de dude die de FFVII Remake nota bene aankondigde op het E3 podium, wist er tijdens PlayStation Experience 2014 nog niets van. Ook bij hem viel het kwartje over de actie van Square pas toen hij hoorde dat FFVII Remake aangekondigd zou worden tijdens de E3 een paar maanden later. Adam zegt:

"I did not know about the remake project at the time. The number one rule in going on stage is to never read the comments and, of course, I am a horrible example of that because I read all the comments. I think the biggest feeling everyone had was it felt like, you know, Lucy putting the football out for Charlie Brown and pulling it away. Because everyone thought it was going to be one thing and then it was something completely different. So then when I did find out that they were interested in announcing the FFVII Remake, I was like, 'oh here's the payoff.' It sort of helped lessen the blow when people are complaining when you know what's going to happen in the end and it's going to be this amazing moment on stage." 

En een ‘amazing moment’ was het zeker. Een moment waar de Wacht persoonlijk bij mocht zijn en nooit van zijn leven meer zal vergeten. Shit was magisch!


Trailmakers launch trailer

Door nu met belangrijkere dingen, zoals de release van het bijzonder vermakelijke Trailmakers. De game is al een tijdje beschikbaar in early access op de PC, maar komt vandaag ook naar de PS4. Trailmakers is een soort kruising tussen een LEGO building-game en puzzle-game, gemixt met racen! Zo moet je onderdelen verzamelen om verschillende voertuigen te maken om zo weer nieuwe onderdelen te kunnen vinden voor nog vettere voertuigen. Klinkt vaag, maar check de launch trailer hieronder, dan valt het kwartje.


Digital Foundry checkt Halo 2 op de PC

Niet alle PC-versies van Halo waren even geslaagd. Zo was Halo: Combat Evolved niet technisch perfect, maar ook Halo Reach had zo zijn problemen. Wat fijn dan ook dat de nieuwe release van de PC-versie van Halo 2: Anniversary Edition keihard kont schopt, zoals Digital Foundry in het filmpje hieronder laat zien. Die nieuwe CGI filmpjes, OMG!


Alles beweegt in Ghost of Tsushima

Wat de Wacht vooral opviel aan de onlangs getoonde gameplay footage van Ghost of Tsushima is de meesterlijke setting en sfeer in de game. Waar inFamous het moest hebben van strakke lijnen, particle-effects en felle neon kleuren, ligt in Ghost of Tsushima duidelijk de focus op de omgevingen, characters en nogmaals, de meesterlijke sfeer.

Volgens Jason Connell, de creative director van Ghost of Tsushima, speelt de wind een grote rol in het neerzetten van deze sfeer, aangezien alles in de game beweegt. En daar is hij uiteraard verdomd trots op! Hij legt uit:

Ghost

“Grass moves, bushes move, leaves move, birds move. The cloth on your character, and everybody’s character, moves if it can. Hair moves. There’s just this massive undertaking from a technical side, but also the artistry to make it look good. And then implementing a design around that, a mechanic around that as well, that you can kind of control the wind and let it guide you. So, all those little details that, you know, ‘Oh my God, the back of his headband moves, or this string of his hair moves with the wind.’ Everything has this motion to it. I’m very proud of that, because I think that is a hard thing to do across an entire game, and the team has done such a great job.”

Jason heeft hier nog veel meer te lullen over Ghost of Tsushima, zoals over de UI, particle-system, dag en nacht cyclus, combat en het verhaal. Nog 2 maandjes wachten!


PS5 vs Xbox Series X: kloksnelheid technisch geneuzel

Met een beetje mazzel zijn de PlayStation 5 en Xbox Series X over een maandje of 5/6 beschikbaar. Holy shit joh, komt echt behoorlijk dichtbij nu! Terwijl de hypedness bij de Wacht met de dag groeit komt er ook steeds meer info uit in de vorm van devs die al even hebben gewerkt met de devkits van de nieuwe consoles, of hun mening geven over de hardware. Deze keer is het Bradly Halestorm, de founder van ontwikkelaar LionWing. De studio heeft onlangs The Adventures of Ten and Till op de PC uitgebracht.

Bradly heeft het in zijn uitspraak over het verschil in de PlayStation 5 en Xbox Series X en in het bijzonder over het verschil in clockspeed in de CPU en GPU. Daarnaast is het in de PS5 ook nog eens variabel en daar lijkt hij niet zo’n fan van te zijn. Hij zegt:

Next

“Variable frequency is an interesting discussion in the console world, primarily because it’s never been a discussion in the console world. Sony’s stated that the PS5 will alter CPU and GPU frequency in a way that allows developers not to have to worry about it, which is what you would say if you were trying to court developers and also put them at ease. Microsoft is taking the opposite approach; they’re touting the Series X’s fixed frequencies. It’s fascinating to see how the two companies are going about nudging developers into the coming gen.”

De Wacht kan oprecht genieten van dit soort technisch geneuzel over de next-gen consoles, maar wil eigenlijk vooral meer next-gen games zien. Na een ietwat teleurstellende eerste kennismaking met next-gen games tijdens de Inside Xbox stream en een belachelijk vette ‘gameplay’ demo van Unreal Engine 5, zijn er nu hardnekkige geruchten dat Sony een PS5 event gepland heeft voor begin juni met next-gen games. Laat het waar zijn, de Wacht is hongerig!


The Last of Us 2: Inside the gameplay

Gelukkig wordt het wachten op de next-gen consoles wat gemakkelijker gemaakt door releases als Ghost of Tsushima en natuurlijk, The Last of Us 2. Naughty Dog is vorige week begonnen met een nieuwe serie, waarin er uitleg gegeven wordt over de verschillende elementen in de game, met deze week info over de gameplay. Dit kan je zonder problemen checken, want er worden geen nieuwe beelden geshowd en uiteraard geen spoilers gegeven.

Angry

Zucht… spoilers. De Wacht begrijpt oprecht niet waarom er gamers zijn, die op allerlei manieren proberen om het verhaal van The Last of Us 2 te spoilen aan andere gamers. Het is zo laag, zo laf… Welke voldoening haal je uit het feit dat je iemand anders z’n plezier verneukt? Hoe kan je zo zuur zijn? Het wordt haast onmogelijk gemaakt om spoilers te vermijden en de Wacht wordt er kotsmisselijk van, bah.

REACTIES (23) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord