Pathé bioscoopabonnement review - Is Pathé Unlimited iets voor jou

Pathé bioscoopabonnement review - Is Pathé Unlimited iets voor jou? 2018-05-23T13:06:33
Solo, Jurassic World, Deadpool 2, Avengers, Escobar, Incredibles 2, Tag, Sicario 2, Ant-Man and The Wasp, Mission Impossible Fallout, Ocean’s 8: er zijn genoeg redenen om een bioscoopbezoek te plannen deze zomer. Zo veel, dat je misschien overweegt een abonnement af te sluiten. LauraJenny maakt je wegwijs in de wereld van Pathe Unlimited, Vue Movie Pass en de Cinevillepas door deze abonnementen eens grondig onder de loep te nemen. Met vandaag: Pathé Unlimited.

Het is een beetje vreemd om deze serial hiermee te beginnen, maar het moet toch even gezegd: in veel gevallen hangt het bioscoopabonnement dat je afsluit af van je woonplaats. Woon je bijvoorbeeld in een stad waar wel een Vue is, maar geen Pathé, dan is de kans groot dat je eerder voor een Vue Moviepass gaat dan een Unlimited-abonnement. Toch zijn er heel veel steden waar je keuze hebt en is het sowieso wel handig om te weten waar je nu precies aan toe bent met zo’n abonnement.

pathe

Wat betaal je en voor hoe lang?

Pathé Unlimited afsluiten voor een zomertje klinkt als een puik plan, maar er is wel iets dat je moet weten van dit abonnement: het wordt aangegaan voor een periode van tenminste vier maanden (met opzegtermijn van 1 maand). Je voldoet de kosten per automatische incasso, dus je hebt wel een Nederlands bankrekeningnummer nodig. Pathé heeft twee abonnementen: Unlimited (20 euro pm) en Unlimited Gold (28 euro pm). Het grootste verschil tussen de twee is dat je met Gold niet hoeft bij te betalen voor 3D, Imax en Dolby. Voor gewoon Unlimited wel (van 1,50 euro tot 5 euro) Met Unlimited heb je 10 procent korting op het “buffet” (drankjes en snacks dus), terwijl dat bij Gold 25 procent is. Tot slot krijg je bij het aangaan van het Gold-abonnement een gratis 3D én Imax 3D-bril en een gratis filmticket om iemand mee te nemen.

Wanneer haal je je kaartje op?

Je kunt 90 tot 10 minuten voor de film begint je kaartje halen. Doe dat, want tien minuten van te voren verdwijnen je tickets echt uit het systeem en dat kan voor enorme teleurstellingen zorgen, zeker als je met iemand gaat die geen Unlimited heeft en dus wel zeker is van een zitplaats. omdat je nu tot slechts 10 minuten voor de film begint je kaartje kunt ophalen, worden die reserveringen pas 10 minuten voor aanvang van de film vrijgegeven. Andere mensen hebben daardoor niet heel veel tijd om een kaartje te kopen, wat leidt tot legere bioscoopzalen dan nodig.

bus

Nieuw: toeslagen van te voren betalen

Stoor je je aan die 10 minuten? Als je meer een last-minuter bent, dan is er hoop. Tegenwoordig kun je eventuele toeslagen al van te voren online betalen. Dat is soms vervelend, want als je je reservering wilt wijzigen dan moet je hiervoor dus eerst restitutie vragen bij Pathé. Aan de andere kant betekent het van te voren betalen wel dat je niet meer die 10 minuten van te voren je ticket hoeft af te halen. Je stoel wordt namelijk niet meer vrijgegeven omdat je al hebt betaald voor je ticket, zij het alleen een toeslag.

Speciale evenementen

Wat als het goed is later dit jaar wordt geïntroduceerd en waar al heel lang op gewacht wordt, is de mogelijkheid om tickets voor bepaalde marathons en Ladies Night online aan te schaffen met Pathé Unlimited. Momenteel kan dat in veel gevallen niet, waardoor je of veel geld betaalt voor je kaartje, of echt naar de specifieke bioscoop moet gaan om aan de kassa een ticket te kopen met je Unlimited.

Het is tof om te zien dat Pathé wel iets doet om het abonnement te verbeteren. Dat zie je bijvoorbeeld ook bij Pathe Unlimited Night, dat is een speciale avond voor abonneehouders waarbij een film een paar weken voor release vertoond wordt en je van een hapje en een drankje wordt voorzien. Er is ook vaak een quiz met een heel genante schud-je-telefoon-zo-hard-mogelijk-opdracht, maar gelukkig is Pathé die wat aan het stroomlijnen omdat het soms wel erg lang duurt. En ja, er is maar een ding waarvoor de abonnees echt komen, en dat is natuurlijk de film.

popcorn

Twee keer per maand

Of Pathé Unlimited iets voor jou is, zal erg afhangen van je locatie en je behoefte om naar de film te gaan. Met ongeveer twee films per maand heb je het abonnement er al uit. Voor mij is het makkelijk: ik heb mijn abonnement al 6 jaar en ik zie het als een van mijn mooiste bezittingen. Ik zie er weinig nadelen aan, behalve het niet goedkoper kunnen boeken van bijvoorbeeld Ladies Night. Aan de andere kant kunt je wel voor een paar euro naar bijvoorbeeld PAC-festival, waar je maar liefst vijf gloednieuwe art house-films te zien krijgt die vaak in de prijzen vallen.

Ik ben erg blij met Pathé Unlimited. Het werkt als een trein, het heeft eigenlijk zelden technische problemen. En als je de klantenservice van Pathé toch nodig hebt, dan reageren deze altijd snel, bijvoorbeeld als je iets wilt wijzigen of geld gerestitueerd wilt krijgen.. Je kunt films met dit abonnement net zo snel (en soms zelfs sneller) zien dan anderen en voor mij persoonlijk is het heel makkelijk om even na het werken naar de bios te wandelen en even tot rust te komen. Of juist spontaan tegen een vriendin te roepen: we gaan sneaken! en dan keihard lachen om de rare film die we voorgeschoteld krijgen.

tom hardy

In deze serial verschijnen binnenkort:

27 juni - Vue Moviepass bioscoopabonnement