De meest belachelijke hobbyprojecten 

De meest belachelijke hobbyprojecten 2015-09-16T14:22:46
Fans van games zijn vaak gedreven, ze doen het woord 'fan' veelal de nodige eer aan. Zoiets wordt extra duidelijk als we de hobbyprojecten van een aantel gameliefhebbers onder de loep nemen. Dergelijke projecten lopen namelijk nog wel eens compleet uit de klauwen.

De gameliefhebber, hij houdt van gamen en soms houdt hij ook van knutselen. De ene geeft zijn amiibo eens een ander kleurtje de ander fabriceert zijn eigen Mario pak voor carnaval. Onschuldige frutsels waar hooguit een paar dagen in gaat zitten. Je hebt echter ook gamers die aan het knutselen slaan, alleen vervolgens nooit meer stoppen, althans, niet tot er iets gigantisch, absurds en belachelijks is gecreëerd, iets waar andere geeks, nerds en gamers alleen maar van durven dromen. Aanschouw....

      

Een eigen Warthog

Wat betreft de filmprojecten omtrent Halo is het logisch dat er daadwerkelijke Warthogs op de set rondrijden. Met een beetje fatsoenlijk budget valt zoiets wel te bouwen. Makkelijk. Als simpele Halo fan is er echter geen beginnen aan om in je eentje een compleet werkende Warthog te maken. Toch deed Peter Cooper het tezamen met een zooitje andere fanatiekelingen eigenlijk om dezelfde reden dat de grote studio's een echte Warthog financieren. Voor de film. Peter Cooper is amateur regisseur en creëerde een werkende Warthog speciaal voor zijn prent. Impressive. Van zijn Halo filmwerk (Operation Chastity) is op een behind the scenes niet zoveel terug te vinden overigens. Hoe hij de Warthog heeft gemaakt, daar is echter nog een zeer uitgebreid fotoverslag van terug te vinden. Check het ontstaan van de creatie hieronder:

W1

W2

W3

   

Castlevania het bordspel

Een Castlevania fan die schuilgaat achter de naam XsimonbelmontX wilde kennelijk ook wel eens Castlevania spelen zonder naar een scherm te staren. Dus... maakte hij een bordspel. Zoiets scoort echt dikke bonuspunten op de geek-en-nerd meter. Reken er maar niet op dat het een simpel spelletje is geworden. Er zitten namelijk 11 characters, 100 items en meer dan 100 vijanden in. Het speelbord is gebaseerd op de eerste Castlevania game op de NES. Nice! 

C1

C2

       

De outrun auto

Dit is even een gekke waarbij nostalgie en de drang te experimenteren de overhand hebben gehad. Garnet Hertz is een actief onderzoeker en wetenschapper die vroeger al zijn muntgeld uitgaf aan de game Outrun. Toen hij in zijn vrije tijd een Outrun kabinet tegenkwam, besloot hij deze te kopen en te verbouwen. Zijn idee was grofweg om het kabinet over een daadwerkelijke golfkar te bouwen. Hierbij zou de game Outrun fungeren als een soort interface die GPS signalen vertaalt. Dit zodat de de bestuurder deze blind kan volgen terwijl hij kijkt naar een 8-bit video game. Klinkt vaag niet? Wel dat is het ook. Garnet heeft dit bedoeld als experiment om mensen na te laten denken over de rol van technologie. Of dat gelukt is, weet ik niet. Wat ik wel weet is dat Garnet een indrukwekkend kabinet heeft gebouwd waarbij Outrun is gekoppeld aan een rijdende golfkar. Hij deed dit samen met een paar studenten gratis, vrijwillig tijdens de zomervakantie. Let wel, honderden uren zijn hier ingestopt.

Outrun

       

Big Daddy

Een zeer indrukwekkend uitziend personage is de Big Daddy. Aan alles straalt dit gevaarte uit een though motherfucker te zijn. De Big Daddy is er één die wil je niet tegen je hebben. De omvang en het uiterlijk is geheel consistent net zo indrukwekkend. Zoiets bouw je fysiek niet effe na, tenminste niet als je een beetje in de buurt van de originele schaal wil komen. Juist daarom is de Big Daddy een soort van populair figuur om na te bouwen. Meerdere fans hebben al er de nodige uurtjes en nog meer uurtjes in gestoken om de Big Daddy na te bouwen, dan wel in de vorm van een draagbaar pak. Zo deed Harrison Krix alweer een flink aantal jaar geleden stoer op de Comic Con met onderstaande creatie.

BD1

BD2

Wil je ook je eigen Big Daddy maken? Dat kan. Ene Mikoto heeft onderstaand bouwsel gemaakt. Het geinige is, ze heeft via de site instructables een compleet (eventueel downloadbaar) stappenplan toegevoegd hoe zoiets zelf in elkaar te knutselen.

BD3

        

Lego Hobbit

The Hobbit is van origine geen video game, uiteraard. Doch er is een Lego Hobbit video game en er is een fysieke Lego creatie waarbij hetzelfde Hobbit universum is nagebouwd, dus vooruit dat kan best. Een (coole) dwaas genaamd Michał Kaźmierczak kreeg het in de bol en besloot de 'gates of Erebor' na te maken, met Lego dus. Hij gebruikte maar liefst 120.000 duizend steentjes om het gevaarte te realiseren. Indrukwekkend, zeker omdat het ontwerp, de uitvoering en de details erg dik zijn. Het ziet er gewoon zwaar indrukwekkend uit. Michal heeft het dan ook niet alleen maar voor het maken gemaakt, hij wil deze creatie ook nog gebruiken om een filmpje te schieten. Zoals eerder vertoond in de N8W8.

Hobbit1

Hobbit2

       

Een Mario gitaar

Want hee, waarom niet?

G1

G2

      

De Mario kamer

Als je een complete kamer omtovert tot een Mario level dan ben je wel echt fan. Als je het zo strak weet te krijgen als de makers van de kamer hieronder dan ben je lekker bezig. Vet hoe de blokken uitsteken en hoe de plant naar het plafond loopt. 

MK1

MK2

      

De grote Fallout garage

Het is de tijd van Halloween en je bent onlangs ook 30 jaar geworden, wat doe je dan? Ik weet het wel; trek een gek pakje aan en zuip je helemaal kort met een stel maten. Doch niet de hele wereld is hetzelfde als mij (godzijdank). Sommige mensen pakken het iets groter aan. Je kunt bijvoorbeeld ook je complete garage verbouwen tot een Fallout Vault om daar een feest te rocken. De dude hieronder deed het met als huzarenstukje een enorme welbekende Vault deur. Check de pica's hieronder.

F1

F2

Jahoor, zit er toch weer een lul tussen die zich verkleed als Mario.

       

Half-Life 2 Lego

Wat eigenlijk nog veel vetter is dan de Hobbit wereld transformeren naar een Lego project is het Half-Life 2 universum transformeren naar een Lego project. Orrange is heel stijlvol bezig geweest en heeft de Half-Life 2 vibe geweldig neer weten te zetten met Lego. Kijk al die vele details, de perfect uitgekozen kleuren en goed uitgekiende settings. Hier is wederom wel meer dan een uurtje in gaan zitten.

HL1

HL2

HL3

        

Mario tapijt

Kennen jullie deze nog? Ook ooit een deelnemer van de Wacht. Programmeur en skydive kampioen Kjetil Nordin deed er zes jaar over om een gigantisch Mario tapijt aan elkaar te haken. En niet alleen het haken zelf was de uitdaging, hij heeft eerst nog flink research gedaan om tot precies de juiste kleuren te komen. Respect! Een waardig afsluiter van deze feature.

Tapijt

REACTIES (25) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord