Wat vond de redactie van de eerste aflevering van Game of Thrones seizoen 7?

De eerste aflevering volgens redactie - Game of Thrones seizoen 7 review 2017-07-18T15:30:46
Het zevende seizoen van Game of Thrones is aan! Ziggo had er wat moeite mee gisteravond, maar nu heeft een groot deel van de fans de aflevering al wel gezien. Wat vond de PU-redactie ervan?

PAS OP: DEZE FEATURE BEVAT SPOILERS

Laura

Laura

Lulu-lulululu-lulululu-lulululu-damdamdamdamdamdam-lalala De hele dag dreunde de muziek uit de intro van Game of Thrones door mijn hoofd. Wat hebben we er lang op moeten wachten, en extra lang door Ziggo's technische problemen. Gelukkig stelde de eerste aflevering niet teleur. Het begin ging er al meteen lekker hard aan toe met veel bloed, dus dat was een prettige verrassing. Verder dacht ik even dat Ned Stark terug was, maar het is een man die ik gek genoeg vaak met hem verwar. Ik was Brienne of Tarth even vergeten, dus tof om haar weer terug te zien in al haar reusachtige glorie. Ik vond het een epische aflevering, vooral de laatste woorden. Het is aan!

GoT S7Ep1

Marvin

Marvin

Holy #$”@!, wie dacht dat Aria Stark aan het einde van vorig seizoen een badass was, valt spontaan de mond open aan het begin van het zevende seizoen. Met dat heerlijke gewelddadige begin van het seizoen hoopte ik stiekem op een ietwat gewelddadigere aflevering, maar je kunt niet alles hebben in het leven – zeker niet in het GoT-leven, dat steevast voor ieder personage te kort duurt. Gelukkig is er weer meer dan genoeg personage-ontwikkeling, met Daenerys die op haar troon plaatsneemt, Cersei die lijdt aan grootheidswaanzin, Jon Snow die begint te botsen met zijn zus (die op haar beurt psychologisch een flink pak slaag heeft gehad en er op een of andere manier snode plannetjes op nahoudt) en Samwell Tarly die een mijn vol dragon glass ontdekt, waardoor de onvermijdelijke confrontatie met de Night’s King in ieder geval iets eerlijker wordt. Shit gaat los en staat op het punt nog losser te gaan, en ik kan net als de rest van jullie niet wachten tot Daenerys haar ‘cool’ verliest en even lekker wat steden gaat afbranden met haar draken. Of tot Aria King’s Landing bereikt, Little Finger zijn plan onthult, er een gigantische zeeslag plaatsvindt of mijn hart onvermijdelijk uit elkaar wordt gescheurd wanneer een van m’n favoriete personages sneuvelt… Zo kan ik nog wel even een weekje of drie doorpraten; eerst maar even wachten tot volgende zondag.

GoT S7Ep1

Sven

Sven

Ik voelde vooraf amper hype voor de eerste aflevering, want ik was het vorige seizoen een beetje opgebrand wat Westeros betreft. Maar holy crap, een uurtje verder en ik zit er weer helemaal in! Sterker nog, dat wist Arya “f$&#ing über badass” Stark al binnen 5 minuten voor elkaar te krijgen, zelfs al had ik veel te laat door dat zij het was. Mijn Game of Thrones-brein moet duidelijk weer even op gang komen, maar ik ben blij dat we nu naar een einde toewerken en daar is deze eerste aflevering een lekker begin van. Gefocust, snel, nooit saai. Dat is wel eens anders geweest! Gaan ze dit niveau volhouden en welke cheesy popster cameo’s krijgen we nog meer voorgeschoteld? Ik kan niet wachten.

GoT S7Ep1

Michel

Michel

Het zevende seizoen begint relatief rustig. Met maar zeven afleveringen te gaan zou mij dat eigenlijk niet moeten bevallen, en toch vond ik het een prima herrinnering aan waar alle belangrijke personages op dit moment zijn. Daarbij was er eindelijk weer eens wat goede karakterontwikkeling, in dit geval bij de Hound en Arya, die na zeven seizoenen zowat van karakter lijken te zijn gewisseld. De aankomst van Khaleesi in Westeros (het duurde maar 61 afleveringen!) was pure hype. Kom maar op met die grootschalige gevechten!

GoT S7Ep1

Martin Martin

Deze aflevering was fantastisch, niet omdat Ed Sheeran een klein rolletje heeft, niet omdat alle personages weer goed worden neergezet en niet omdat er epische battles te zien zijn (nul om precies te zijn). Maar wat deze aflevering voor mij zo goed maakte is dat Jeremy Podeswa deze aflevering heeft geregisseerd en deze man heeft een heerlijke editing stijl (of laat zijn editors lekker de boel in elkaar knippen). Deze aflevering was zo heerlijk geknipt, dat er misschien weinig gebeurde, maar je toch heel erg geboeid bleef kijken en ik zelfs aan het scherm zat gekluisterd. De spanning wordt goed opgebouwd en laat die volgende aflevering maar heel rap komen. Heel rap! Applaus voor Jeremy.

GoT S7Ep1

Wat vonden jullie van de eerste aflevering van het zevende seizoen van Game of Thrones? Drop het in de comments en vergeet niet de poll in te vullen!