10 gamefeitjes waar je helemaal niets aan hebt 

10 gamefeitjes waar je helemaal niets aan hebt 2018-08-22T13:04:39
De hele dag schotelen we je nieuws voor, we beweren wat zinnigs over games te schrijven in een magazine en dan heb je ook nog die wijsneuzen die features schrijven op de website. Vandaag maakt Karim het gelukkig allemaal iets luchtiger, want aan deze feature heb je echt helemaal niets.

Ik houd ervan om diep over games te schrijven en erover te praten. Uren kan ik lullen over één simpel detail in een game of over één uitspraak van Reggie Fils-Aime. Vandaag echter niets van dat, want ik schotel je een top 10 voor waar je helemaal niets aan hebt!
    

1. De hoeveelheid studio’s van EA

Momenteel heeft EA 33 studio’s verspreid over de hele wereld. Deze studio’s staan in de VS, Engeland, China, Duitsland, Zweden, Frankrijk, Spanje, India, Japan, Brazilië, Zuid-Korea, Roemenië, Rusland en Singapore. Wat al deze studio’s aan het doen zijn weet niemand, maar gelukkig heeft EA genoeg armslag om ieder jaar een nieuwe FIFA uit te brengen.


   

2. De kleur van het originele Xbox-logo

Het logo van Xbox is in mijn ogen een stuk mooier geworden de afgelopen jaren. Blijkbaar vinden ze dit bij Microsoft ook, want het bedrijf vond de kleur in het oude Xbox-logo simpelweg afschuwelijk. Designer Horace Luke stond ook helemaal niet achter deze kleur, maar hij was al z’n mooie stiften kwijt. Toen er een deadline naderde, zat Microsoft dus met deze kleur opgescheept…


   

3. De originele naam van de DS

We weten allemaal hoe het afgelopen is met het succes van de Nintendo DS, maar de handheld had een hele andere, bizarre naam kunnen hebben. In de planningsfase was het namelijk het idee om de naam meer op die van de Game Boy te baseren en ‘m de Nintendo City Boy te noemen. Je zou maar in een dorp wonen…


   

4. Gamen in de ruimte

Nu Trump de Space Force heeft opgericht, hebben we natuurlijk allemaal één grote vraag: gaat er ook gegamed worden in de ruimte? De Russen hebben dit in ieder geval wel voor elkaar gekregen, want de Russische astronaut Aleksandr Serebov heeft op zijn Game Boy de game Tetris gespeeld in de ruimte. De hoogste tijd voor een Nintendo Switch in de ruimte dus!


   

5. Het aantal Nintendo-werknemers

Volgens mijn laatste informatie heeft Nintendo 5501 werknemers. Mijn vraag is dan wie die laatste is. Wie is die ene die het moest verpesten dat er niet gewoon 5500 mensen bij Nintendo werken? Zo jammer voor onze OCD dit.


    

6. Er zijn heel veel Ubisoft-games uitgekomen

Ubisoft blijkt in de afgelopen 32 jaar meer dan 400 games uitgebracht te hebben. Dat zijn gemiddeld 13 games per jaar. Ik ben al blij als ik 4 games in een jaar helemaal door kan spelen. Beetje rustig aan, Ubisoft.


   

7. De Duck Hunt zapper

In Amerika hebben ze het niet zo nauw als in Nederland met de wapenwetgeving, maar owee als je Nintendo heet en met een speelgoed pistool op de markt wil komen! Van origine was de Zapper in de VS gewoon bruin, maar omdat de Amerikanen de gun er ‘te realistisch’ uit vonden zien moest de Zapper oranje gemaakt worden. Juist ja…


   

8. De echte NES Mini

Als je dacht dat je met de NES Mini de eerste verkleinde NES in je handen had, moet ik je helaas teleurstellen! In 1993 kwam er namelijk al een kleinere NES uit, genaamd de NES-101. Deze NES heeft alleen het levenslicht gezien in Japan en is nooit een groot verkoopsucces geworden, gezien de SNES daar toen ook al 3 jaar oud was. Beetje te vroeg, Nintendo.


    

9. Lekker film kijken bij Bethesda

Als je je afvraagt waarom het nog zolang duurt voordat we Starfield en The Elder Scrolls 6 kunnen spelen, weet ik wel waarom! Er zit namelijk een complete bioscoop in het hoofdpand van Bethesda Game Studios! Ook kunnen de devs uit eten in een luxe restaurant en kunnen ze de volgende ochtend de kilo’s er weer lekker af sporten in de daarvoor ingerichte fitnessruimte. En wij maar denken dat we zolang op die games moesten wachten omdat het zoveel werk is om ze te maken.


   

10. De treinen in Fallout 3

Als je dacht de NS soms eigenaardig was, dan heb je de treinen in Fallout 3 nog niet goed bekeken. Bethesda heeft namelijk simpelweg treincabines vastgeplakt aan NPC’s, die ze dan vervolgens heel hard lieten rennen. Dit is dus hoe treinen werken in Fallout 3…

Hier heb je dus helemaal niets aan gehad! Tot de volgende!

REACTIES (15) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord