Wouters Top Tien Reviews... van zichzelf

Wouters Top Tien Reviews... van zichzelf 2014-11-13T18:27:09

‘Een mager gamejaar,’ zo noemde ik tot voor kort 2014. Toen kwam september en moest ik m’n woorden inslikken als een streamer die per ongeluk het embargo van een embargo laat vallen. De een na de andere review nam ik op me, en al snel machinegeweerde ik er achten uit als Jan in z’n gloriedagen.

Jan z´n Machine Gun

Omdat ik van lijstjes houdt, zoals elke autistische gamer, en ik graag even samen met jullie m’n review-werk van afgelopen maanden doorneem, hier een top tien. Let op: dit is niet op volgorde van hoe vet ik de games vind, want dat geven de cijfers al aan, maar over hoe tevreden ik ben over m’n artikel. Inderdaad, pure zelfbevlekking dit, dank voor het lezen. Nee, er is ook wel wat zelfkritiek… heus.

10. Metro Redux

Als vaste redacteur op de PU-burelen leg ik mezelf op om, als ik een game review, een apart artikel voor het blad, en eentje voor de site te schrijven. Met Metro Redux had ik zo goed als al m’n kruid al verschoten na het schrijven van de magazine-versie, want ja, een pakketje van HD-remakes daar valt maar zoveel over te vertellen. Dus is het site-artikel een beetje… simpel geworden en werd er weinig op gereageerd.

Metro Redux

9. Disney Infinity 2.0: Marvel Super Heroes

Ook deze review is redelijk zakelijk en saai. Niet echt PU-stijl wat dat betreft en het past ook niet echt bij een kindergame. Bovendien, sinds ik Skylanders: Trap Team gespeeld heb, is m’n mening over Infinity ook een beetje bijgesteld…

Disney Infinity 2.0

8. Halo: The Master Chief Collection

Het was jullie, aan de comments af te lezen, al een beetje opgevallen dat ik niet helemaal duidelijk aangaf in deze review waarom dit awesome pakket geen Gold Award heeft gekregen. Ik heb zelf nog even gereageerd met een kleine verduidelijking, maar dat had natuurlijk in de review zelf moeten staan!

Halo: The Master Chief Collection

7. Middle-earth: Shadow of Mordor

‘Assassin’s Creed meets Batman Arkham in Middle-earth.’ Zo begin ik deze review, en dat is natuurlijk bijna een dúbbele open deur. Voor de rest ben ik wel tevreden over dit vrij lange relaas en het is natuurlijk een onverwacht vette game!

Middle-earth: Shadow of Mordor

6. Alien: Isolation

Soms, als ik een review schrijf, ga ik gewoon los in een waterval van woorden en hoop ik dat het een beetje coherent blijkt te zijn als ik klaar ben. In dit geval pakte het aardig goed uit… Tevredener was ik echter over de PU Magazine-versie (PU11), waarin ik de game ontleedde in films en games waar het me aan doet denken.

Alien: Isolation

5. The Evil Within

Ik sta nog steeds achter mijn cijfer en hoewel niet iedereen het met me eens is (Simon bijvoorbeeld), kreeg ik ook veel bijval. Gisteren nog, tijdens Videogames Live, schreeuwde een dude: ‘Je had gelijk over The Evil Within. Wat een schijtgame!’ Nou ja, ‘schijtgame’, dat vond ik ook alweer niet, zoals je in m’n review kan lezen, maar fantastisch is ook zeker anders. Een paar dingen in m’n artikelen zijn niet helemaal correct (het schijnt dat je wél lijken in de fik kan steken met je toorts bijvoorbeeld en iemand beweerde zelfs dat je van trappen naar beneden kan sliden), maar voor de rest ben ik hier wel tevreden over.

The Evil Within

4. The Sims 4

Omdat deze game veel te laat binnenkwam om met PU Magazine mee te nemen, kon ik me volledig op de site-review concentreren. Dus ben ik tevreden over het artikel en kreeg ik ook leuke reacties. Zo was Raul extreem scherp en vroeg hij me naar m’n nieuwe Thunderbolts familie (waarschijnlijk omdat hij dit artikel uit TWEEDUIZENDENZEVEN heeft gelezen) en vertelde Paul_McCartney dat hij altijd zichzelf namaakt om die dan vervolgens met een Chantal Janzen look-a-like te koppelen. LOL! Buiten het artikel om kreeg ik nog deze leuke feedback:

3. Destiny

Wederom ben ik vooral dankzij jullie feedback tevreden over deze review. Het was natuurlijk een ontzettend lastige game om te beoordelen, maar na jullie overwegend positieve reacties gelezen te hebben, had ik het idee dat ik m’n werk goed had gedaan. Ik probeer Destiny overigens nog steeds zo vaak mogelijk te spelen, maar nu Dragon Age: Inquisition er is…

Destiny

2. The Last of Us: Remastered

Eigenlijk is deze review een grote cop-out: ik geef de game geen cijfer en heb er geen echte conclusie bij verzonnen. Maar daarvoor in ruil krijg je wel twee hele handige flowcharts!

The Last of Us Remastered

1. Dragon Age: Inquistion

Mijn GOTY en ook mijn ROTY (Review of the Year). Maar vergeet niet die in PU12, daar ben ik ook over in m’n sas. Hoewel dit natuurlijk wel weer een dingetje was, deze game, na het omstreden cijfer dat ik z’n voorganger gaf.

Dragon Age: Inquisition